sinds kort extreem vettig haar

Ik heb sinds een weekje extreem vettig haar. Eerst was het erg droog, omdat ik het zoveel gesteild had. Daarom gebruikte ik shampoo voor drogg en beschadigd haar (oa van L’oréal). Ik waste het om de dag. Maar een week geleden wordt het ineens vettig, de ochtend nadat ik het gewassen had. Ik heb ondertussen het iedere dag gewassen met een shampoo van pantène (aqua light), maar ook dat helpt niet. Ik heb het gisteren ook gewassen met babyshampoo, maar ondertussen is het weer al zo vettig.

Ik heb gehord dat eenmaal wassen met dreft goed zou zijn, ik weet niet of hier meiden zijn met die ervaring.

weet iemand wat ik kan doen? Ik ga sowieso volgende week naar de dermatholoog, dus ik kan het daar eens vragen, maar ik doe nu ff een oproep op GS. Misschien hebben julie tips.

Alvast bedankt.

Dreft XD

Je wast het te veel denk ik.

als je je haar te vaak wast dan reageert je hoofdhuid hier toch ook op?
dan maakt het dus meer ‘vet’ aan

@alternative, ja is het echt een oplossing?

Ja werkt heel goed, doe er ook een beetje Ajax bij.

omg
ik stel een serieuze vraag, geef jij dan wel een series antwoord?

ja er zijn er wel meerdere die dreft goed vinden voor de haren
ik betwijfel of het niet juist extra bijt maar oke.
zou het niet proberen als ik jou was, dalijk ben je kaal

Geen dreft, dat is voor de afwas en niet voor je haar. Dat werkt wel ontvettend maar uit eindelijk werkt het averechts. Misschien minder je haar gaan wassen ?

• Geen dreft gebruiken
  • Was je haar niet elke dag
  • Gebruik een milde shampoo
  • en gebruik niet teveel per douche

je moet je haar niet elke dag wassen, na een tijdje zal het minder snel vet worden :slightly_smiling_face: bijvoorbeeld om de dag je haar wassen vanaf nu.
Je denkt natuurlijk, ik kan dan niet met vet haar over straat ofzo, maar je zou dan droogshampoo kunnen gebruiken! Is maar 2 euro ofzo bij de kruidvat en is echt fijn voor vet haar! Mijn pony wordt ook best snel vet na 1 dag, en dan spuit ik gewoon een beetje van dat erin :slightly_smiling_face:

Ik stijl nu zelf mn haar al 3 jaar…en ben nu ff 2 weken gestopt met stijlen. Merk nu heel erg dat na 1 dag mn haar al vettig aan het worden is, waarschijnlijk zal het dan wel daardoor komen…gewoon niet elke dag je haar wassen, om de 2 dagen doe ik altijd…en niet teveel shampoo gebruiken. denk dat het na een paar weken wel een heel stuk minder is.

Een tijdje iets minder vaak wassen, en dan als het er vettig uitziet inderdaad een droogshampoo gebruiken. Dan wordt het als het goed is vanzelf wel wat minder vet. :wink:

Wat doen jullie allemaal stom zeg,
dreft werkt echt wel.

GEEN babyshampoo
en idd wat minder vaak wassen

minder wassen en alleen conditioner ( als je dat gebruikt ) in de punten doen.

Dreft werkt wel, maar je moet het alleen niet te vaak doen.

je wast het te veel. dan gaat het ‘beschermlaagje’ van je haar af.
Dit had ik laatst ook want toen had ik het 4x gewassen in 1 week tijd. Maar je moet het gewoon afbouwen. En op de dag dat je vet haar heb iets van een staart in doen ofzo!

succes! :slightly_smiling_face:

Serieus xD? Ik lulde maar wat.