Sinterklaas zonder kruis en in het groen

Ik heb gehoord dat er plannen zijn om Sinterklaas in het vervolg zonder kruis op zijn mijter door het leven te laten gaan. Verder zou de kleur van zijn mantel van donkerrood naar groen gaan. Ik weet niet of dit waar is maar het is een verhaal dat de ronde doet.
Het kruis en het rood zijn geloofsgebonden (namelijk Katholiek) en men wil een multiculturele sinterklaas omdat het voor iedereen zou moeten zijn. Naar mijn idee is dat al zo , want wie wil kan sinterklaas vieren.

Daarnaast gaat er een verhaal dat het vooral moslims zouden zijn die moeite hebben met het rood en het kruis.
Correct me if I’m wrong

en om misverstanden te voorkomen : ik zeg niet dat dit echt gaat gebeuren , het is iets wat de ronde doet.
Dat groene weet ik trouwens helemaal niet zeker maar dat kruis is er in amsterdam al af
verder zeg ik niet dat het aan de islam ligt , maar dat dat zou kunnen, dat is namelijk het verhaal
en als laatste dan ook nog maar even voor mensen die niet het hele topic lezen : ik heb niets tegen moslims maar ik zeg eerlijk dat STEL dit zou waar zijn, dus om deze reden , dan vind ik het belachelijk om een traditie aan te passen aan dit multiculturele tijdperk , wie de schuld ook heeft, dus voor mensen die zich aangevallen voelen OOKAL is het een nederlander, een christen een hindoe een boedhist en welk geloof ik ook vergeet, wie weet is het wel iemand die niets geloofd.

linkje
linkje

en nee ik heb het niet over de fairtrade chocolade sinterklaas

hahahahaha ja joh vast xD ik weet niet waar jij dit vandaan hebt.

Jeetje wat achterlijk!
Ik vind dat de moslims zich hier niet mee hoeven bemoeien. Het is een nederlands feest en ze mogen blij zijn dat ze hier wonen!
Sinterklaas moet gewoon rood met een kruis blijven. Dit is altijd al zo geweest en dan zou het nu ineens veranderd moeten worden?

hahah dat gaat echt niet door hoor.

Slaat nergens op. Wie ziet Sinterklaas tegenwoordig als iets religieus?

Als Sinterklaas groen wordt, ben ik boos.

Haha

Het mag niet gekker worden zeg!

Toen ik het hoorde was ik ook boos , over dat kruis kun je vanalles lezen op google dat sowiso , en dat groen ik heb geen idee waar het vandaan komt maar het schijnt zo te zijn. En sorry als het helemaal niet gaat gebeuren en niet waar is , ik heb het ook maar gehoord en wilde jullie mening horen

Ik bedoel moslims mogen dit feest vanwege hun geloof niet vieren dus waarom zou sinterklaas dan moeten worden aangepast worden aan de islam ?
En verder ben ik een heel open-minded persoon maar dit gaat me wel ver.

never gonna happen.

gehoord , en sorry het zou me eigenlijk niet veel verbazen want nederland is heel makkelijk in het aanpassen

Dan gaan ze toch kerst vieren?
De Kerstman is nooit religieus geweest.

Eerst de negerzoen en nu dit…

Kerstman is ook rood, mag dat ook niet dan?!

ik ga eten nu , ben benieuwd naar de reacties straks
en of iemand het op internet vinden kan.

GOOGLE

Nou dan gaan ze maar St. Patricks day vieren, dat is allemaal groen(maar geen cadeautjes).

Oh nee wacht dat is een heilige ><

Agreed,
Ik vind het onzin, we gaan toch zeker niet een traditie van zoveel jaren veranderen omdat mensen het er nu ineens niet meer mee eens zijn?
We hoeven onze gebruiken niet aan te passen, dat eisen we ook niet van andere(geloven)…

Het gaat in Nederland bij niemand om het religieuze aspect. Alleen maar om cadeautjes en omzet.

Anders waren er ook geen koopzondagen geweest omtrent Sinterklaas.

ik vond het nooit erg als moslims hierzo gewoon verdergingen met hun geloof en gewoontes, maar dan moeten ze niet hier alles een beetje gaan lopen veranderen omdat het stoort -.-’ damn, let er dan niet op

O my god, wat een onzin.

Sinterklaas is niet eens een islamitisch feest, dus als hun komen zeuren mogen ze van mij echt opdonderen.

Sinterklaas is gewoon rood met een kruis.

http://www.oxfamnovib.nl/media/plaatjes/2006/groenesint.jpg

Dit ziet er toch niet uit.

Als sinterklaas echt zo verprutst wordt (inclusief sinterklara en blanke pieten) dan ga ik mijn kinderen later geen sinterklaas laten vieren, dan maar uitgebreidt kerst.

Wtf hoe triest.
Nederland is een CHRISTELIJK land.
Dan moeten ze maar aanpassen aan het land echt wtf.
Sinterklaas is EEUWEN zo.
Moeten ze nu het traditie veranderen omdat onislamvriendlijk is.
Echt wtf.
T discrimineert toch niet ofzo. :'D
Nu is de hele Sinterklaas sfeer weg man.
Over 10 jaar Heten pepernoten anders omdat het peperzaad zich bedreigd voelt.

Ik heb overigens niks tegen het islam of wat dan ook.

Eerder een Ecograsprietsinterklaas ofzo man.
Tis geen lente ofzo