Skate- / longboarders

Het grote topic voor de skate- /longboarders onder ons!

Voor tips, vragen, laat de jouwe zien of gewoon omdat je er over wilt praten.
Ik doe het zelf nog niet zo lang, dus ik kan jullie alleen feitelijke informatie geven ^^

Het verschil tussen een skate- en een longboard

Ten eerste: een longboard is langer dan een skateboard. Wat me best logisch lijkt.
Het grote verschil is dat je met een longboard vooral (op straat) afstanden aflegt en met een skateboard trucjes doet.

Wat is een skate- / longboard?

Dit is misschien handig om te weten aangezien je je skateboard meestal zelf in elkaar moet zetten!

is er toch al?:face_with_raised_eyebrow:
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/het-grote-longboard-topic-156424.1350.html

of mis ik iets?

Oh ik had in principe op skateboarden gezocht haha maar later dacht ik nog dan kan ik longboarden er net zo goed bij doen… :flushed: Sorry!

Ik wil echt al een hele tijd beginnen met skateboarden. Nu vraag ik me alleen af waar ik het beste een board kan kopen. Want zijn die bij de bart smit ofzo goed genoeg om op te beginnen? Want die hebben andere wieltjes toch?

Ik vind longboarden en skateboarden niet hetzelfde maar goed…

Als je echt wil beginnen met skateboarden, dan zou ik als ik jou was meteen een echt skateboard kopen. Die koop je bij skateshops in de buurt. Een intertoys board is echt dramatisch slecht en hij is niet echt geschikt voor trucjes voor beginners. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Zelf heb ik ook meteen een goed skateboard gekocht en ik kon de ollie in een dag. Dus succes!

Ik doe aan Pennyboarden. Die zijn lekker klein en heel stevig.

hii, om dit topic weer even tot leven te brengen haha.
ik skateboard nu een tijdje en vind het super leuk.
ik heb gewoon een board van de bart smit, :’)