Sims wedstrijden topic

VOOR VRAGEN OVER DOWNLOADS OF ANDERE SIMS DINGEN: :heart:

We hebben hier op girlscene veel simmers zitten en ik dacht van “hé! Waarom maken we geen interieur/bouw wedstrijden?” Dus hier is 'ie dan, het sims wedstrijd topic!

Je kan veel doen op de sims en net daarom is het soms wat lastig om gemotiveerd projecten af te werken of misschien ben jij het soort persoon dat altijd dezelfde huizen bouwt met dezelfde meubels.

Op aanvraag: 3de soort opdracht: sim maken. Zie onderaan voor meer info!

Eender wat, als jij graag simst, of het nu sims 2, 3 of 4 is, dan is dit zeker iets voor jou!

[center]
http://jenhamby.com/wp-content/uploads/2014/08/sims-3-houses-6.jpg

***************************************************************************************************************************************

Algemeen:

Je kan je op elk moment “inschrijven” door gewoon even je naam te zeggen, die komt dan op de lijst staan en blijft daar staan tot jij wil dat hij weggaat. De bedoeling is dat er telkens een opdracht komt en dat je die dan uit moet voeren. Er komt 1 “bouw” opdracht en 1 “interieur” opdracht; als deze afgerond zijn komen er weer 2. De opdrachten gelden voor alle sims spellen, er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen de spellen!

Regels/afspraken

-Geen foto’s van dingen die niet gemaakt zijn door jou. Ik zal googlen en ik ga het merken! (Ja tumblr heeft mooie interieurs maar het gaat erom dat je het zelf doet).
-Als je klaar bent met een opdracht stuur je foto’s, aantal hangt af van opdracht.
-Afgesproken deadlines kunnen verplaatst worden als er weinig inzendingen zijn of om andere redenen.
-Je hoeft niet elke keer mee te doen en je mag zowel aan de interieur als de bouw wedstrijd mee doen.
-Have fun! Het gaat erom dat je je sims-grenzen eens verlegt en dat je er plezier in hebt!
-Downloads/custom content gebruiken mag! (tenzij anders vermeld)
-Suggesties voor opdrachten zijn altijd welkom!

Puntenverdeling

-2 voor de eerste plaats, 1 voor de 2de plaats.
-Ik zal samen met nog een paar andere mensen die willen de leukste eruit kiezen, uiteraard mag je dan zelf niet meedoen Je mag natuurlijk wel met andere opdrachten meedoen maar niet als je zelf “jury” bent.

Tips voor foto’s trekken:

De mooiste foto’s krijg je door te screenschotten, de “c” toets geeft vaak niet zo’n mooie foto’s. Hoe doe je dat dan? Installeer Fraps of een gelijkaardig programma en zet het aan tijdens het spelen, met een vooraf geprogrammeerde knop kan je een screenshot nemen in de TAB modus.(In de TAB modus verdwijnen de blauwe balkjes e.d., druk terug op tab om uit de TAB modus te raken.

|<----
---->| (deze knop)

Hier meer info: http://forum.livingsims.net/showthread.php?tid=388

Als je computer het niet aankan zijn “c” foto’s ook oké!

• Obliviate
  • Loyal
  • Destielsmagic
  • xAfterthestorm
  • xgoodlifekim
  • Roots
  • Peplum
  • Eloquence.
  • Eeyore
  • Michelle_ymcmb
  • marsmellowlaser
    -
    -

[size=16pt]
********************************OPDRACHTEN********************************************************

[size=14pt]
Bouwen

Als eerste “bouw” opdracht een “opwarmer”. Jullie krijgen de opdracht om een ea-huis een make-over te geven. Met ea-huis bedoel ik een huis dat standaard bij je spel zit (mag van een uitbreiding zijn).

“Verbouw een huis zodat een kersvers koppel er later veilig hun kinderen in kunnen opvoeden. Kies dus een huis dat groot genoeg is én maak het kindvriendelijk!”

