Skateboards?

Hee ehm misschien heeel dom maar ik weet echt NIKS over skateboards, wat betekent het als er staat dat het deck 7,5", 7,75" of 8,0" is? Iets met inches? Maar wat houdt het precies in?

Ik wil namelijk leren skateboarden zegmaar… maar waar moet je op letten als je er één wil kopen? Er zijn hier vast wel meiden die hier wat vanaf weten ;p Thanks =D

xxxxx

Breedte denk ik. Die dubbele hoge komma staat voor inch.
Ga naar een skateboardwinkel en vraag daar om advies.
In Utrecht zit er in de Bakkerstraat eentje, genaamd Supervet. Die hebben een hele bovenverdieping met boards en een beganegrond met schoenen en kleren.

Dat is inderdaad de breedte. Je moet dat even uit gaan proberen in een skateboardwinkel, even kijken waar je het fijnst op staat. 8,5 is ongeveer het breedste, maar je hebt ook 6,5 geloof ik. je kan het deck gewowon op de grond leggen en even voelen hoe het staat. daarna kun je zelf de trucks en de wieltjes kiezen, of je kunt natuurlijk een kant en klaar skateboard kopen. en anders moet je maar even aan een verkoper vragen of hij wat verschillende breedtes voor je wil pakken zodat je ze uit kan testen, succes.

Oh ja, als je beginner bent kun je denk ik het beste beginnen met een kant en klaar skateboard (rond de 70-100 euro) of ga voor een Intertoys-skateboard van 15 euro.

Als je begint, moet je met een complete deck beginnen, gezien je nog niet kan weten wat je zoekt in trucks, wielen en een deck.

Ik wil je niet afschrikken maar het is een hele frustrerende sport. Het oefenen oefenen oefenen…en niet opgeven als je valt.
Ik heb het ook gedaan, kwam niet verder dan soms een rijdende ollie, maar ik ben niet zo geduldig dus ik ben 'r mee gestopt.
Geef mij maar tony hawk en een controller :'3

Hihi inderdaad :’]