Slaap kindje slaap....

ik weet niet waar dit hoort, maar het heeft met mijn leven te maken… Dus hier.
&oh ja, ik kon hier geen andere topic over vinden dus vandaar; het slaap topic. ;’)

Hee, ik weet niet hoe het bij jullie zit; maar ik kan voor geen meter in slaap komen!
Er wordt wel eens gezegd dat je een uur voordat je gaat slapen je mobiele telefoon uit moet doen, of je ipad ed.
Werkt dit ? Iemand ervaring ?
Kalmerende drankjes zoals warme melk of thee werkt nou ook niet echt…
En van heel vroeg slapen kom ik gewoon niet in slaap.

daarom, tips tips tips ? Xo

Ik heb hetzelfde probleem. Wat bij mij werkt is mijn gedachten opschrijven en in de prullenbak gooien en de belangrijke dingen op een briefje schrijven en die weg leggen. Dan hoef je er niet meer aan te denken. Tja, echt een soortvan mindfuck, maar het werkt wel.

Of gwn alleen denken aan slapen, slapen, slapen, of helemaal niets (wat nou net te moeilijk is voor mij).

Ik heb ook een ‘slaapafspeellijst’ met muziek waarvan ik kan slapen. Anders kun je ook slaappillen kopen bij de apotheek. Dit zijn geen echte slaappillen natuurlijk, maar wel slaap bevorderend (of zoiets dergelijks, ik weet niet hoe dat heet)

Kijk eens in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-asmr-topic-252372.0.html

Dit gaat over ASMR. ASMR is een bepaald gevoel dat je krijgt door het luisteren (en kijken) van bepaalde geluid waardoor je je heel ontspannen kan raken, veel mensen vallen er van in slaap. Ik kijk het ook wel eens, en het werkt geweldig.

In het begin denk je waarschijnlijk : what the **** is dit? Maar overweeg het eens, ga in bed liggen met oordopjes in en luister naar zo’n filmpje met je ogen dicht. Ik durf bijna te zweren dat je heel snel in slaap valt.

O ja, mascha van beautygloss die heeft lavendel geuren bij haar bed staan, en elke keer als ze dan een lavendel geur ruikt word ze slaperig. Zoiets kan jij ook proberen. :slight_smile:

Jij bedoelt waarschijnlijk melatonine, of Valdispert (= Valeriaan). xD

Ik zet gewoon altijd verstand op nul en… slapen maar?

Ja, die bedoelde ik :wink:

Ik raak altijd slaperig van een lekker geurtje… Dat spuit ik dan op mijn pyjama en smeer lekker ruikende bodylotion op mijn handen/nek.

Welke slaapafspeellijst als ik vragen mag ? Misschien helpen die liedjes ook wel bij mij ! X

Ik volg beautygloss ook :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: yeaaah , die lavendel werkt trouwens wel! :slightly_smiling_face:

Melatonine, kan je zo halen bij de etos en alles. Een uur voor je gaat slapen neem je dan 2 pilletjes. Het is geen slaappil maar slaaphormoon, een lichaamseigen stof.

M’n vriend heeft er sinds de SE-week ook last van, hij probeert alles (behalve die kalmerende drankjes prut) maar het wil nog niet echt helpen.

Kan zijn dat het bij hem iets anders ligt, in jouw geval zou ik gewoon minder nadenken als je eenmaal in bed ligt en ook uitgeput en doodmoe je bed ingaan. Dus niet laat in de avond hyper worden en energie krijgen, maar langzaamaan moe worden.

Schaapjes tellen (A)

Misschien van tevoren een leuk boek lezen? Want meestal ga ik dan in bed automatisch na liggen denken over het vervolg, waar ik van in slaap val. Of misschien eens een audioboek proberen? Klink misschien wat kinderachtig, maar het is erg rustgevend wanneer de voorlezer een prettige stem heeft.

Dat werkt voor mij goed als ik niet in slaap kan komen. Anders val ik altijd wel in slaap. Of ik lees wat, dan worden je ogen moe. Of tv kijken in bed. Dan ben ik ook zo weg…