Skireisprobleempje

Hey,

Wat zouden jullie doen als je vriend die best wel goed is in skiën, plots skiles staat te geven aan 2 meisjes terwijl jij naar het toilet was en vervolgens 15 min moet staan wachten ??

Dooeeei :partying_face:

Niks? Wachten.

Ik denk dat dat afhankelijk is van hoe jij je bij deze situatie voelt. Ik zou er persoonlijk niet zo’n punt van maken. Oké, misschien zijn die meiden wat aan het flirten en gaat hij er een beetje in mee (althans, ik neem aan dat dit de situatie is die je schetst), maar zolang het daarbij blijft is er niks aan de hand. Een beetje flirten af en toe binnen een relatie is denk ik juist heel gezond. Ik zou het zelfs juist ook wel galant vinden van mijn vriend als hij andere mensen helpt met skiën, ongeacht wie hij helpt.

Maar als jij het wel vervelend vindt, mag je dat best tegen hem zeggen. Je bent zelf in controle over waar jij jouw grenzen stelt, en als hij met deze actie over jouw grens is gegaan, dan is het belangrijk om dat aan te geven. Bedenk je natuurlijk wel dat hij zelf ook zijn eigen grenzen heeft, en dat hij ook zijn eigen conclusies mag trekken als jij over zijn grenzen heen gaan (bijvoorbeeld door hem te ‘beperken’ in zijn vrijheid, omdat hij van jou niet met andere meiden zou mogen praten).

In veel situaties zou ik zeggen: geen probleem. Maar als jij 15 min moet wachten en je kan niet alleen verder (althans, dat neem ik aan) zou ik het wel fijn vinden als je de ander niet zomaar in de kou laat staan wachten. Als jij nog wat aan het drinken was op het terras zou ik het niet zo’n drama vinden. Je vertrouwt je vriend neem ik aan, en praten met anderen kan overal. :slight_smile:

Niks? Is toch juist behulpzaam van hem? Misschien kon je meedoen zodat je net zo goed als hem kan skiën haha. Maar ik ken de gehele situatie niet. Je kunt het ook aan hem aangeven dat jij het niet prettig vond om 15 min te wachten in de kou.