Sigaretten als minderjarige in vliegtuig??

Hoiiii mensen,

Ik ga dit weekend voor t eerst op vakantie naar het buitenland in n vliegtuig, maar ik ben nu nog 14 (wordt dit jaar 15), ik rook al 3 jaar dus reacties als “gewoon stoppen met roken” hebben niet echt zin, maar mijn vraag was, zou je als minderjarige gewoon sigaretten in je koffer kunnen meenemen in het vliegtuig zonder problemen??

Thanks voor alle reacties

:’)

Nee dat mag absoluut niet. De spullen kunnen in beslag worden genomen en je kunt een boete krijgen. Grote kans dat je ze toch moet inleveren, daarnaast kunnen ze erg onbeleefd zijn bij de Douane. Daar zit je als 14 jarige echt niet op te wachten. Het kost ook nog eens extra geld.

Pas als je 17 jaar bent mag je rookwaar meenemen van en naar de andere landen waar je naartoe reist en aanschaffen in de meeste landen. En daar zijn ook nog eens stricte regels voor. 1 slof rookwaar buiten de EU landen en 4 sloffen rookwaar in de EU landen per persoon.

^ Dit dus

En hoe kom je als 11-jarige zelfs aan sigaretten :’)[/s]

Van papa en mama stelen jwz :grinning_face_with_smiling_eyes: ^

Dit is verboden. Zou het ook niet proberen.

ik zat te denken, hoe zou de douane kunnen zien wiens koffer het is. Er staat geen naam op etc en ik reis niet alleen. Vandaar dat ik het betwijfel

Ik weet niet waar je naartoe gaat? Maar er zijn landen die alle koffers gaan nakijken op het begin, toevallig niet in Nederland maar als nog moet je daarvoor ook uitkijken.

Ehm als je je koffer incheckt zien ze gewoon bij wie het hoort hoor

Nee het is illegaal. En natuurlijk weten ze bij wie de koffers horen, zodra je je koffer incheckt wordt er een label met je gegevens aan vast gemaakt. En geloof me je bent echt niet blij als ze je sigaretten vinden. Maar als je toch zo graag wilt roken kan je toch ook gewoon op bestemming kopen?

Zoals ik al zei het word de eerste keer dat ik reis met vliegtuig, alleen ik kom in de nacht aan, dat zou betekenen dat ik lang niet kan roken, doordat winkels ook later openen etc, maar als er geen andere mogelijkheid is dan zal ik geduld moeten hebben… toch bedankt!

Ik wist niet dat er zo streng op gecontroleerd word, volgens mij valt dat ook allemaal wel mee. Heb vaak genoeg alcohol of sigaretten in mijn koffer gehad terwijl ik gewoon minderjarig was op dat moment. Nooit problemen mee gehad.
Verder zou ik niet begrijpen waarom de douane gaat controleren bij wie de koffer hoort als ze een pakje sigaretten zien. Als je nou iets super illegaals mee hebt, oke logisch dat ze dat controleren, maar als ze een pakje sigaretten in een koffer zien zitten gaan ze die koffer er echt niet tussenuit pikken en controleren van wie die is. Dan kunnen ze bijna elke koffer gaan controleren, en daar is echt geen tijd voor met die topdrukte overal.

^ Via Schiphol ga je dat echt niet meer door de douane krijgen.

Ze heeft het over in haar koffer, haar koffer gaat in het ruim… Die koffers gaan ze niet allemaal 1 voor 1 controleren. Door de douane is een ander verhaal, maar volgens mij doen ze zelfs daar niet moeilijk. Ze gaan toch ook niet iedereen aanhouden die sigaretten bij zich heeft, daar het ID van vragen en kijken hoe oud ze zijn. Als je heel jong bent, wat ze ook is, zou het misschien kunnen, maar ik ken genoeg mensen die roken en die hebben er echt nooit een probleem mee gehad, daar is nooit naar een ID of iets gevraagd.

Je mag sigaretten pas meenemen vanaf je 17e, dus als ik jou was zou ik me gewoon netjes aan de regels houden en het niet stiekem meenemen. Je kan echt wel een paar uur extra zonder die troep.

Maar ik ben het inderdaad ook met de rest eens, hou je maar netjes aan de regels dan krijg je in ieder geval geen problemen. En op het vliegveld zijn altijd wel winkels open dus kun je er vast wel weer halen als je daar aankomt, want je reist met meerderen zei je dus ik ga er van uit dat iemand van hun oud genoeg is om de sigaretten te halen aangezien je zelf al zegt dat je moet wachten tot de winkels open gaan.

kun je beter niet doen in het vliegtuig. Dan gaat het alarm af.

Toen ik 15 was en meeging naar Tenerife met een vriendin in haar ouders had haar moeder een slof sigaretten in mijn koffer gedaan want je mag er zoveel per persoon. Geen problemen mee gehad, maar dit is ook al 7 jaar geleden en regels veranderen.
Je kan het er op wagen maar niet gaan zeuren als je een boete krijgt.

Lekker stoer ook roken op je 11e!
Als ik je moeder was en ik zag je roken op je 11e had je n flink pak op je rommel gehad.
WTF man wie laat zn kind van 11 nu sigaretten roken terwijl het al zo lang bekend is dat het super slecht voor je is???
Kan daar met mn hoofd echt niet bij gewoon.
Je bent echt niet wijs sorry maar vind dit echt te dom voor woorden.
Stop nu je nog kan, het is echt niet stoer om te roken en zeker niet op zo’n jonge leeftijd!
En dat je niet kunt stoppen is onzin, dat zit alleen maar tussen je oren.
Je wilt het niet en dat is iets anders.
Slap en zwak excuus dat je niet kunt stoppen omdat je ‘‘al’’ 3 jaar rookt.
Ik heb jaren gerookt en ben cold turkey gestopt, tuurlijk is het moeilijk in het begin maar daar wen je aan en als je toch naar een sigaret gaat snakken dan eet je een kauwgumpje of een lolly, dan zwakt het gevoel vanzelf af.
Ga dr voor de rest niks meer over zeggen, hopelijk snap je mn punt en stop je heel gauw met die troep.