Skinny jeans 'loddert' uit

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden hierover.

Ik heb dus vaak als ik een skinnyjeans pas, dat die perfect zit. Als ik hem dan nog niet gewassen heb, en hem aan doe dan blijft die gewoon strak zitten de hele tijd.
Maar als ik hem dus 1x gewassen heb, en hem dan weer aan doe zit die na een paar uur dragen heel los bij je benen zeg maar.
Ik heb dit al bij zoveel broeken gehad en ik word er echt een beetje gek van…
Heeft iemand dit probleem ook of zijn er tips hoe ik ze strak kan houden?

Ik was ze trouwens 45 minuten op 30 graden (geloof ik :flushed: )

Heb het zelfde probleem.
Denk toch een maatje kleiner kopen?

Volgens mij bedoel je lubbert? haha.
Maar sorry, ik kan je niet helpen. Volgens mij worden dingen altijd een beetje wijder als ze gedragen/gewassen zijn.

Als je ze in de droger doet worden ze weer strak.
Maar met dragen loopt het toch wel weer wat uit, denk dat daar weinig aan te doen is.

Ik denk dat in de droger doen moet helpen. Of warmer wassen. Dan krimpen ze iets :slightly_smiling_face:

Zit er polyester in? Ik heb dat al-tijd met spijkerbroeken van polyester omdat die gewoon stretchen en dus lubberen, daarom koop ik alleen nog maar spijkerbroeken van katoen (98% katoen 2% elastaan ofzo).

Haha ja dat bedoelde ik, kwam er niet op :slightly_smiling_face:

Denk niet dat het zal helpen om een kleinere maat te pakken want dan pas ik er niet meer in haha.
Misschien dat de droger helpt ja, zal het eens proberen

Ik heb dat ook een beetje. Meestal pas ik dan een maat kleiner die net wat te strak zit. Als ie dan een beetje uit lubbert dan zit ie precies goed. En in de droger helpt meestal ook.

Hetzelfde hier.

Dit heb ik ook bij mijn skinnies van H&M en Zara, maar mijn Cheap Monday broeken blijven echt superstrak, hoe vaak ik ze ook draag.

Het is sowieso vaak beter om broeken een maat kleiner te kopen, iets kleiner dan wanneer hij echt comfortabel zit. Meestal zit hij dan na een paar dagen wel goed.

Oh ik heb dat juist met broeken van 98% katoen. Ik koop nu mijn broeken bij de bershka, die broeken blijven bij mij echt ideaal zitten!

Ik heb dat vaak met mijn G-star broeken, die lubberen bij mijn knieën. Met Only heb ik dit veel minder en ik merk dat hoe meer stretch er in zit, hoe minder hij gaat lubberen.

Je moet je broeken inderdaad kleiner kopen, dan zit 'ie heel strak in de winkel, maar thuis erg lekker!

Denk dat dit te maken heeft met de temperatuur, op moment dat je de broek pas aanhebt voelt hij nog koud en strak aan, maar zodra de broek door je lichaam warmer is geworden zet hij iets uit waardopor hij vooral bij de knieen en kont gaat lubberen.

Dat doe ik meestal zelf ook, maar toch moet ik vaak bij de meeste skinny’s de kont of het gedeelte bij de knieen vaak iets innaaien om de broek na vaker dragen toch weer strak te krijgen. Trouwen s de ene skinny maat 36/38 is de andere niet. Er zit zelfs daar nog heel veel verschil in.

Mijn broeken worden ook al-tijd te groot, moet ook altijd na een paar keer dragen ineens een riem erom heen doen, best irritant.

Je moet helemaal geen broek een maat te klein kopen, dat is echt onzin. Een goed passende broek waar geen polyester in zit lubbert niet uit. Een stretchbroek/legging/jegging (met polyester dus) lubbert wél snel uit dus die moet je misschien maar een maatje kleiner kopen dan.

Ik heb trouwens ook geprobeerd mijn broeken in de droger te doen na het wassen, maar kan nog niet echt zeggen dat het helpt. Heb wel pas 1 broek daarvan gedragen

Maar een leggingbroek zit toch meestal wel veel stretch in? En die lubbert totaal niet uit bij mij, hoe vaak ik hem ook aan doe

Geen maat te klein kopen, dat kan bij sommige goed bevallen en bij anderen niet. Bij mij dus niet, en dat was bye bye 80 euro.

Nee hoor, echt al mijn strakke broeken lubberen wel iets uit.

Geen idee, bijna alle broeken die worden wel wat wijder door de was of doordat je ze draagt.

Ik koop broeken meestal zodat ze in de winkel heel erg strak zitten maar nog wel net passen. Dat helpt bij mij wel.