Six kettinkje repareren?

Ehm, ik weet niet zo goed waar dit topic hoort (miskoop? lifestyle?), maar goed, ik heb laatst dus een echt zilver kettinkje met hartje gekocht bij de Six. Echt heel mooi en subtiel en zo. Maar nu is het ie los gegaan. Het kettinkje bestaat uit heel veel superkleine rondjes, die in elkaar ‘haken’ (ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel, gewoon zo’n coulier zeg maar), maar een rondje, is dus ‘opengegaan’, waardoor de ketting nu dus los is - en niet bij het slotje. Ik heb geprobeerd het in elkaar te frutten en zo, maar ik heb daar echt te dikke vingers voor.
Heeft iemand misschien een tip, met naald of zo, of denken jullie dat ik gewoon beter terug naar de winkel kan gaan? Ik heb geen bonnetje of zo meer, en in het dichtsbijzijnde winkelcentrum zit geen Six. En het is nou niet zo’n typisch Six-dingetje van 5 euro dat ik zo even nog een x koop. Dus heeft iemand raad :$?

gebruik een tang ofzo. knijp gewoon het rondje dicht. niet zo moeilijk, desnoods laat je je vader het doen.

Ik zou idd gewoon even naar de winkel ( of een willekeurig juwelier) gaan. Die hebben vast wel een handigheidje of tangetje waarmee het in 5 sec weer aan elkaar zit.

-

Een tang gebruiken .

Ah dankjewel! Ik vraag het wel aan een juwelier. Bij mij lukt het niet, want het rondje zit dan ook weer niet heel erg open, dus ik krijg het andere rondje er niet ‘in’. Toen heb ik het gat groter gemaakt, maar nu is dat rondje er dus afgevallen en kan ik 'm niet meer vinden… Maar ja, ik vraag wel even in de winkel of ze daar zo’n tangetje hebben (:

Je kunt een gewoon tangetje gebruiken, of heb je die niet? X

vraag je ma om hulp :stuck_out_tongue:

ik fix dat altijd met 2 kleine tangetjes, soms duurt het misschien even maar uiteindelijk lukt het altijd wel :slightly_smiling_face:

Waarschijnlijk is het goedkoper een nieuw kettinkje voor je hangertje te kopen dan m te laten maken…

^ Hoeveel kost het repareren dan?

Aangezien het allemaal losse ringetjes zijn, hoeft de ketting niet gesoldeerd te worden, een gewone juwelier kan het dus heel simpel maken met twee tangetjes. Het is nog geen twee minuten werk, dus ik neem aan dat de reparatie niet(s) veel zal kosten.