Regels:

• Alle buitenmuren mogen niet verwijderd/verplaatst worden.
  • Er mogen geen extra kamers/muren toegevoegd worden.
  • Je mag wel veranda’s toevoegen! (in dit geval mag het stuk muur aan de veranda wel gesloopt worden) Maar het moet dan wel echt een veranda zijn, in “glas” dus.
  • Aangebouwde carports mogen ook.
  • De voordeur moet op dezelfde plaats blijven.
  • Je moet de tuin ook een make-over geven, zwembaden, vijvers, tuinmeubilair, noem maar op.
    -Je mag geen verdiepingen toevoegen.
  • Qua thema ben je volledig vrij maar probeer in dezelfde stijl te blijven als je oorspronkelijk huis. (Geen übermodern huis als het eerst een boerderij was hé)
  • Qua budget ben je ook volledig vrij, zeker omdat cc vaak heel weinig kost en het dan niet eerlijk is als je alleen maar dingen van 1 simoleon gaat gebruiken.
  • Je hoeft je niks aan te trekken van de binnenkant van het huis. GEEN INTERIEUR DUS, GEEN MEUBELS.
  • Je mag andere “muurbekleding/vloerbekleding” gebruiken in en rond je huis. Het dak mag je ook een andere kleur geven.
  • Je mag ramen of verplaatsen en kleuren of nieuwe ramen zetten op de plaats van de oorspronkelijke ramen. (Dus niet nieuwe ramen op een totaal andere plaats ofzo, je mag de ramen wel verplaatsen mits je de oude ramen gebruikt omdat anders het huis te anders wordt)

Deadline: 10-10-14 (kan later als dat te vroeg is, even melden zou fijn zijn).

Hoe inzenden:
Stuur before-foto’s van de voorkant en plattegrond van het huis. Maak een foto van je “nieuwe” voorkant en plattegrond. Verder heb je nog max. 8 foto’s vrij in te vullen.
Zorg dat je foto’s groot genoeg zijn en vooral niet bewerkt! (je hoeft geen filters te gebruiken of het licht aan te passen). Een tekstje over wat je allemaal gedaan hebt aan het huis en waarom het zo geschikt is voor een toekomstig gezin kan je alleen maar voordele opleveren.

OPTIONEEL
: als je wil, dan kan je ook de inrichting van het huis aanpassen, blijf in de stijl van het huis en maak het kindvriendelijk! Dit zal apart beoordeeld worden, en een aparte “winnaar” categorie hebben, je bent dus niet verplicht om het te doen als je geen tijd hebt. Je mag hier nog eens 12 extra foto’s voor opsturen (maak ze dan wel klein, ik ga sowieso ze in het groot bekijken maar het is een kwestie van het topic beetje overzichtelijk te houden!

Interieur

Voor de eerste opdracht moet je een kinderkamer creëren.

Een meisje van 11 en een jongen van 8 moeten samen een kamer delen, zorg ervoor dat ze toch in zeker maten “hun eigen plekje” hebben zonder muren in de kamer te plaatsen. Het meisje wil graag een plek om te studeren/knutselen en de jongen heeft een passie voor alles wat met wielen te maken heeft. Zorg ervoor dat je een kamer creëert die rekening houdt met beide kinderen.

-De kamer mag elke vorm hebben maar mag maximum 42 “vakjes” innemen (dus bv/ 7 op 6 vakken, 8 op 5 enzovoort).
-Zorg dat de 2 ruimtes een beetje “gescheiden” zijn zonder muren/hekken te gebruiken.
-Benut de ruimte optimaal, hint: hoogslapers kunnen hier van pas komen.
-Denk eraan dat een meisje van 11 snel 13 is.
-Er moeten 2 slaapplaatsen zijn, 1 bureau met stoel en 1 kleerkast. De rest mag je zelf kiezen.
-Het gaat hier echt om interieur, denk ook aan de afwerking van de kamer, met een bed en een nachtkastje met een zielige wekker op kom je niet ver. Decoratie, decoratie, decoratie. Maak een kamer waar “in geleefd wordt”.
-Er moet minstens 1 raam in je kamer zitten (liefst 2 of meer)

deadline: 10-10-14 (kan later als dat nodig is)

Hoe inzenden:
Stuur maximum 10 foto’s van je kamer waaronder een bovenaanzicht.

