Sinterklaas Surprises

Omdat de feestdagen er weer aan zitten te komen ben ik weer bezig met surprises.
Dus, wie doen er nog meer aan, voor de hoeveelste keer nu en wat gaan jullie maken?
En elkaar advies geven en vragen stellen mag natuurlijk ook :wink: .

Om zelf maar gelijk te antwoorden:
Ik doe er dus aan, samen met mijn ouders, een oom, 2 tantes, een neef en de vrouw van die neef.
Dit is de 2e keer (vorig jaar begonnen).
Ik heb m’n neef getrokken en denk dat ik een zuigfles ga geven (hij heeft in maart een zoontje gekregen en die geeft hij regelmatig de fles). Ik weet alleen nog niet hoe ik die ga maken van papier maché.

Ik heb het al jaren niet meer gedaan. Ik heb er ook gewoon ècht geen tijd voor en dat geldt voor de meeste mensen om me heen.

Zonde. Ik plan die tijd gewoon in in het weekend of op dagen dat ik toch geen/weinig colleges heb en dan heb ik nog wel tijd om een uurtje of 2 met papier maché te werken.
Vorig jaar kon ik wel zien wie er veel tijd in hadden gestoken en wie wat minder (1 van mijn tantes had een schaakbord voor m’n vader gemaakt uit een pizzadoos, dat is 1 avondje werk, misschien 2, maar ik had 2 ballonnen van papier maché gemaakt om m’n ouders te helpen en zelf had ik voor m’n moeder een laptop gemaakt uit een schoenendoos en dat heeft allemaal best wat tijd gekost).

oude frisdrankfles en een rozeballon (zo’n staafgeval) met watten :slightly_smiling_face:

sorry kwam ineens in me op

sorry maar ik moest hier heel puberaal om lachen

Haha ik ook, vooral toen ik daarna zuigfles nog las in diezelfde zin.
Oke flauw… :cold_sweat:

Maar wij doen dit jaar met het gezin wel surprises, moeten alleen nog lootjes maken. We doen het al 2 jaar achter elkaar, ik vind het altijd erg leuk! Wij doen er dan ook een leuke rijm bij, die echt zelf gemaakt en persoonlijk aan iemand gericht is.

Wij deden dat vorig jaar met de hele klas, in de brugklas. In groep 8 en 7 ook, hoop dat we het dit jaar ook gaan doen maar weet het nog niet zeker.

bij ons moest het voor school, en ik heb een parfumfles gemaakt, was heel leuk geworden:)

we gaan het doen bij me ouders. en waarschijnlijk ook op me werk

Ik ga het wel van papier maché maken… dan ga ik niet iets doen waar je met 3 minuten mee klaar bent (zoals jij dus beschrijft), maar meer een 3 weken project (als het drogen lekker vlot gaat).
Ik zit eraan te denken momenteel om zo’n langwerpige ballon op te blazen en met papier mache te doen, ik weet alleen nog niet hoe ik dan een realistische speen kan maken, maar dat zie ik dan wel weer.

2 foute woorden in 1 zin… dat krijg alleen ik voor elkaar :stuck_out_tongue:

Wij doen niet aan surprise’s maar ik wil wel iets doen eigenlijk… Ookal is het maar klein. Wel iets origineels. Ideetjes?

Gewoon met wat vrienden en/of familie afspreken om leuke cadeautjes voor elkaar te kopen en spreek een prijs af (in mijn geval hebben we met z’n allen afgesproken dat een tientje een leuk bedrag is om het cadeautje te laten kosten, heel veel meer mag het niet kosten omdat het anders lullig is voor de mensen die het minder breed hebben).

Nou, ik hoef niet per se iets terug. Ik wil gewoon iets leuks voor mijn gezin doen, misschien wat vriendinnen. Het liefste zelf iets maken. Maar ik wil gewoon een leuk idee om iets te maken.

Natuurlijk hoeft niet iedereen even veel cadeautjes te hebben aan het einde van de avond, maar helemaal niks krijgen is voor niemand leuk als de rest wel iets krijgt. Lootjes trekken hoeft natuurlijk ook niet, er zijn meer opties.

1. Het dobbelspel (google de spelregels maar een keertje, kan best leuk zijn)
  2. Afspreken om voor iedereen een kleinigheidje mee te nemen (of ieder deelnemend huishouden koopt iets leuks voor iedereen, leuk als je het met een groepje familie doet)
  3. Toch wel lootjes trekken, maar enkel 1 of 2 cadeautjes per persoon doen (en eventueel een gedichtje erbij)

Op die manier doe je jezelf niet tekort :slightly_smiling_face: . Lootjes trekken kan tegenwoordig ook online (op veel sites kun je ook aangeven dat partners, huisgenoten of mensen die iemand het jaar ervoor al hadden getrokken elkaar niet kunnen trekken).

Jaaa ik hou van surprises maken ! Veel beter dan die stomme gedichten :stuck_out_tongue:

Hier is het gewoon en en. De een maakt wat meer werk van een leuk gedicht te maken, de ander maakt een mooie surprise. Ik ben vooral goed in knutselen, maar een gedichtje schrijven is niet zo veel werk dat het heel moeilijk is om iets leuks ervan te maken.

Maar doe jij dit jaar aan surprises? :slightly_smiling_face:

Je kan wel kleine schoentjes maken van papier-mache of van iets anders en daar dan een klein gedichtje in met een cadeautje ofzo, en dan stiekem in iemand’s kluisje zetten/stiekem in iemands tas doen.

Samen met een vriendin ga ik ook zoiets doen, voor 4 vriendinnen van ons. Nu al zin om hun gezichten te zien :slightly_smiling_face:

Ja bij ons is het of een surprise of een gedicht :stuck_out_tongue: Surprises zijn veeeel leuker maar ik ben de enige die dat nog doet thuis :")

Ik vind het ook veel leuker om te zien hoe iemand een surprise probeert te openen zonder hem helemaal te slopen dan om iemand een gedicht voor te horen lezen. Bij ons is het namelijk de gewoonte om een surprise zo te maken dat je hem aan het einde van de avond nog mee naar huis kan nemen (al moeten mijn papier maché creaties wel altijd open gezaagd worden).
Neemt trouwens niet weg dat ik het wel leuk vind als iemand de moeite heeft genomen om een leuk rijmpje te maken voor mij. En zelf iets bij elkaar rijmen vind ik ook best leuk, maar het fröbelen vind ik veel leuker.