Sieradenparty's

Lieve mensen,

Al een tijdje ben ik druk bezig mijn eigen bedrijf op te zetten. De naam en de website liggen inmiddels vast en ook mijn ondernemingsplan is ver af. Een huisstijl gaat ook in werking gezet worden.
Ik wil sieraden aan huis verkopen, bijv. op afspraak of met beperkte openingstijden en party’s gaan geven, thuis, bij vrienden/kennisen en daarna iedereen die wil.
Op locaties als kroegen/cafe’s, maar ook op speciale gelegenheden en in combinatie met kledingverkopers en kapsalons en nagelstylisten.
Mijn voorkeur gaat uit naar unieke, trendy, aparte sieraden in kleine oplages, dus geen massaproductie. Ook wil ik wel handgemaakte sieraden verkopen, met of zonder verhaal.

Voor ik begin, heb ik nog een aantal vragen. Het zou fijn zijn als jullie mij verder kunnen helpen.

• welke groothandels kan ik het beste bezoeken? (stad/land/adres)
  • hoe vind ik groothandels? (zoekterm internet, welke sites en andere mogelijkheden)
  • hoe kom ik aan handgemaakte sieraden?
  • hoe kom ik in contact met mensen die zelf sieraden maken?
  • welk materiaal om de producten te prijzen kan ik het beste gebruiken en waar vind ik die?
  • wat voor presentatie-materiaal kan ik het beste gebruiken en waar vind ik die?
  • hoe kan ik het beste baten, lasten, inkoop en verkoop registreren? (manieren programma’s zijn welkom)

Alle informatie is welkom… Ik hoor het graag, zodat ik mijn bedrijf concreet kan maken en de puntjes op de spreekwoordelijke i kan zetten om van start te gaan.

Alvast superbedankt voor alle tips!
Groetjes
Lieke

Ik stuur je even een note :slightly_smiling_face:

Je hebt al een bedrijfsnaam, je plan helemaal uitgedacht. Maar je bent nog niet eens begonnen met te kijken waar je je sieraden uberhaupt gaat inkopen? Denk dat je een beetje in de verkeerde volgorde aan het werken bent ben ik bang. En ik dan dat je op Girlscene al helemaal niet veel tips zult krijgen over ‘groothandels’ en ‘inkoopadressen.’

Ik denk wat jij wilt, dat je niet eens naar groothandels moet gaan kijken. Want deze verkopen juist massa-geproduceerde items. Denk dat je beter direct contact kunt opnemen met kleinere merken en gewoon vragen. Mail of bel op en kijk wat ze van je voorstel vinden. Kwa het ‘unieke’ zit je een beetje in hetzelfde idee als mijn webshop. Ik koop direct in bij de (kleding) merken zelf. Ook omdat deze eigenlijk geen vertegenwoordigers hier hebben in Nederland.

Mijn volgende tip, waar ik zelf ook veel aan heb gehad, is om een paar kvk seminars te gaan bijwonen. Je hebt, vooral voor starters, ook gratis seminars over de kvk/belastingdienst waar je veel van leert, en ook je vragen kunt stellen. Vaak bieden ze hierbij ook nog een gratis adviesgesprek bij aan (volgens mij bij de Seminar, ‘ondernemen, iets voor u?’).

Kwa adressen kun je kijken of World Fashion Centre Amsterdam iets heeft kwa merken. Hiervoor moet je volgens mij wel een KVK inschrijving hebben wil je hier binnen komen. Maar je kunt een overzicht vinden van alle merken die hier exposeren. Volgens mij zijn er ook andere, vergelijkbare platformen, maar dan ook gericht op sieraden. En er worden volgens mij ook wel jaarlijks vakbeurzen gehouden waar merken zich presenteren.

Uiteindelijk ben jij de ondernemer, en moet je het zelf gaan doen. Je moet zelf op zoek gaan naar mensen die sieraden maken, of merken die kleine oplages maken. Je moet voor jezelf bepalen in welk segment je sieraden wilt gaan verkopen (laag, middel of hoog segment). En je moet zelf die stap nemen om de telefoon te pakken, of een mailtje te sturen. ’

Veel succes met je onderneming, mocht je meer willen weten, of wat handige links naar sites. Kun je me altijd een note sturen :wink:.

Voor als je mensen zoekt die sieraden maken, bezoek eens wat sieraden forums. Er zijn genoeg sites waarop mensen dingen verkopen, en tutorails neerzetten. Dus als je daar een berichtje plaatst kom je denk ik al een heel eind :slightly_smiling_face:

Hey Hilda,

Bedankt voor je uitgebreide info… Natuurlijk had ik al groothandels en een naam en een website is tot stand gekomen met mijn ondernemingsplan, dus een soort overlap. Die moest ik natuurlijk ook vastleggen en zolang ik nog niet ingeschreven ben, is dat niet erg toch. Ik wil graag eerst alles hebben voor ik start en daar hoort ook een naam en presentatiemateriaal bij.

Helaas liep ik een beetje vast met de groothandels, omdat ik idd. geen massaproductie wil.
Een coach tipte mij om via FB, twitter en forums meer informatie te verschaffen, vandaar mijn vraag :wink:

Ik zou graag meer tips van je hebben.

• waar kan ik het beste labels halen?
  • hoe pak je dat aan met merken?

Kan je me nog verder helpen?
Alvast superbedankt.
Grz Lieke