Sim

Opdracht:

Maak een tweeling die qua innerlijk totaal het tegenovergestelde zijn van elkaar, dit moet ook te zien zijn aan de buitenkant.

• Hun gezichten moeten ongeveer hetzelfde zijn (het is een tweeling :’) )
  • Maak ook een screenshot van hun personaliteit dingen (wensen, sterrenbeeld enzovoort.)
  • Schrijf een tekstje over wie ze zijn, waarom ze elkaars tegen polen zijn enzovoort.
  • Leeftijd en geslacht maken niet uit (maar ze moeten wel hetzelfde geslacht hebben, dus niet 1 jongen en 1 meisje).

Inleveren: Een foto van het karakter enzo. Een gezichtsclose up en een een foto van de volledige sim (1 met gewone kleding en 1 in ondergoed). Meer foto’s mag!

Deadline: 10-10-14

Zo dat was het, suggesties zijn welkom! (Net als potentiële juryleden)

Ik wil wel meedoen! Mits ik tijd heb…

Helaas geen tijd om mee te doen, maar is dat 2e huis op die foto van jou? Staat die ergens te downloaden want ik vind hem echt supervet haha!

^Obliviate: ik zet je erbij! En je kan natuurlijk meedoen wanneer je maar wilt!

@Spoekkel, nee niet van mij, maar het is gemaakt door Casalindas (is sims 2) ze heet een site, misschien kan je eens kijken?

Maar http://domicile-2.blogspot.be/ heeft gelijkaardige huizen die downloadable zijn ).

Mij lijkt het ook wel superleuk om mee te doen :astonished:

^ Super! Ik zet je op de lijst!

Lijkt me leuk! Ik wil voor deze eerste twee wel jury zijn, aangezien ik net de sims 3 weer heb gedownload dus ik ga eerst even wat custom content downloaden!

(Is het misschien ook leuk om sim wedstrijden te maken? Dus het maken van een sim zelf?)

Ik doe mee!

Even over de bouwopdracht: Mag je wel gewoon de buitenmuren een andere kleur geven/ramen verzetten?

Ik weet dat dit hier eigenlijk niet thuis hoort, maar ik heb toch even snel een vraagje!
Net zoals jij hebt ik de Sims 3 gedownload, maar hoe kun je cc’s downloaden op een gedownload spel?
Ik dacht namelijk dat je daar dan fouten door kreeg in het spel o.i.d :astonished:

Destielsmagic: je komt op de lijst en heel erg bedankt, ik stuur je wel een pb als alle inzendingen binnen zijn enzo, haha! :grinning:

En Ja, goed idee! Dat zet ik er ook even bij:).

xAftertheStorm: ik zet je erbij en ja! Dat mag, maar alleen met de oude ramen, je mag nieuwe ramen plaatsen maar op de plaats van de oude ramen!) :slightly_smiling_face:. (ik ga dat even verduidelijken in mijn post!)

Loyal: Er is ook een simstopic maar nee, dat maakt niet uit, je kan cc net zo goed op een illegaal spel zetten.

Ik doe niet mee maar ik ga het zeker volgen :grinning: Iedereen succes!

Thank you!

Ik wil graag een sim opdracht doen!

Jammer dat die er nog niet is :frowning_face:

En hem zelf bedenken en dan mee doen is toch minder leuk…

Ik doe ook mee!
Heb van het weekend wel tijd denk ik, maar download nooit CC. (Sims4)

^ Ik zet jullie erbij!

@Roots: die opdracht komt er gauw! Zal morgen nog eens vragen in het sims-topic of iemand een idee heeft!

Ik wil ook meedoen! (maak zelf altijd dezelfde huizen, wordt een beetje saai :wink:

Leuk! Ben heel benieuwd.
Misschien dat ik ook nog wel mee doe aan de interieur opdracht, als ik de tijd kan vinden!

Mmm. Ik twijfel nog of ik de opdracht met Sims 3 of Sims 4 ga doen. Sims 3 heb ik natuurlijk wel meer CC en dat werkt beter met inrichten. :’)
Maar Sims 4 is ook leuk.