shuttle run / verkouden

heey allemaal ,
ik heb volgende week woensdag de shuttle run, maar ik ben verkouden.
ik heb er vorige week ook al een gehad maar omdat ik verkouden was was ik maar tot trap 7 gekomen … wat kan ik doen om 1: het beste en langste vol te houden ? en 2: zo snel mogelijk van mijn verkoudheid af te komen

Kun je niet tegen je leerkracht vertellen dat je verkouden bent en zo waarschijnlijk niet lang kunt rennen. Houden ze vast wel rekening mee. En trap 7 is toch best goed ? Of telt dat niet als een zeven?

7 is gewoon goed?

Vind ik eigenlijk ook haha. Ik haalde altijd maar trap 4.

Hoi lovefeeling,

Zo herkenbaar dit! Een tijdje terug had ik een concertavond: 3x op een avond zingen voor publiek. En ja hoor, een paar dagen van tevoren werd ik flink verkouden.

Allereerst is het zo dat een verkoudheid zich niet laat afdwingen. Soms duurt het gewoon wat langer voor het overgaat. Wat ik heb gedaan: Vooral zorgen dat ik genoeg vocht binnenkreeg (water en thee), mijn kamer vochtig gehouden (nat wasgoed uithangen) en verder proberen een goede nachtrust te krijgen en wat extra vitamines (groente/fruit).

Ik weet dat dit allemaal standaard tips zijn en ik heb geen idee of het echt geholpen heeft in mijn geval, maar ondanks de enorme verkoudheid ging het zingen fantastisch en heeft het publiek er eigenlijk niets van gehoord! Ik moest de hoge partijen zingen, wat best spannend was. Maar ik heb mezelf telkens voorgehouden dat ik niet meer dan m’n best kon doen in dit geval en niet te veel druk op m’n stem wilde zetten (dus niet zo hard mogelijk zingen of schrapen om slijm weg te krijgen).

Ben benieuwd hoe het woensdag gaat! Trap 7 is trouwens al goed hoor, daar mag je jezelf best een schouderklopje voor geven. :couplekiss_man_woman: