Sinterklaas & Kerst...

Ik heb jullie hulp nodig! Heel dringend, haha. Ten eerste: mijn school wou dit jaar voor Sinterklaas origineel doen en nu moet ik een gedicht schrijven óver iemand die ik totaal niet ken en ook niet bepaald aardig vind of zo. En uit dat gedicht moet dan blijken dat het over haar gaat, zonder namen te noemen. En ik hoopte dat jullie misschien goede ideeën hebben? Het enige wat ik weet is dat ze krullen heeft en veel H&M kleding draagt - maar dat allebei heb/doe ik ook. En jullie kennen haar vast niet beter dan ik, maar whatever. Misschien kunnen jullie me helpen? Ik hoop het tenminste.
En dan ten tweede: wij vieren kerst altijd met de hele familie enzo (wat maar bestaat uit 7 mensen, inclusief ikzelf) En dit jaar hebben we zeg maar niet echt genoeg geld om echte cadeautjes te kopen. Dus ik wou mijn moeder een pleziertje doen en voor goedkoop een paar wel leuke (en creatieve!) dingetjes in elkaar te zetten of te knutselen. En daar heb ik dus weer jullie hulp voor nodig, want ik heb geen idee wat ik dan voor iets leuks kan maken - voor weinig geld, waar ze toch blij mee kunnen zijn. Hier eventjes een lijstje met informatie, misschien dat dat handig is:
Mijn moeder = 34 jaar, dingen die ze leuk vindt: Italië, Johnny Depp, Italiaanse zangers & handige dingetjes, geen prulletjes die rotzooi veroorzaken (:
Mijn opa = 66 jaar, geloof ik. Dingen die hij leuk vindt: sporten & negatief zijn, dus misschien iets dat hem wat positiever maakt?
De vriendin van mijn opa = Geen idee hoe oud ze eigenlijk is, volgens mij wel jongen dan mijn opa zelf. Dingen die ze leuk vindt: kleurrijke dingetjes, ik weet nog dat ze iets spaarde - olifantjes of zo? Haha. En eh, oh ja. Ze had een kat, die pas is overleden. Misschien kan ik daar nog iets mee, haha.
Mijn oom = In de 40 denk ik? Haha. Dingen die hij leuk vindt: computer dingetjes, ook geen rotzooi. Verder weet ik niet echt wat?
Mijn tante = Volgens mij is ze een jaartje jonger dan mijn moeder, dus 33 jaar. Dingen die ze leuk vindt: volgens mij is ze met alles blij en ze komt uit Indonesië, dus misschien kan ik door ook wat mee doen.
Mijn nichtje = Net 3 jaar oud. Dingen die ze leuk vind: chocola, dora & spongebob. (:

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen en op zijn minst wat toevallige ideetjes hebben. Of wat jullie zelf gaan doen/geven whatever voor kerst? Iig alvast bedankt <3.

Moet je aan iedereen cadeautjes geven?

weeet je wel een beetje hoe dat meisjes karakter is. Misschien is ze juist heel druk of juist heel rustig, misschien kan je daar iests over zeggen. Succes iig!!

Het is toch lullig als één iemand geen cadeau krijgt…?

het kon zijn dat je lootjes trok? Dat doen wij tenminste wel xD. Dat zou ook al heel wat geld schelen.

Misschien heeft ze facebook oid waar op staat waar ze werkt/welke sport ze doet?

Misschien kun je voor je familie kleine cadeautjes kopen bij de Action, wibra, zeeman of Xenos? Dan kun je er een spel mee doen (bijvoorbeeld met een dobbelsteen; een 3 is het cadeau naar rechts doorgeven, etc) Zo heeft iedereen aan het eind een leuk cadeautje.

Heb je het nou over sinterklaas of kerst?

over sinterklaas en kerst, de ene familie sinterklaas, de andere kerst. Allebei lootjes. Maar aangezien jullie dat niet doen… Als ik jou was zou ik aan googlen gaan :slightly_smiling_face:

Nee, er staat niet echt iets interessants op facebook.

En ik wil graag een leuk creatief cadeautje geven, geen flut dingetjes.

We doen ook niet aan sinterklaas (in de familie). En aangezien de familie niet echt super groot is, valt het wel mee met hoeveel cadeautjes je hoeft te kopen.

Zit het meisje bij je in de klas? Want anders zou je bijvoorbeeld wat tegen haar kunnen zeggen ofzo, en misschien iets meer over haar te weten komen. En anders, in het gedicht zou je bijvoorbeeld wat kunnen zeggen dat je haar niet zo goed kent, maar wat over haar haar dus, de kleur, misschien heeft ze vaak wat aan, of iets bijzonders wat ze aanheeft dat niemand anders heeft? Haar naam weet je hopelijk wel? Dan zou je elke regel van het gedicht kunnen beginnen met een letter van haar naam. En als je die regels dan onder elkaar zet, dat je haar naam de leest, misschien met achternaam erbij ofzo. Dat het zo duidelijk wordt wie je hebt? En een gedicht hoeft niet per se te rijmen volgens mij. En over je andere cadeautjes ga ik nog even nadenken :wink:

Wat je zou kunnen doen is dat fotolijstje maken van wc rolletjes dat op girlscene stond als artikel? En misschien op internet kijken naar andere diy? Ik ga wel ff zoeken, heb toch niks beters te doen dan hw :wink:

Wiehie, bedankt <3. Dat met die letters is echt slim! (: En ja ze zit bij me in de klas, maar Sinterklaas vieren we morgen al op school, dus daar heb ik niet echt veel meer aan haha.

Wat je bijvoorbeeld voor je nichtje kan maken zijn van die armbandjes die je zelf in elkaar knoopt, ze is dan wel jong, maar zo’n armbandje die je niet zo makkelijker mee af kan doen ofzo? Dat ze jou altijd bij je heeft zeg maar :wink:

Ik zat even te kijken naar een diy van die armbandjes, maar toen kwam ik dit tegen: http://www.yoarra.nl/armbandjes.php
Ik weet niet of je nog scoubidoo hebt, maar daar zou je misschien iets mee kunnen doen?

Dankje <3. Alleen vind ik scoubidoo niet echt mooi en het stinkt altijd zo, haha. Maar ik heb al iets gevonden waar heel veel leuke dingetjes staan, hier. Voor de mensen die ook iets zoeken om te maken, haha.

http://www.youtube.com/watch?v=E9GdATWGpJ4 dit bedoel ik met die armbandjes, misschien een idee?

En ik zat even een cut out and keep te kijken, en daar maakten ze dingen om flessen heen, misschien een idee om iets met een oude fles te doen? Ik heb geen idee wat, maar je zou dingen kunnen gaan recyclen?

Oooh, dat is wel een goede site ja! Staan leuke dingen op! Succes alvast, als je nog ideeën nodig hebt, moet je het maar even laten merken :slightly_smiling_face:

Van die armbandjes met gewone touwtjes ga ik sowieso maken (:

Woeh, mijn gedicht is af en nog goed gelukt ook. Bedankt Veraaaaaa :grin:

Graag gedaan hoor :slightly_smiling_face: