sigaretten in vliegtuig

Hey,
Ik ga volgende week vrijdag op vakantie naar Curaçao en ik vroeg me af of je dan eigenlijk sigaretten en aanstekers mee mag nemen in het vliegtuig. (de oudjes hoeven het niet te weten)
Gaan ze je koffer uitmesten of mag het gewoon? En weet iemand of de leeftijdsgrens voor het kopen van sigaretten op Curaçao ook 16 jaar is net zoals in Nederland?

x

in je koffer mag het volgens mij wel, maar ik denk tot een bepaalde hoeveelheid, zodat het niet ‘smokkelen’ wordt. ik denk dat je ook wel sigaretten in je handbagage mag, maar aansteker daarin lijkt me niet zo’n strak plan…

Sigaretten mogen wel, maar ik zou een aansteker in je koffer doen. Je weet het maar nooit.

Hier staan antwoorden!

Klik!

Sigaretten mogen wel.
Aanstekers is weer een vraag.
Laatst kreeg ik wel een aansteker mee naar binnen, maar de andere keer weer niet.
Als je achter de douane nog kan roken, krijg je ze daar sowieso we vaak mee naar binnen, maar word je bij de gate nog een keer gecontroleerd.
Maar verder, geen idee.
Eigenlijk zou ik 't moeten weten.

nou wat hierboven word gezegd.

maar ik had laatst ook perongeluk een schaartje in me handbagage laten zitten zonder dat iemand daar ooit wat van zei?

sigaretten kan je sowieso meenemen. aansteker ligt er maar net aan… officieel mag dat niet geloof ik
maar deo mag je officieel ook niet in je handbagage hebben en dat had ik ook gewoon toen ik naar aruba ging :wink:

Toen ik naar Italië ben geweest, afgelopen zomer, heb ik wel sigaretten en een aansteker bij me gehad in mijn handbagage.
Maar sowieso kun je op schiphol na de douane nog aanstekers kopen, dus het zou raar zijn als ze er moeilijk over doen als je er al een bij je hebt.

Tuurlijk niet, je kunt er toch iets in hebben gedaan.
Je kan na de douane ook nog water en ander drinken kopen, maar vóór de douane moet je je eigen drinken weggooien.

OT: ik weet niet of je een aansteker mee mag in het vliegtuig, maar waarschijnlijk wel in je koffer.

Aansteker en sigaretten mogen gewoon in je handbagage en wordt verder niet gecontroleerd. Heb de laatste 2 maanden 6 keer gevlogen nooit gecontroleerd daarop.

Beter idee : Niet roken :’)

Ben ik de enige die het heel gek vind dat je een aansteker mee mag nemen in je handbagage?

^Ja ik ook. En als je dan ook nog een deo-bus erbij zou hebben en je een beetje verdacht zou gedragen…

Ik vind het inderdaad best wel vreemd dat je een aansteker mee mag nemen in het vliegtuig…
Maar bij mij hebben ze al eens een flesje water over het hoofd gezien, wel de schaar in mn etui afgepakt maar niet het nagelvijltje of de tube handcreme…

Ja, ik ben nogal slordig met wat ik wel en niet mag meenemen in het vliegtuig haha.

Mijn moeder is op Curacao opgegroeid en reed daar vanaf haar 12e auto. Dus over het kopen van sigaretten hoef je je echt geen zorgen te maken :’)

Sterker nog, ik vind het zelfs belachelijk!

Slecht idee :’)

Je bent niet de enige …

waarom zou je dat in je handbagage doen? je mag toch niet roken in het vliegtig.