Sims 2 probleempje!

Ik speel bijna elke dag de sims 2, en ik heb alle uitbreidingen voor het spel. Onze pc is laatst kapot gegaan, en mijn vader heeft uiteindelijk het probleem gevonden. 1 van de intern geheugen kaartjes o.i.d. was doorgebrand en dus heeft mijn vader er 2 nieuwe ingezet, met meer geheugen. Ik was helemaal blij want mijn sims zou nu ook sneller moeten zijn, alleen die doet het nu opeens niet meer. zodra ik op spelen druk in het pop-up venster loopt m’n hele pc vast. Nu heb ik de leesmij bestanden een beetje bekeken en bleek dat dit een bekend probleem is, alleen mijn vader is een week weg en ik snap er helemaal niets van. Ik hoopte dat er iemand was die dit zou begrijpen:
(Ik heb windows VISTA)

PS Omdat de tekst zo lang is plaats ik die in het volgende bericht, ik hoop dat iemand er iets van weet. mijn sims heeft het altijd gedaan, en het ligt dus waarschijnlijk aan die nieuwe grafische kaarten.

PROBLEMEN MET GRAFISCHE KAARTEN
-------------------------------
ATI RADEON-SERIE

PROBLEEM: wanneer je het spel draait met de 6.2 Catalyst-stuurprogramma’s onder Windows 98, loopt het vast tijdens het laden.
KAARTEN: Radeon 9200
Keer terug naar de 5.9 Catalyst-stuurprogramma’s om het probleem te verhelpen.

PROBLEEM: wanneer je het spel draait met de 6.2 Catalyst-stuurprogramma’s onder Windows 98, duurt het lang voordat het spel is geladen en hapert het geluid.
KAARTEN: Radeon 9100 IGP
Dit is een bekend probleem met de nieuwste stuurprogramma’s. Terugkeren naar eerdere stuurprogramma’s kan deze problemen verhelpen.

PROBLEEM: sommige icoontjes in de menu’s in ‘Kopen’ of ‘Bouwen’ worden niet goed weergegeven. Hetzelfde geldt voor actie-icoontjes.
KAARTEN: x1800 Crossfire
Schakel de Crossfire-stand uit om dit probleem te verhelpen. Het is ook mogelijk dat je stuurprogramma’s bijwerken naar de nieuwste versies het probleem oplost.

PROBLEEM: De Sims 2 kan soms vastlopen tijdens het opstarten onder de volgende specifieke omstandigheden.
KAARTEN: ATI 9200 en 9250 PCI-versie
Dit is een bekend probleem en het treedt alleen op bij gebruik van de laatste 9x ATI Drivers (6.2) en alleen met een PCI-versie van de ATI 9200 en 9250 grafische kaart gebruikmakend van Windows 98. Door terug te vallen op een ouder stuurprogramma kun je weer normaal spelen.

PROBLEEM: als de hoogste instelling voor ‘Gladde randen’ wordt gekozen, vervormt het beeld in de Buurt.
KAARTEN: Radeon 9500
Dit is een bekend probleem dat wordt veroorzaakt door bepaalde hardware en een bepaald stuurprogramma op deze grafische kaart. Je kunt het probleem oplossen door de instelling voor ‘Gladde randen’ minder hoog in te stellen.

PROBLEEM: Sims en voorwerpen zijn soms te licht of helemaal wit. Soms zijn Sims ongelijkmatig belicht.
KAARTEN: Radeon 9500, 9600, 9700, 9800
Dit is een bekende bug in een paar oudere stuurprogramma’s. Een upgrade met de nieuwste stuurprogramma’s van de fabrikant zal dit probleem verhelpen.

PROBLEEM: filmpjes van bijzondere gebeurtenissen (zoals de eerste zoen) zijn te wazig.
KAARTEN: Radeon 9000+
Dit is een bekende bug in een paar oudere stuurprogramma’s (Catalyst 4.5). Een upgrade met de nieuwste stuurprogramma’s van de fabrikant zal dit probleem verhelpen.

PROBLEEM: textures ontbreken, Sims en voorwerpen zijn beschadigd, vreemde horizontale strepen op Sims en schaduwen.
KAARTEN: Radeon 9000
Dit is een bekende bug in een paar oudere stuurprogramma’s. Een upgrade met de nieuwste stuurprogramma’s van de fabrikant zal dit probleem verhelpen.

PROBLEEM: een hoge resolutie (1600x1200) levert een probleem op voor de lichteffecten.
KAARTEN: Radeon, Radeon 7200, Radeon 7500, kaarten met minder dan 64 MB grafisch geheugen
Dit is een bekend probleem dat ontstaat als je een hogere resolutie kiest dan De Sims 2 ondersteunt. Een lagere resolutie kiezen zou het probleem moeten verhelpen.

PROBLEEM: er zitten felle flitsen in de buurt en in het water.
KAARTEN: Radeon, Radeon VE, Radeon 7200, Radeon 7500
Dit is een bekend stuurprogrammaprobleem. Het nieuwste stuurprogramma installeren kan het probleem verhelpen.

PROBLEEM: in ‘Familie creëren’ ontstaat een probleem met de vloer-texture als je een baby creëert.
KAARTEN: Radeon, Radeon 7500

PROBLEEM: beschadigde textures en willekeurige kleurenbalken verschijnen als je een filmpje maakt.
KAARTEN: Radeon 7000-serie, 8000-serie, 9000
Dit is een bekende bug met oudere stuurprogramma’s (Catalyst 4.3). Een upgrade met de nieuwste stuurprogramma’s van de fabrikant zal dit probleem verhelpen.

PROBLEEM: de waterlijn flikkert in de buurt.
KAARTEN: Radeon 7000-serie
Dit is een bekende bug met oudere stuurprogramma’s (Catalyst 4.3). Een upgrade met de nieuwste stuurprogramma’s van de fabrikant zal dit probleem verhelpen.

GEFORCEERDE ANTI-ALIASING: De Sims 2 heeft grafische problemen als anti-aliasing wordt geforceerd in ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’. Je herstelt dit als volgt:

• Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad en selecteer ‘Eigenschappen’.
  • Kies het tabblad ‘Instellingen’ en klik op de knop ‘Geavanceerd’.
  • Kies het tabblad ‘3D’ en controleer of ‘SmoothVision’ ingesteld staat op ‘Toepassingsgebonden’.
  • Is dit niet het geval, klik dan op de knop ‘Aangepaste instellingen gebruiken’ en vervolgens op de knop ‘Aangepast…’ Plaats onder ‘Aangepaste instellingen/Anti-aliasing’ een vinkje in het vakje ‘Toepassingsgebonden’.

NVIDIA GEFORCE-SERIE

PROBLEEM: sommige struiken buiten worden zwart weergegeven onder Windows 98. Daarnaast verschijnen de schaduwen van zwembaden niet correct.
KAARTEN: Windows 98, Geforce 6800 GT en 6600 GT
Dit is een bekend probleem.

PROBLEEM: wanneer je twee 6800-kaarten in de SLI-stand gebruikt, hapert het introfilmpje en loopt het vast.
KAARTEN: GeForce 6800 (in de SLI-stand)
Er is een stuurprogrammaprobleem met deze instelling. Druk op een willekeurige toets om het filmpje over te slaan en naar het hoofdmenu te gaan. Het spel draait vervolgens prima. Schakel de SLI-stand uit om het probleem op te lossen.

PROBLEEM: onder bepaalde lichtomstandigheden verschijnen er knipperende driehoekjes op de Sims.
KAARTEN: GeForce FX 5600
Dit is een bekend stuurprogrammaprobleem. Als je de belichtingsoptie niet op hoog maar gemiddeld instelt, los je het probleem op. Het kan ook helpen om je stuurprogramma bij te werken naar de laatste versie.

PROBLEEM: onder bepaalde omstandigheden worden de hoeken van zwembaden blauw weergegeven.
KAARTEN: GeForce FX 5500
Dit is een bekend stuurprogrammaprobleem. Het nieuwste stuurprogramma installeren kan het probleem verhelpen.

PROBLEEM: vanuit bepaalde camerahoeken missen sommige Sims wat driehoekjes.
KAARTEN: GeForce FX 5200

PROBLEEM: onder Windows 98SE hebben de fruitbomen blokkerige punten die verschijnen als het sneeuwt.
KAARTEN: GeForce 6800
Het gaat hier om een nieuwe grafische kaart en het is een bekend stuurprogrammaprobleem met een vroege versie daarvan. Het kan helpen om ‘hyperthreading’ uit te schakelen op je computer (zie hieronder). Daarnaast kan de installatie van het nieuwste stuurprogramma het probleem verhelpen.

PROBLEEM: onder Windows 98SE bevatten de schaduwen in het water van zwembaden extra schuine vlekken, of er verschijnen schaduwlijnen.
KAARTEN: GeForce FX5000

PROBLEEM: de interface-panelen en knoppen verdwijnen of krijgen een blauwe kleur.
KAARTEN: GeForce 4-serie
Dit is een bekend stuurprogrammaprobleem, met name met oudere stuurprogramma’s (versies voor 6177). Als je je stuurprogramma bijwerkt tot de laatste versie, wordt dit probleem verholpen.

PROBLEEM: onstuimig, regenachtig weer veroorzaakt flikkeringen op het scherm.
KAARTEN: GeForce 6100, 6200, 6200 TurboCache-16 en TurboCache-32, 6600, 6800 GT, 6800 Ultra, 7300 GS-256, 7600 GS, 7800 GTX, PCX 5900

GEFORCEERDE ANTI-ALIASING: De Sims 2 heeft grafische problemen als anti-aliasing wordt geforceerd in ‘Eigenschappen voor Beeldscherm’. Je herstelt dit als volgt:

• Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad en selecteer ‘Eigenschappen’.
  • Kies het tabblad ‘Instellingen’ en klik op de knop ‘Geavanceerd’.
  • Kies het tabblad ‘3D’.
  • Selecteer onder ‘Weergaves’ ‘Beeldinstellingen met preview aanpassen’.
  • Kies de optie ‘Laat de 3D-applicatie beslissen’ en bevestig je keuze.

PROBLEEM: spel crasht snel na het opstarten.
Sommige recente NVIDIA-stuurprogramma’s draaien niet lekker als ‘hyperthreading’ is ingeschakeld op je processor. Probeer eerst je stuurprogramma bij te werken. Als dat niet helpt, kun je ‘hyperthreading’ uitzetten in je BIOS om het probleem te omzeilen. Als je geen idee hebt wat ‘hyperthreading’ of ‘BIOS’ is, kun je er maar beter niet mee rommelen. Neem dan contact op met de fabrikant van je grafische kaart voor hulp.

PROBLEEM: de graphics in het spel zijn vervormd of het spel loopt vast.
KAART EN STUURPROGRAMMA’S: Nvidia GeForce4 MX 420. Alleen stuurprogramma’s met ForceWare 66.93 en 66.94 die draaien onder Windows Me en Windows 98 hebben dit probleem.
Dit stuurprogramma kwam beschikbaar nadat het basisspel De Sims 2 was gereleased. Als je dit probleem ondervindt, raden we je aan je stuurprogramma bij te werken tot de nieuwste versie. Dit kan het probleem verhelpen.

PROBLEEM: het geluid wordt vervormd tijdens het spelen.
KAARTEN: GeForce 6100, 6200, 6200 TurboCache-16 en TurboCache-32, 6600, 6600 GT, 6800 GT, 6800 Ultra, 7300 GS-256, 7600 GS, 7800 GTX, FX 5200, FX 5200 Ultra, FX 5600, FX 5600 Ultra, FX 5700 Ultra, FX 5700 LE, FX 5800 Ultra, FX 5900 Ultra, FX 5950 Ultra, PCX 5900, S3 Chrome S27

PROBLEEM: onder Windows XP blijft de sneeuw niet liggen op boomtakken.
KAARTEN: S3 GammaChrome S18 Pro

NIET-ONDERSTEUNDE GRAFISCHE KAARTEN
-----------------------------------

Als je een grafische kaart hebt die niet wordt ondersteund door De Sims 2, wordt het spel softwarematig gerenderd. Bij softwarematige rendering zijn de renderprestaties langzamer en is de beeldkwaliteit minder.

Voorbeelden van niet-ondersteunde grafische kaarten:

ATI Rage Fury
Matrox Millennium G400
Matrox Millennium G550
NVIDIA Riva TNT2
Matrox Parhelia
ST Micro KYRO
S3 DeltaChrome S8
SiS 315
Trident Blade XP
SiS Xabre 400
XGI Volari

• Tip voor beeldproblemen: als je grafische problemen ondervindt die hier niet staan beschreven, kun je altijd het best naar de website surfen van de fabrikant van je grafische kaart of computer. Let er ook op dat je de nieuwste stuurprogramma’s hebt geïnstalleerd voor je hardware.

(de dikgedrukte dingen hebben met mijn probleem te maken, de rest is niet van belang denk ik…)

Ik denk dat een deel van het spel daarop was opgeslagen…Volgens mij moet je hem weer opnieuw installeren…alles.

op zo’n kaart kan je toch niets opslaan? dacht ik hoor, maar misschien heb ik het mis. we hebben we altijd back ups gemaakt, dus als ik die back-ups over zou zetten weer terug naar m’n pc, doet m’n sims het dan weer wel denk je?

upje?

upje…

Ik denk dat het idd helpt als je het spel even opnieuw installeert