Skeelers kopen

Zoals de titel al zegt, wil ik nieuwe skeelers kopen

Ongeveer een half jaar geleden had ik al skates gekocht. Fila, 80 mm wieltjes, heerlijke skates. Ik heb vroeger op kunstschaatsen gezeten en ik kan dus behoorlijk wat trucjes en heb veel controle. Ik deed ook af en toe wat lange afstanden, zon 10 km

Ik begon me steeds meer te interesseren voor lange afstanden, 10 km werd 20 km, 20 werd 40 km, en laatst heb ik een recordafstand van bijna 80 km afgelegd. Inmidddels kan ik ook snelheden halen van 30 km/h (wind mee dan :wink:)

Nu zijn de skates die ik nu heb niet echt heel relevant voor lange afstanden en de wieltes slijten enorm Daarom wil ik nu skeelers met wieltjes van 100 mm, voor lange afstanden.

Zijn er mensen die veel verstand hebben van skeelers? Waar moet ik op letten, waar zal ik aan gaan moeten wennen?

x

mijn skeelers zijn al 2 jaar gewoon van de intertoys en voor 1 keer in de 2 maanden skeeleren vind ik ze wel prima. ik ben trouwens wel van plan meer te skeeleren, vind t toch wel leuk!

Misschien kan je naar een sportzaak gaan en je daar laten informeren?

Ja een skeelerzaak bezoeken is handig. Soms verkopen fietswinkels ook dat soort skeelers. Ik heb van het merk powerslide en vind die heel fijn.

Een tip: Kijk even hoe stabiel je enkels zijn, je kan van die hogere schoenen kopen met 100mm wieltjes, maar ook lage schoenen waarbij je geen steun hebt bij je enkels.