Sinterklaas of Kerst

hee meiden

Doen jullie aan Sinterklaas of aan Kerst?
wat is jou verlanglijstje voor kerst of 5 december:D
ook kunnen we elkaar helpen met als er lootjes worden getrokken voor 5 december wat je kan maken enzo :grinning:

xx

Ik doe dit jaar nog aan sinterklaas omdat mijn zusje en nichtje nog geloven, zelf vind ik kerst veel leuker.
Mijn verlanglijstje voor dit jaar is:
-Oversized truien
-zwarte wedges
-vintage sieraden
:grinning:

Ik vind kerst sowieso veel leuker dan sinterklaas + wij vieren sinterklaas ook niet (meer) thuis. Ik heb nog geen verlanglijstje.

Wij vieren kerst, sinterklaas niet meer.
Ik heb nooit een verlanglijstje, vind het leuker als ik verrast wordt :slightly_smiling_face:

Sinterklaas.
Met kerst doen wij geen cadeaus, omdat dat niet de gedachte achter kerst is.

Dit (:

Dit jaar krijgen we met kerst cadeautjes omdat ik er met sinterklaas niet ben. Normaal doen we het wel gewoon met sinterklaas.

kerst

Sinterklaas. We hebben 1 keer geen Sinterklaas gevierd en toen cadeautjes bij Kerst gehad. Mijn verlanglijstje:

• boek
  • Cathedrals kaartspelletje
  • of nog iets, maar ik weet niet meer wat

Kerstmis.

Ik vind het gek dat jullie in Nederland elkaar cadeaus geven met Sinterklaas. Bij ons (België) krijgen alleen de kindjes die nog geloven Sinterklaascadeautjes, van “Sinterklaas” natuurlijk, die het 's nachts in je huis komt leggen.

Tja zo heeft ieder land zijn eigen tradities en geven hun eigen invulling aan feesten.

Ja idd. :slightly_smiling_face: Maar ik vind het gewoon gek omdat België en Nederland naast elkaar liggen en bijna helemaal dezelfde cultuur/traditie hebben, en daarin net zo verschillen. (:

Ja dat is idd wel vaag ja :slightly_smiling_face:… Misschien omdat België ook een deel Franstalig is? Dat er wat meer dingen uit het Franse gedeelte overgenomen zijn?

Wij doen al sinds ik niet meer geloof in sinterklaas niet meer eraan. En we vieren wel kerst, maar niet echt met cadeautjes. We kopen wel voor elkaar iets kleins.

Kerst :slightly_smiling_face:
Ben al af het tellen haha.
Ik vraag een ikea cadeau bon en voor de rest weet ik niks haha.

Dat zou kunnen… Of misschien ook omdat in België de meesten katholiek zijn, terwijl je in Nederland meer calvinisten hebt? Maar ja, België en Nederland blijven natuurlijk twee verschillende landen hé. Het viel me gewoon op (:

wij doen altijd veel kadootjes met sinterklaas en 1tje met kerst, gewoon omdat we dat gezellig vinden :slightly_smiling_face:
voor sinterklaas heb ik een michael kors horloge gevraagd, ook bij mn oma en dan leg ik nog bij omdat die zo duur zijn haha :stuck_out_tongue:

Wow dat geloof ik bijna niet. Met geschiedenis/godsdienst/levensbeschouwing wordt het ook besproken.