Sims 3 Na Middernacht geschikt voor 11jarige?

Hee, mijn zusje heeft net Sims 3 Na Middernacht gekocht maar ze is 11 jaar en er staat 12 jaar op. Mijn vader is het er niet mee eens dat ze het speelt en wilt dat ze het terugbrengt, omdat hij denkt dat het vooral gaat om feesten en alcohol enzo. Maar dit zal toch wel allemaal heel erg meevallen? Het is maar de sims. En Sims 1 is ook voor 12+ maar het enige wat erin voorkomt is zoenen.
We kunnen het spel niet uitproberen omdat hij in zo’n plasticje zit en anders kan hij niet meer geruild worden.
Dus mijn vraag is hoe dat nou is met de Sims 3 Na Middernacht, of het echt zo is met alcohol en al dat feest gebeuren eromheen.
:wave:

denk dat het wel meevalt maarja.
het zijn maar poppetjes.
http://www.ea.com/nl/games/sims-3-na-middernacht

Al die kijkwijzer en zulke dingen zijn altijd veel te overdreven, ik zou gewoon houden en proberen je vader te overtuigen.

Kinderen van 11 zijn geen kleuters meer hoor… Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Bovendien, zeggen ze niet dat meisjes volwassen zijn en je eigenlijk twee jaar bij hun leeftijd op zou moeten tellen? (’: Misshcien kun je dat als argument gebruiken.

Wat onzinnig. Ze komt hoe dan ook wel een keer in contact met alcohol.

Volgens mij heb ik niet Na Middenacht maar ik weet het niet zeker. Je vader doet wel heel moeilijk over die kijkwijzer-regels…

Het valt echt wel mee, het is allemaal gecensureerd, en ik denk niet dat je gaat drinken omdat je sims dat doen…

Ik ken het zelf niet, maar het valt vast wel mee, die kijkwijzer dingen zijn sowieso altijd veel te overdreven, en het scheelt ook maar een jaartje. Probeer je vader gewoon te overtuigen dat jullie het mogen houden =)

Nee precies, maar mijn vader is echt raar. Heeft mn zusje net 35 euro uitgegeven aan dat spel en dat was het enige geld wat ze had, moet ze het terugbrengen. maar ik zal hem nog wel overhalen, daar zijn grote zussen voor =D

Kijkwijzer is altijd extremer dan eigenlijk nodig is. Hopen dat het lukt, zou wel super stom zijn voor je zusje.

volgens mij vind jij het ook wel een leuk spelletje of niet? hahah! :slightly_smiling_face:

er komt iets van vechten in, en soms ook iets van vampieren… maar het zijn maar poppetjes, dus ik denk dat je zusje zelf aan kan geven of ze het eng vind of niet.

Haha! ik vind het wel een leuk spelletje ja, maar ik speel het nu eigenlijk bijna nooit meer, ik vind het gewoon flauw voor me zusje :ok_woman:

owja, misschien is dit voor je vader een reden: http://www.ea.com/nl/games/sims-3-na-middernacht, ( en dan het dansen op de bar. ) maar je zusje is elf, en het is nog met kleding… en anders is het bedekt, met censuur.

het valt wel mee hoor

Ik heb het spel ook, en mijn zusje van 11 speelt het ook. Ik vind het een beetje overdreven van je vader! Je zusje weet gewoon wat wel en niet kan :’) ze is al 11 hoor, geen kind van 7. Het valt hartstikke mee.

Kinderen van 11 krijgen er vroeg of laat toch mee te maken… ;p

Ik heb 'm ook. Ach joh, het valt allemaal wel mee. Ze krijgt er echt geen slechte invloed van, geloof me.

Je kunt toch ook zorgen dat je sims seks hebben… Mijn ouders zouden dat erger vinden dan alcohol denk ik.

Edit: als 11-jarige dan.

jezus wat maakt dat ene jaar nou weer uit…
denk dat je vader het toch wel overdrijft
maar ik heb t spel verder niet