Sinterklaasgedichten?

Ik las een paar minuten geleden in een bepaalde column hier op girlscene iets over sinterklaasgedichten. Is dat in Nederland een rage ofzo? Ik vind dat echt vreemd, kan iemand dat even uitleggen? =)

Wil je weten wat Sinterklaasgedichten zijn?

Nou meestal bij surprises moet er een sinterklaasgedicht geschreven worden. Bij ons thuis is het een gedicht aan een persoon en staan daar altijd wat grappige dingen over die persoon in.

Kom jij niet uit Nederland dan?
Wij doen met ons gezin surprise, en dan kopen we een cadeau en knutselen we iets. En daar hoort natuurlijk ook een gedicht bij over die persoon ja.

Nee ik kom niet uit Nederland. Wij zetten (toen we klein waren) gewoon een schoen en leggen daar dan een wortel of suikerklontje bij voor het paard van sinterklaas ; ‘slecht-weer-vandaag’ en de volgende ochtend liggen er allemaal pakjes op de grond en is de wortel weg en liggen er pic-nicjes en chocola op de grond en dat is het dan. :stuck_out_tongue: Zo deden wij dat thuis.

het is bij ons gewoon dat je een heel grappig gedicht schrijft voor en persoon met een beetje van die eigenschappen erin eigenlijk gewoon voor de lol XD