Sigaretten mee in handbagage

Hey,

Ik ga morgen naar Italie voor een paar dagen. Maar ik rook. En ik zou graag dus mijn sigaretten mee willen nemen…

Ik zit alleen met 2 vraagjes. Ik vlieg met RYANAIR trouwens.

Mag je een aansteker + een pakje sigaretten in je handbagage meenemen?
En kan je hier geen problemen mee krijgen als je minderjarig bent? (Ik ben 15)

Ik had ze laatste zomer gewoon bij, ze deden er helemaal niet moeilijk over?

Aansteker sowieso niet.

Zeker weten? Want ik heb even alles doorgelezen bij RYANAIR en er staat alleen over handbagage dat je geen aanstekers mee mag nemen in de vorm van een geweer. En over de ruimbagage mag je sowieso geen aansteker meenemen.

Lucifers dan?

Aansteker mag je meenemen, lucifers weet ik niet zeker. Trouwens, je kan het toch gewoon altijd proberen, zo duur is een aansteker nou ook weer niet…

Nee klopt haha. Ik probeer het ook wel gewoon. Maarja ik dacht van ja… Ryanair is echt best wel rare vliegmaatschappij straks maken ze er dik probleem van. Maar eigenlijk, me ouders roken al bijna hun hele leven en mijn vader reist ontzettend vaak met het vliegtuig en zijn aansteker is pas 1x ingenomen in china…

Handbagage: “U moet zich eveneens houden aan artikel 8 van onze Algemene Vervoersvoorwaarden (klik hier om dit artikel te raadplegen)”:

De volgende artikelen mogen zich niet in Ingecheckte Bagage bevinden: explosieven, zoals detonators, ontstekers, granaten, mijnen en explosieven. Replica en imitatievuurwapens, speelgoedpistolen . Gassen: propaan, butaan. Ontvlambare vloeistoffen zoals gasoline, methanol, ontvlambare vaste stoffen en reactieve substanties, zoals magnesium, aanstekers, vuurwerk, vuurpijlen. Oxidatiemiddelen en organische peroxiden, zoals bleekmiddel en reparatiekits voor plaatwerk. Giftige of besmettelijke stoffen, zoals rattengif, geïnfecteerd bloed, radioactief materiaal zoals medicinale of commerciële isotopen. Bijtende stoffen, zoals kwik, accu’s, auto-onderdelen die brandstof bevatten

Explosieven en ontvlambare stoffen, explosieven of sterk brandbare stoffen die een risico vormen voor de gezondheid van de Passagiers en het personeel of de veiligheid/beveiliging aan boord van het vliegtuig, zoals ammunitie, detonators en ontstekers, explosieven en explosieapparaten, replica of imitaties van explosiemateriaal of explosieapparaten, mijnen en ander militaire artikelen, alle soorten granaten, gas en gasflessen, bijvoorbeeld butaan, propaan, acetyleen, zuurstof – in grote hoeveelheden, vuurwerk, vuurpijlen, vuurwerk in welke vorm dan ook en andere pyrotechniek (inclusief feestartikelen en speelgoed), onveilige lucifers, granaten of patronen die rook veroorzaken, ontvlambare vloeibare brandstof, bijvoorbeeld benzine/petroleum, diesel, aanstekergas, alcohol, ethanol, spuitverf met drijfgassen, terpentine en verfverdunner, alcoholhoudende drank met meer dan 70% alcohol (140%-proef).

Maar goed, je kan het altijd proberen. Als ze het niet goed vinden, moet je hem weggooien.

8.3 ARTIKELEN DIE NIET WORDEN GEACCEPTEERD ALS BAGAGE

8.3.1 U mag de volgende artikelen niet in uw Bagage meenemen:

8.3.1.1 artikelen die een gevaar kunnen inhouden voor het vliegtuig of voor personen of eigendom aan boord van het vliegtuig zoals verder bepaald in artikel 8.10 hieronder;

8.3.1.2 artikelen waarvan het vervoer is verboden volgens toepasselijke wetgeving, voorschriften of verordeningen van een staat waarvan of waarheen wordt gevlogen;

8.3.1.3 artikelen waarvan wij redelijkerwijs aannemen dat ze ongeschikt zijn om vervoerd te worden omdat ze gevaarlijk of onveilig zijn, of vanwege hun gewicht, vorm, formaat of aard, of omdat ze breekbaar of beperkt houdbaar zijn, waarbij onder andere rekening wordt gehouden met het type vliegtuig dat wordt gebruikt;

8.3.1.4 vis, wild of jachttrofeeën;

8.3.1.5 verf, knallers, spaarlampen, artikelen met interne ontbrandingssystemen zoals bv. kettingzagen, modelvliegtuigen en grasmaaiers;

8.3.2 u moet ervoor zorgen dat de Ingecheckte Bagage GEEN geld, juwelen, edelmetalen, sleutels, camera´s, computers, medicijnen, brillen, zonnebrillen, contactlenzen, horloges, mobiele telefoons, persoonlijke elektronische apparaten, verhandelbare waardepapieren, effecten, sigaretten, tabak of tabaksproducten, andere waardevolle artikelen, bedrijfsdocumenten, paspoorten en andere identificatiedocumenten of monsters bevat.

8.3.3 Als uw Bagage artikelen bevat die in dit artikel 8.3 zijn vermeld, ondanks het feit dat deze verboden zijn, aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid voor het verlies van of schade aan dergelijke artikelen.

8.10.1.4 Explosieven en ontvlambare stoffen, explosieven of sterk brandbare stoffen die een risico vormen voor de gezondheid van de Passagiers en het personeel of de veiligheid/beveiliging aan boord van het vliegtuig, zoals ammunitie, detonators en ontstekers, explosieven en explosieapparaten, replica of imitaties van explosiemateriaal of explosieapparaten, mijnen en ander militaire artikelen, alle soorten granaten, gas en gasflessen, bijvoorbeeld butaan, propaan, acetyleen, zuurstof – in grote hoeveelheden, vuurwerk, vuurpijlen, vuurwerk in welke vorm dan ook en andere pyrotechniek (inclusief feestartikelen en speelgoed), onveilige lucifers, granaten of patronen die rook veroorzaken, ontvlambare vloeibare brandstof, bijvoorbeeld benzine/petroleum, diesel, aanstekergas, alcohol, ethanol, spuitverf met drijfgassen, terpentine en verfverdunner, alcoholhoudende drank met meer dan 70% alcohol (140%-proef).

Handbagage valt toch niet onder ingecheckte bagage?

Oftewel, aansteker zou wel mogen in handbagage. Dit moet je dan in een afsluitbaar zakje doen in de bak als je incheckt. Want ingecheckte bagage gaat voor koffers en andere dingen die in het ruim van het vliegtuig terecht komen.

Bij het handbagage stukje staat dus: “U moet zich eveneens houden aan artikel 8 van onze Algemene Vervoersvoorwaarden (klik hier om dit artikel te raadplegen)” En dat gaat over de ingecheckte bagage, maar geldt dus ook voor handbagage.

^ Lijkt me sterk, dat zou betekenen dat je de rest ook niet mag meenemen. Dus geen laptop, camera, medicijnen, contactlenzen…
Daarom staat er waarschijnlijk specifiek ‘ingecheckte bagage’ en bij de andere onderdelen gewoon bagage.

Je kan ook gewoon een aansteker daar kopen?

Hm, dan snap ik het niet. Maar ik vind het wel raar dat je een aansteker mag meenemen in je handbagage.

Ja dat mag je gewoon meenemen in je handbagage, heb ik een paar weken geleden nog gedaan. Aansteker + sigaretten.

Ik denk dat het gewoon algemeen geaccepteerd is, er zijn zo enorm veel rokers. En misschien hebben ze daar nooit problemen mee gehad, waardoor het wel prima is.

Haha wat een onzin van die camera’s eigenlijk in je koffer. Dat ding weegt al ontzettend veel het is een spiegelreflex camera jeetje als ik die in mijn handtas moet doen kom ik zo boven het max kilo uit joh.

Ik kan je vertellen dat je sowieso lucifers mee mag nemen (heb ik pas nog moeten leren, studeer voor pilote haha), aansteker zou ik eigenlijk niet weten, bij ons ging het meer over lucifers meenemen om te kunnen overleven etc. Sigaretten weet ik niet:)

of je gaat proberen te stoppen met roken? :stuck_out_tongue:
heb je ook geen twijfels of het wel of niet mag. (: