Sims 2 probleem.

Ik heb een probleem, namelijk als ik de cd van de sims erin doe zegt mijn computer ‘geen cd-/dvd-romstation gevonden’.
Ik ben echt een held met computers dus snap er weer helemaal niks van :")
Maargoed weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Bedankt!

In een ander cd station doen als het eentje onder of boven zit?
de cd schoonmaken.
Chekken of de goeie kan van de cd onder of boven zit.
Hem handmatig aanklikken als die automatisch gaat.
Zo?

Helpt niet.

de cd doormiddenbreken op de grond gooien en heel hard op springen en dan nog een keer in de cdromstation leggen?

Nee, um geen idee.

Goed plan! Grr, ik haat dit.

Heb je het net nieuw geinstalleerd?

Nee, hij staat er al een hele tijd op maar hij deed het eerst gewoon altijd maar nu…

En je hebt ook alle 'veiligheids’packs gedownload? Als hij het echt niet doet dan is het wss beschadigd of heb je een of ander virus opgelopen. Ik zou hem dan gewoon opnieuw installeren. Ik dacht zelf aan dat je hem mss niet goed hebt geinstalleerd, want je moet ze allemaal in een apart mapje hebben staan en niet allemaal bij elkaar in want dan doet hij het niet.

Doen andere CD-roms het wel? Want het kan natuurlijk ook aan je disc lezer liggen, dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Probeer sowieso de computer eerst opnieuw op te starten :0

Nou volgens mij heb ik geen ‘veiligheids packs’ gedowload. Maar ik installeer hem inderdaad wel opnieuw hopen dat het werkt!

http://forum.girlscene.nl…agen/list_messages/151983

misschien weet hier iemand iets :slightly_smiling_face:

Die kan je gewoon op internet downloaden, dat zijn van die packs per uitbreiding die de fouten horen te herstellen van de game. Ik heb eerlijk gezegd nooit gemerkt dat het ook echt werkt, maar ik heb ze iig allemaal en nooit echt problemen met de sims dus mss is dat een idee. Het is iig makkelijker dan die hele reeks opnieuw installeren met kans datie het alsnog niet doet?

Hm fijn nu reageert hij helemaal niet meer als ik de disk erin doe!

O, dat gebeurt bij mij ook wel eens! Maar dan werkt geen enkele cd-rom, dus volgens mij ligt het aan de computer. Misschien de computer opnieuw opstarten of het gewoon een paar keer opnieuw proberen. Of misschien is er wat mis met het cd-romlaatje.