Simcity - Bouw en beheer je eigen stad

Aangezien Simcity toch anders is dan De Sims, hier een Simcity topic!

Zelf speelde ik als kind al Simcity. Wist je dat het eerste deel al verscheen in 1989?
Inmiddels is Simcity 5 in 2013 verschenen.

Doel van het spel:

In Simcity ben jij ‘eigenaar’ van een stad. Deze stad moet je zelf opbouwen en draaiende zien te houden waarbij je onder andere moet letten op criminaliteit, ziekte en scholing.
Als je naar de nieuwste Simcity kijkt is het spel erg realistisch:

• Je moet zorgen voor water, elektriciteit, afvalverwerking, riolering, politie, brandweer, ziekenhuis, enzovoort.
  • Je begint met een vrij klein gemeentehuis dat je uit kunt breiden door ‘departments’ toe te voegen. Deze uitbreidingen zorgen er bijvoorbeeld voor dat je een vliegveld kunt bouwen of een universiteit kunt starten.
  • Er kunnen in je stad verschillende rampen gebeuren.
  • Je kunt industrie, winkels en huizen ‘gebieden’ bouwen.
  • Wanneer je huizen vlakbij industrie laat bouwen en de wind staat verkeerd, dan zul je klachten over de luchtvervuiling krijgen.
  • Etc!

In dit topic kun je:

• Over alle delen van Simcity praten
  • Foto’s van je steden plaatsen
  • Tips uitwisselen
  • Cheats vinden
  • Etc

En nu maar hopen dat ik niet de enige GS’er ben die Simcity speelt :’)

Simcity 2:

http://www.cebe.heacademy.ac.uk/learning/habitat/HABITAT4/simcity2.gif

Simcity 5:

IK HOU VAN SIMCITY <3

Kun je Simcity 5 ergens downloaden? Ik heb wel Simcity 4 maar die is toch een beetje oud.

Lijkt me echt een gaaff spel :heart:

Ik speelde simcity vroeger ook wel eens alleen ik snapte er nooit wat van :’)

Ik heb simcity 5 en heb dat een maand of 4 heel actief gespeeld met vrienden maar nu eigenlijk helemaal niet meer.

Via torrents!
Ik heb hem toevallig pas sinds deze week.

En ik heb degene die er 4 maanden opstaat ofzo en dan de offline versie.
Dat betekent wel dat je niet met anderen kunt spelen, maar dat vind ik niet erg.
Spel zelf werkt verder perfect :grinning:

Ik speelde vroeger Simcity 2000. Die hebben we hier nog wel liggen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar die Simcity 5 ziet er echt nais uit!

Ik had vroeger ook Simcity 2000, maar ik snapte er nooit wat van, want toen was ik nog te jong.
5 ziet er wel vet uit! Ik ben het nu aan het downloaden :grinning_face_with_smiling_eyes: , ben benieuwd

kan iemand de link sturen waarmee je 'm kan downloaden? :slightly_smiling_face:

thanks!

Thanks! Kun je me toevallig misschien de link noten? Zodat ik weet dat ik de juiste heb.

^

Ik heb die link op de andere laptop, maar als ik hem weer heb gevonden zal ik hem noten! Komt goed :grinning:

Laat maar haha, ik heb hem al gevonden. Ik hoor wel allemaal slechte dingen dingen over deze Simcity, lees ook veel slechte reviews maar ik zie wel of het echt slecht is :’)

zou je de link kunnen sturen? :slightly_smiling_face:

Op kickass.to op Simcity zoeken en dan de eerste, de 2013 offline version

Oh wauw simcity 5 ziet er echt heeel gaaf uit! Maar ik heb slechte ervaring met downloaden, dus durf het niet.

Oh zo duur is ie ook niet

Ik ga de gratis proefversie downloaden denk ik

Dat ziet er echt super leuk uit!