Situatie met 2 vriendinnen.

Ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen haha :wink:

Emma kende ik sinds de brugklas en Merel vanaf de basisschool. Merel zat eerst op havo/vwo, ik zat op havo bij Emma in de klas. Maar in de tweede klas had Merel dus gekozen voor Havo en kwam ze bij Emma en mij in de klas. Harstikke leuk natuurlijk! We waren aardig close met zijn 3en maar ik ging natuurlijk ook gewoon met andere meiden uit mijn klas om. Ongeveer op de helft van de 2e klas begonnen Merel en Emma steeds meer het met elkaar te vinden (Want die kende elkaar nog niet van iets). Ik vond het leuk dat ze elkaar steeds beter leerde kennen. Maar ik had na een tijdje het gevoel dat ik er maar een beetje bij hing. Ze spraken met zijn 2en af, zaten altijd naast elkaar, ze wachtten niet meer op mij etc. Nou ja ik vind het prima dat ze afspreken hoor en ik hoef ook niet overal bij te zijn maar als je vaak wat met zijn 3en deed en nu niet meer dan voel je je nu wel kut omdat je het gevoel heeft dat je er niet meer bij hoort. Maar goed op een dag zaten we in de pauze en toen kreeg ik een whatsapp van Emma ( ik zat naast haar) : Ik kan *Mijn naam* echt niet meer uitstaan!! Ze had de whatsapp perongeluk naar mij verzonden en niet naar Merel die tegen over haar zat… Ze werd helemaal rood en kon volgensmij wel janken.
Ik heb haar toen boos aangesproken en ben weggelopen met een andere vriendin van mij. Ik voelde me zo ontzettend klote. Later kwamen ze me opzoeken in de gang en heb ik vertelt hoe ik me voelde. ze zeiden dat ze het echt niet zo bedoelden en dat ze er meer op zouden letten en dat ze me even irritand vonden omdat ik volgens hun altijd over school praat? Ja juist. Oke iedereen praat na een toets over de toets maar meer doe ik ook niet? Maar goed… Ik voelde me weer goed en ik werd er weer bij betrokken maar na een paar weken was dat ook wel weer weg… Opnieuw hetzelfde. Nu had ik zoiets van stik er in. Ik ben gewoon met andere omgegaan etc. en af en toe ook met hun… Merel en Emma zijn wel totaal anders tegen me als ze alleen zijn. Dan zijn ze gewoon totaal anders en voelt het als een goede vriendin. Vooral Merel, maar die ken ik ook langer. Maar zoals Emma neemt nu ook geen moeite om met me af te spreken in de vakantie terwijl Merel dat wel doet ( maar Emma spreekt wel af met Merel) terwijl we anders wel zouden afspreken.
Maarja ik ben dus bang dat het volgend schooljaar weer precies het zelfde gaat… Wat hadden jullie gedaan? :cold_sweat:

Dit heb ik vroeger ook een keer meegemaakt en ik denk dat best wel veel meiden het meemaken. Vriendschappen kan je niet forceren en vaak groeien mensen die denken voor altijd vrienden te zijn uiteindelijk wel uit elkaar. Ik zou zeggen: kijken hoe het loopt en contact maken met andere meiden als het doorgaat zoals eerst.
Ook al kan je natuurlijk wel vriendinnen met ze blijven :wink:

Ik zou hun alle 2 laten vallen, hun zijn jou kennelijk niet waard, bah wat een bitcherig actie met dat whatsappje, ik zou er niks meer van willen weten.

1: ik zou zo hun een sms sturen : gaan jullie mee naar de cinema? ofzo iets…
dus, meer dingen samen voorstellen.
2. reageren ze daar niet op ? dan zou ik ook andere vriendinnen omgaan.
dan laten ze jou wel echt in de steek.

@xMarthe
Ja dat is misschien wel een goede optie! Dankjewel!

Ik zou ze niet meteen laten vallen. Je kan best nog wel met ze afspreken toch? Gewoon ook leuk met andere meiden (uit je klas) omgaan! Succes :slightly_smiling_face: