Sims 3 ~ MUCIYL Challenge!

Ik heb wat meerdere challenges samengevoegd er er wat aan veranderd en daaruit ontstond deze :grinning:

Sims 3 - Mixed-Up Colors In Your Life Challenge - Joline
Achtergrond verhaal.
Je bent altijd al blauw geweest en je weet dat je ouders daar nooit blij mee zijn geweest, maar pas sinds kort weet je hoe het komt. Je oudste zus Ariana vertelde laatst hoe dat kwam. Voordat je geboren werd, kwam er elke zaterdag - als jullie vader weg was naar een voetbalwedstrijd – een andere man met een raar blauw goedje waar jullie moeder helemaal gek op was. Volgens Ariana was jullie moeder verliefd op die man en toen jullie moeder zwanger was wist Ariana het zeker, want jullie vader wist er helemaal niks van en werd boos.

Toen jij werd geboren was de eerste reactie van je ouders “AAAAAH”, want je was helemaal blauw, daardoor heb je ook nooit een fatsoenlijke naam gekregen, want je ouders vonden dat niet de moeite waard. Daarom heet je dus maar Aah. Later, toen je kind was begon je al snel met het lezen van de krant, je zag dat er mensen geld verdienden met schrijven, schilderen, tuinieren en zelfs bakken. Het enige wat jullie thuis hadden was een computer, dus je begon maar met verhalen schrijven voor geld, zodat je later een schildersezel en een baktafel kon kopen. Als snel werden je verhalen aardig goed verkocht voor een kinderschrijfster, dus je kon al snel andere dingen kopen.

Toen je eindelijk genoeg geld had verdiend kocht je een fiets en fietste je naar het gemeentehuis om je naam te veranderen. Vanaf die dag heette je Aquamarijna, deels omdat je het een leuke naam vond, deels om je ouders te pesten – omdat je aquakleurig was – en deels omdat je zelf best trots op je kleur begon te worden.

De dag dat je tiener werd nam je meteen een bijbaan, je wilde zo snel mogelijk weg hier, maar toen je ouders merkten waar je mee bezig was namen ze al je spullen af en gaven je een week huisarrest en pakten je telefoon af. Zo had je geen computer meer, geen schildersezel meer én geen baan meer. Sindsdien wachtte je met vol verlangen op de dag dat je jong volwassene werd en deze stad kon verlaten.

Eindelijk was die dag aangebroken, geen verjaardagsfeest zoals gewoonlijk, maar je mocht eindelijk weg. Je ouders zouden je niet laten gaan, maar nu je jong volwassene was, was je voor de wet meerderjarig en mocht je weg. ’s Avonds sloop je het huis uit, ging nog even langs het winkelcentrum voor een oud mobieltje en kocht een slaapzak.

Nu sta je hier, midden in Waterfall City, zonder geld en zonder vrienden, maar met je mobieltje en je slaapzak. Met je allerlaatste beetje geld kocht je een lot voor de loterij en alsof het geluk je voor één keer toelachte, won je dit keer! Het was niet veel, maar je hebt nu een huis met een keuken, een badkamer en een oude gammele computer.

Uitleg.
Doel.
Het doel van deze challenge is om een fatsoenlijk bestaan op te bouwen, maar je moet wel de regels van de verschillende generaties volgen.

Generaties, kleuren en letters.
Ook heb je elke generatie een andere kleur en een letter, het is op alfabetische volgorde, dus deze keer is het eerst de A. Bij deze letter hoort de kleur aqua en bij de volgende generatie kan dit dus bijvoorbeeld bijengeel worden of iets dergelijks, want de naam van de kleur moet matchen met de letter, maar je kunt gewoon de kleur een aparte naam geven zoals bijengeel of bloemetjesroze.

Regels.

• Je mag géén cheats gebruiken, alleen Reset Sim als je Sims vastlopen & “testingcheatsenabled true” om de huidskleur van je kinderen aan te passen.
  • Je mag niet naar de volgende generatie voordat je de basis doelen hebt voltooid en je opvolg(st)er jongvolwassene is.
  • Je mag je peuters niet eerder ouder laten worden voordat ze echt jarig zijn of ze zindelijk zijn, kunnen lopen en kunnen praten.
  • Je mag je kinderen en tieners niet eerder ouder laten worden voordat ze echt jarig zijn of een 10 hebben op school en op de erelijst staan.
  • Bij generatie 1:Je mag alleen in gemeubileerd huis wonen als je dat kunt betalen (zonder cheats) én je moet het bed verwijderen als je dat doet.

Generaties.
Generatie 1.
“Ik ben eindelijk ontvlucht aan mijn ouders, nu alleen nog een bestaan opbouwen.”
Bij deze generatie moet je eigenlijk gewoon een bestaan opbouwen, maar om het wat leuker te maken, maken we het een beetje boerderij-achtig.
Basis doelen om te voltooien:

• Heb een tuin met minstens 5 verschillende soorten planten.
  • Vang minstens 3 verschillende soorten vissen.
  • Trouw, maar doe geen “Ojaa!” voordat je getrouwd bent en ook niet met andere mensen dan je man, je weet hoe het met je moeder ging toen ze dat deed.
  • Krijg een jongen én een meisje, maakt niet uit hoeveel, minstens één jongen en één meisje. (Watermeloenen en appels mogen alleen als ze uit je eigen tuin komen)
  • Level 5 in tuinier vaardigheid.
  • Level 3 in visvaardigheid.
    Extra doelen om te voltooien:
  • Heb een tuin met elk type plant.
  • Vang elke soort vis.
  • Level 10 in visvaardigheid.

Generatie 2.
“Tuinieren was leuk, maar je wil iets meer uit het leven halen.”
Je hebt toen je kind was met plezier getuinierd, maar om dat nou je hele leven te doen zie je niet zitten. Je ging in een klein huisje in de stad wonen en nam een baan bij het wetenschapslab.
Basis doelen om te voltooien:

• Bereik level 10 in de wetenschapscarrière.
  • Bereik level 5 in tuinier vaardigheid, je hebt het nodig voor je baan.
  • Bereik level 5 in visvaardigheid, ook dit heb je nodig voor je baan.
  • Bereik level 5 in handigheid, handig voor in huis én op je werk.
  • Ga trouwen, “Ojaa!” en krijg minstens één kind. (Hoeft niet op die volgorde)
    Extra doelen om te voltooien:
  • Koop een wetenschapstafel voor je kind. (Levensweg nodig.)
  • Trouw met een collega of zelfs je baas.
  • Zorg ervoor dat je 50.000 Simdollar hebt.

Meer generaties volgen zodra ik daar aangekomen ben.
Met o.a. workaholics, hotelmanagers, artiesten en meer.

Downloads. – Coming soon -
Waterfall City:
*downloadlink*

Aquamarijna Colora:
*downloadlink*

(Zo nodig) Kleding, haar etc.
*downloadlinks*

Boerderijhuis (af):
*downloadlink*

Waauw toffe challenge. Zodra ik tijd heb ga ik er meteen aan beginnen. Klinkt echt goed. :grinning:

Mooi beginpost btw

Dankjewel <33

Lijkt me echt een leuke challenge! Heb je hier voor ook de uitbreidingen van sims 3 nodig? Want wij hebben alleen de ‘normale’ zeg maar.

Nee, dat is niet nodig, als er doelen zijn waarbij dat wel nodig is zet ik dat er bij en kun je die gewoon overslaan (:

Is goed! Dan begin ik er zo snel mogelijk mee :upside_down_face:

Oeh leuk!

Ah leuk! misschien dat ik het nu toch ga proberen, vind simsen zonder doel nogal doelloos namelijk, maar vond levensverhalen wel leuk!

Wat alleen stom is is dat mijn sims vaak vastlopen, dan heb ik eindelijk een goede familie, en als ik dan opnieuw opstart is het vakje een grijs vlak en opent hij de familie niet meer…

Misschien kun je bij opties alle grafische instellingen wat lager zetten, zo hoeft hij het minder gedetailleerd te laden en loopt hij minder vaak vast.

oh ik zal wel eens kijken!

Dat lijkt een beetje op het verhaal van wicked!

Het klinkt echt heel leuk! Alleen snap ik het nog niet helemaal oops :cold_sweat:

Haha ja ik ben vorige week naar Wicked geweest en heb dat buisjes verhaal gedoe daar van dan haha, leuk dat je het opmerkt (:

Haha, ik zal de uitleg nog iets duidelijker maken dan c:

Waar begin je nou eigenlijk met spelen?

Maakt niet uit, zo lang het een lege kavel is met alleen een badkamer en een keuken van de goedkoopste dingen die je kunt vinden en buiten een tafel met computer en een slaapzak.

Heel leuk bedacht!

Dankjewel :grinning:

Waar begint derest?

Oeh leuke challenge! Dus als ik het goed begrijp begin je met 1 volwassen persoon op een leeg kavel waar je zelf een klein huisje bouwt? Of koop je zelf het goedkoopste huis zonder meubels?