skimboarden

Ik wil deze zomer beginnen met skimboarden :slightly_smiling_face: haha dat lijkt me echt heel vet. volgend jaar ga ik ook op surfkamp, helaas kon dat dit jaar niet meer.
zijn er meer meiden die dit doen? en wat voor board hebben zij want ik moet er nog wel eentje kopen. weten jullie misschien nog goede sites of hebben jullie handige tips?

xx

wuaah hiip :grinning:

alleen weet er niks van (A) :stuck_out_tongue:

wat is skimboarden x)

:stuck_out_tongue: skimboarden is zeg maar met zo’n plat en klein houten (?) board waarmee je zeg maar over een klein laagje water van de zee ‘glijdt’ . Weetjewel, een beetje aan het begin van de zee :stuck_out_tongue: ik kan het ff niet goed uitleggen

hm ik google wel even, ik kan alleen wakeboarden. als ik het zo hoor, lijkt het er op… maar dan zit je aan ee nboot vast

‘Skimboarden is een sport waarbij men al rennend een plank (een skimboard) op een dun laagje water gooit en er vervolgens op springt. Dit gebeurt meestal op het strand maar in een meer of zelfs in je eigen tuin met watermatten is het mogelijk. Een goede skimboarder kan zijn plank richting een golf gooien, erop springen en de hele golf uitrijden tot aan het strand zoals bij golfsurfen.’

op wikipedia staat nog een hele lange uitleg, maar ik denk dat je het zo wel begrijpt

Ja ik had het gelezen, lijkt me cool om te doen!

Ik ken twee zussen die het goed kunnen!
Lijkt me cool om te doen, alleen nog nooit geprobeerd (A)

Oeh dat is gaaf, maar ik doe het zelf niet. Kitesurfen lijkt me ook nog altijd een keer leuk om te doen :slightly_smiling_face:

dat deden ze eerst wel eens bij rocket power. lijkt me cool om zelf te doen.

hahaha rocket powerr :stuck_out_tongue: haha
ja ze doen dat altijd op het strand waar ik kom dus ik dacht, nou laat ik dat dit jaar ook eens proberen :slightly_smiling_face:

rocketpowerXD
moet ik aan vakantie vriendje van vorig jar denken: Tito…
ahaha
xx

:stuck_out_tongue: lijkt me wel lache om te doen trouwens :stuck_out_tongue:

hahaha shiiit dus niemand doet het?

up up up

nee, ik heb het wel eens een keertje met vrienden geprobeerd, maar lukte voor geen meter.
Ik hou het bij golfsurfen (L)!

Ooh dat wil ik kunnen! Hoe leer je dat haha :stuck_out_tongue:
Nouja ik ben nooit op t strand ofzo xD

me broertje en me neefje doen het elk jaar ik doe het ook wel is maar ik kan er niks van :stuck_out_tongue:

Als je begint met surfen, kan je het beste een longboard nemen :slightly_smiling_face:
Enn als je nog geen bestemming weet om op surfkamp te gaan : lacanau ocean ( in Frankrijk) is echt SUPERRR!! :grinning:
Goede golven, leuk stadje/dorpje met hele aardige en behulpzame mensen.
Omgeving is ook mooi ^^ ( heel mooi strand, moet je ook een 's nachts bezoeken, de sterren zijn dan echt… wauw…)

ik heb het een keer in bretagne gedaan, samen met mn broertje. Kon er weinig van. Wij huurden trouwens boards bij de locale strandshop, dus misschein is dat daar ook, dan hoef je niet meteen een heel board te kopen.
succes!