Sigaretten uit het buitenland

Gister heb ik een pakje sigaretten uit Duitsland gehaald omdat ze daar veel goedkoper zijn.
NL: €6,50 voor 22 sigaretten
DL: €7,00 voor 30 sigaretten

Maar voor mijn gevoel krijg ik een drogere mond van deze sigaretten wat je wel vaker met sigaretten uit het buitenland hebt. Zit dit nu voor een groot deel tussen de oren of is dit ook echt zo? xD

Krijg je dat niet van alle sigaretten?

Van sommige sigaretten meer dan bij andere sigaretten. Maar als ik van het zelfde merk uit het buitenland haal heb ik dus het gevoel dat mijn mond extra droog wordt.

Haha wat een wereldprobleem weer

Upje

Nah denkt het niet, want volgens mij komen die sigaretten die in NL liggen ook niet uit Nederland maar uit een ander land samen met die van DL.

Denk idd dat het tussen je oren zit :’'D

Ik woon vlakbij de grens
3 minuutjes en ik heb de eerste winkels.
Ik rook al jaren hetzelfde merk
Ik koop ze al een tijd in duitsland en soms in nederland ls ik tijdgebrek heb.
Maar ik merk geen verschil.

Ik weet wel dat als je bijv. in Bulgarije of Turkije sigaretten koopt het wel heel anders is. Verder heb ik wel eens in Belgie sigaretten gehaald maar ik proefde geen verschil.

En deze vraag kan misschien wel in dit topic: hoeveel sloffen mag je meenemen per persoon vanuit het buitenland in je koffer? De ene keer staat er 2 per persoon en dan weer 1.

Volgens mij ligt dat ook aan het feit uit welk land je dat koopt. I think.

Als je van hetzelfde merk koopt is het gewoon hetzelfde en zit het tussen je oren haha.

de canarische eilanden.
Franse eilanden

200 sigaretten per persoon
Geld ook voor landen buiten de eu

Een vriend van mij nam een keer sigaretten uit polen mee en die vond iedereen ook minder lekker (zelfde merk als normaal gerookt wordt). Maar misschien hebben we het elkaar toen het ook wel aangepraat haha.

Volgens de belastingdienst, binnen EU landen, mits het voor eigen gebruik is:

110 liter bier
90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo’s (sigaren met een maximum gewicht van 3 gram per stuk)
200 sigaren
1 kilo rooktabak

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_eu_land/accijns_betalen_als_u_uit_een_ander_eu_land_nederland_in_reist