Heey iedereen !
Ik wil sinds een tijdje echt leren skateboarden, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen… Heeft iemand mss tips voor mij??
xx
ps. Als je helpt super bedankt !
Heey iedereen !
Ik wil sinds een tijdje echt leren skateboarden, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen… Heeft iemand mss tips voor mij??
xx
ps. Als je helpt super bedankt !
Ten eerste, zou ik eerst veel rijden. Zo dat je een kan worden met je deck.
Je moet leren dat je niet telkens naar je voeten moet kijken.
heeel veeeel rondrijden, ook over funboxen enzo. Zodat je het gevoel krijgt. Vervolgens beginnen met ollieen en daarna variaties maken. Evt mensen die het al kunnen om hulp vragen, tutorials op youtube kijken en skatemagazines lezen. Daar staan ook heel vaak fotoreportages in waarbij ze zo’n hele serie foto’s van 1 trick maken. Kan je precies zien wat de skater met zn voeten doet.
Bedankt voor de tips ! Maar in mn buurt ken ik niemand die skateboard… Dus kan ik niemand om hulp vragen =(…
Heeft iemand nog meer tips?
dan moet je naar een skatehal of skatebaan! Daar zijn uiteraard veel skaters en dan gewoon iemand die je aardig lijkt aanspreken.
Veel rijden, ga naar skateparken etc. Ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel een plek waar vaak skateboarders komen.
Vraag hun hoe je het beste je voet kan houden enzo, laatst was er ook een jongetje die was al een maand aan het oefenen op een trick, en mijn vriend zegt tegen hem: als je je voet nou heel iets naar achter doet… En hij probeert het, en het lukte in een keer :’)
En als je al een beetje iets kan, doe veel potjes skate met ze, daar leer je ook veel van
Skateboarden is moeilijk aha,
maar ik zou gewoon beginnen met op je board te rijden; een beetje steppen en erop staan, bochtjes, van een stoeprandje. Zodat je de feeling krijgt. Ik denk dat je ook moet druven en je grenzen verleggen.
Héél veel oefenen.
ik ben er ook niet zo’n held in. maar als je gewoon veel oefent met skateboarden. en sleep hem overal mee naar toe. ik heb bijvoorbeeld een vriendin aan andere kant van dorp wonen. ongeveer 10 min bij mij vandaag en toen ik nog veel skateboarden ging ik altijd op mijn skateboard erheen zo leer je het heel gauw en kom je van alles tegen. zo kan je misschien als je het wat beter kan stoepjes op en af of bankjes enz
^Blaah cruisen op een gewoon skateboard is zo kut :'3
Dank jullie wel voor de tips ! Hoe moet je precies bochten maken??
x
ps Meer tips zijn altijd welkom =D
Je moet dan je voeten en je gewicht gebruiken.
(ik ben een longboard gewend, die is nogal wendbaar)
Maar bij mij krijg ik mn board echt niet de bocht om… Maar als ik er op sta dan merk ik wel dat hij een beetje kan kantelen zegmaar. Vage uitleg maarja…
Tips?!
x
Gewoon dat wat ik net al zei. Verder zou ik het niet weten.
Zoals al gezegd is, gewoon veeel oefenen, daar bestaat skateboarden uit.
Niet meteen te moeilijk willen doen, en gewoon hulp durven vragen.
En ga inderdaad naar skatebanen etc. daar zijn veel mensen die je kunnen helpen en het is daar gewoon super leuk.
Oh en ik weet niet of je al een board hebt? Maar als beginnen als je nog 0.0 kunt zou ik gewoon beginnen op een goedkoop board van de kruidvat ofzo :’) Dan kun je even wennen aan het gevoel voordat je meteen 80 euro uitgeeft aan een all-inclusive.
trucks iets losser schroeven misschien?word hij iets wendbaarder door. En gewoon goed gewicht durven geven.
^Wel wendbaarder, maar ook minder stabiel.
True true, en misschien is het ook niet zo handig als je als beginner meteen je board gaat slopen :’)
Daar zit ook wat in XD…
x
vooral niet vallen