sigaretten halen maar geen 18

hee meiden, ik ben 16 maar ik regel sigaretten altijd van andere mensen en dat ben ik wel zat.
dus ik vroeg me af, (voor de rokers onder de 18) hoe komen jullie altijd aan sigaretten?
en zijn ze bij tankstations daar makkelijker in?
alvast bedankt

Nah ik vraag ze ook altijd van vriendinnen, ik snap wel dat je het zat bent ja. Maar of je vraagt het aan een vriend(in) van 18 die het voor je wilt halen en dat je diegene dan terug betaald?

Stoppen met roken is de beste manier om daar vanaf te komen

En wat als ze dat niet wilt? :")

Al snap ik je wel ergens.

Je ID faken.

Nee, grapje.

Hm, bij tankstations hoef ik me nooit te legitimeren maar bij supermarkten wel. terwijl ik 20 ben. Nachtwinkels schijnen ook heel makkelijk te zijn. En kleinere tabakszaken hoef ik me ook nooit te legitimeren.

Daar luisteren ze toch niet naar.

lol dit inderdaad

Nachtwinkels heb ik idd vaak gehoord(waarschijnlijk omdat daar de kans klein is dat ze gecontroleerd worden want ja nacht he en minder controlemensen) maar ik heb het zelf nooit geprobeerd. Ook al rook ik (nog) niet haha.

Precies

Dus bij nachtwinkels vragen ze niet om je ID? Handig.

Nou een vriendin van mij heeft haar id vervalsd en dat werkt ook echt bij supermarkten.
Je moet dan alleen wel accepteren dat je een boete kan oplopen, of je 300 euro over hebt voor peuken moet je zelf weten , haha . Ik zou het zelf nooit durven vervalsen maar der zijn mensen die het doen dusss

Mensen, aan ‘wachten tot je achttien bent’ heeft ze niks he. En ik vind dat iedereen gewoon zelf moet weten wat die doet en daar geen judgende reacties van anderen bij hoeft. Laat mensen lekker doen wat ze willen alsjeblieft zolang ze maar geen mensen ermee lastigvallen.

Precies, mensen komen er toch aan, hoe kinderachtig dit ook mag klinken.

ja maar ik snap t niet :dry:

huh wat

Ze zijn daar echt heel streng in de laatste tijd, overal.
Toen het nog 16 plus was en ik was jonger ging ik altijd naar cafetaria’s, en toen werd het 18 plus en was ik nog geen 18 wou ik daar heen gaan vroegen ze in een keer me i.d

Maar probeer gewoon