sinterklaas toetje

ik wil vanavond voor sinterklaas een lekker toetje maken en dan het liefst in sinterklaasstyle… (niet perse pepernoten bakken ofzo, maar meer iets met ijs ofzo in sinterklaasstyle) wie heeft er een idee?

Speculaas tiramisu

leuk idee alleen mijn vader houdt daar niet zo van… maar anders was het wel een goed idee!

De pepernoten mcflurry namaken.

Zelfgemaakte gevulde speculaas met ijs
Gevulde appeltjes met speculaas en vanille
Pepernoten/speculaas ijs met abrikozensaus (is echt heel lekker)
Cupcakes in sinterklaas stijl

ik heb verder ook echt geen idee haha iniedergeval succes!

Dit is niet met ijs… maar wel erg lekker!
Het is met mini stroopwafeltjes (NIET DOEN MET GROTE !!!)
Je hebt er in totaal 24 van nodig en je kan dan 12 porties maken, het lijkt misschien klein maar als je deze maakt + een bolletje kaneelijs is het echt genoeg :slightly_smiling_face:
Het zijn stroopwafeltjes waar een zelfgemaakt kaneelvulling inzit. echt heel erg lekker ! Als het je wat lijkt, kan ik het je recept wel geven, het is ook zo gemaakt :wink:

o kun je dat recept geven, het klinkt heel erg lekker!!!

je kunt trouwens ook speculaasijs maken

oeh… het klinkt allemaal heel lekker!! waarschijnlijk ga ik er wel een van maken!

beetje laat maar mischien voor volgende keer : )

bodem van kruidnootjes met luchtige chocotaart

bodem maken, taart mix kloppen en ff 1,5 uur in de koelkast zo klaar zooo lekker!

ik heb gisteren pepernotenvla gegeten met een marsepeinen zwartepietje erop ;p.

Ik wil het recept ook wel weten!

Sorry voor de mega late reactie, ik had een ziekheidprobleempje :wink:
Hier komt het recept !
Voor 12 stuks:
-250 gram ongezouten roomboter op kamertemperatuur
-150 gram poedersuiker
-1 eierdooier
-2-3 Theelepels gemalen kaneel
-200Gram ministroopwafels (dit zijn er meestal 24)

Je klopt de boter, poedersuiker en eierdooier door elkaar tot er een creme ontstaat. DIt zal een beetje wittig zijn. Dan doe je de kaneel erdoorheen, dit is naar eigen smaak 2 of 3 theelepels (voor een wat sterkere smaak beveel ik 3 aan dit is ook wat ik zelf doe)
Dit erg goed door elkaar mixen en dan op 12 stroopwafeltjes smeren. Daar bovenop doe je de andere 12 stroopwafeltjes zodat je 2stroopwafeltjes op elkaar krijgt met een kaneelvulling ertussen.
Voor het lekkerste resultaat moet je de stroopwafeltjes even in de koelkast zetten om de vulling hard te laten worden en de kaneel goed te laten intrekken in het beslag.
Voor decoratie kan je nog een klein beetje poedersuiker eroverheen strooien voor je het serveert. TADA :slightly_smiling_face: