Shut up and drive [verhaal]

Ook maar een verhaal van mij hier, reacties op en aanmerkingen mogen altijd :wink:

Shut up and Drive

Proloog
200, 210, 220, 230, 240. Langzaam kneep ze in de arm leuningen. Ze was ondertussen wel wat gewend van de jongen naast haar maar toch vond ze het niet altijd even prettig als hij zo hard over de wegen scheurden. Zeker niet als het maar over een provinciaal weggetje gaat van twee banen. Ze keek hoe de lichten van de lantaarn palen langs hun heen vlogen. Ze voelde hoe ze in haar stoel werd gedrukt. Ze wende haar blik naar links en keek naar het postuur van de jongen die reed. Zijn lippen zaten gevormd in een grijns, zijn lichtblauwe ogen stonden gefocust op de weg en zijn zwarte stekeltjes waren uit model. Hij zat vrij relaxt achter het stuur en zijn gespierde armen zag je zelfs in het donker. Ze zuchtte, waarom had ze nou z’n grote bek gehad. Ze hield niet van auto’s en zeker ook niet als ze meer dan 350 km per uur haalde. Ze ademde wat sneller en de jongen naast haar gaf haar een blik dat ze zich aanstelde. Ze wilde wat zeggen toen er blauwe knipper lichten in de spiegel te zien waren. ‘Shit politie.’ De jongen naast haar vloekte, zij verstijfde en kneep zo hard in haar eigen hand dat haar nagels in haar handpalm kwamen te staan. De jongen gaf nog meer gas en de teller vloog al snel naar de 280.
‘Rustig maar we zijn ze zo kwijt.’ De jongen grijnsde even naar haar en maakte toen een bocht naar rechts een afslag op. Toen een scherpe bocht naar links en weer 1 naar rechts een industrie terrein op. Hij maakte nog een bocht naar rechts en achter hun hoorde ze een luide knal en piepende remmen. De jongen naast haar lachte. Reed via de andere kant een industrieterrein af. ‘Kom ik breng je wel naar huis, je zit helemaal te shaken.’ Zei die verbaast toen hij haar lijk bleken gezichtje zag. Ze knikten alleen maar en voelde hoe er bloed over haar handpalm stroomde, uit de kleine wondjes die ze met haar nagels had gemaakt.

Leuk geschreven! =)

leuk idee maar heel veel spellingsfouten:
let op dat je geen meervoudsvormen bij hij en zij gebruikt
let op dat je geen n schrijft waar dit niet hoor (weggentje - weggetje)
en in deze zin:
De jongen naast haar lachten. Reed via de andere kant een industrie gebied af
De jongen naast haar lachte en reed via de andere kant het industrieterrein af

verder wel leuk geschreven!

Haha ik weet het spelling is niet echt mijn ding (dyslectie :wink: ) Maar bedankt voor de reactie en ik zal het ff veranderen.

Nieuw stukje

‘Richard paas mij eens een peuk.’ Het blonde meisje dat tegen de achterkant van een hout bankje aangeleund stond stak haar hand op naar de kaalgeschoren jongen naast haar.
‘Subtiel melis, erg subtiel.’ Antwoordde hij enkel toen hij een sigaret op haar uitgestoken hand neer legde. Het blonde meisje gaf hem een glimlach, naast haar stond een jongen met zwart haar, die met zijn blauwe ogen het meisje op stond te nemen. ‘Melis ben je nou nog niet gestopt.’ De jongen met het zwarte haar keek haar streng aan.
Het blonde meisje deed een stapje richting Richard toen hij zijn aansteker naar haar omhoog hield. Ze deed haar sigaret in haar mond en hij stak hem aan. Ze nam een trekje en draaide zich half om naar de jongen met het zwarte haar.
‘Ah Ty hou toch op.’ Ze nam nog een trekje.
‘Jah nou het maakt mij niet uit als je straks longkanker wilt krijgen, maar het zou zonde zijn van je mooie gezichtje.’ Hij grijnsde lichtjes en probeerde haar sigaret af te pakken.
‘Ag ga jij nou maar gewoon weer terug naar dat feeksje van je dan zijn wij ook weer van je verlost.’ Melissa keek hem met half dicht geknepen ogen aan.
Ty haalde zijn schouders op, ‘oke ik geef het op je had gelijk ze had inderdaad een grotere bek dan ze werkelijk was.’ Hij hield haar blik vast.
Ze grijnsde, ‘ik wist het.’ Antwoordde ze zachtjes.
Richard begon te lachen. ‘Nou Ty je hoort het ze is al lang blij dat je weer vrijgezel bent nu hoeft ze je temminste niet meer te delen.’ Hij sprong achter uit toen Melissa hem dreigde te slaan.
Ty keek op zijn horloge, ‘kom ik heb geen zin om weer een uur strafwerk te gaan schrijven omdat we te laat zijn.’ Hij pakte Melissa bij haar schouder en duwde haar voor zich uit. Hij knipoogde naar Richard die op veilige afstand van de blondine bleef.

Oh sorry wist ni dat je dyslectie had (schaaaaam)
Je nieuwe stukje is erg leuk :grinning:
I want more!!!

haha geeft niet, maar dat is gewoon wel één van de reden waardoor er misschien iets meer foutjes in staan dan bij andere…

Nieuw stukje

De schoolbel ging, Melissa pakte langzaam haar tas in en wilde net de klas uit verdwijnen toen haar mentor haar wenkte. ‘Melissa ik wil even met je praten.’ Zei hij op een rustige toon.
Melissa rolde met haar ogen, ‘Als u maar snel bent want Ty wacht op me.’ Antwoorden ze geïrriteerd.
‘Dat is juist het probleem.’ Kwam haar leraar ter zaken.
De laatste leerlingen verdwenen uit het lokaal en de leraar stond op van zijn bureau en deed de houten deur dicht. Hij trok een stoel mee en zetten die aan de andere kant van het bruine bureau.
‘Ga zitten.’ Het was geen voorstel maar meer een bevel. Toch ging ze langzaam zitten en ritste haar jas weer los.
‘Melissa ik maak me een beetje zorgen om je.’ Hij begon gelijk, pats dit kwam aan als een klap in haar gezicht. Dit gesprek had ze precies een half jaar geleden ook al gehouden met de zelfde man. Haar leraar geschiedenis en Mentor. ‘De leraren klagen dat je je huiswerk nauwelijks maakt, dat je een grote bek hebt, dat je alleen maar je zinnetje door drijft.’ Hij keek haar lang aan maar ze antwoordde niet terug. ‘Gaat thuis wel alles goed?’ hij keek haar twijfelend aan.
Pats weer een klap in haar gezicht, pijnlijk onderwerp meneer, dit zei ze niet hard op.
‘Ze gangentje, we maken er van wat er te maken van valt.’ Antwoordde ze enkel.
Hij knikte begrijpend, laat hem ophouden over het onderwerp thuis. Ze keek van de bruine ogen weg.
‘En met Ty, hij schijnt de laatste keer een paar dagen vast gezeten te hebben.’ Hij keek haar strak aan. Ze haalde onverschillig haar schouders op.
‘Dat zou u aan hem moeten vragen, ik weet er in elk geval niks van af.’ Ze keek de leraar aan toen ze de woorden langzaam uitsprak.
‘Dat zou ik eerdaags dan maar eens doen.’ Hij twijfelde maar stopte.
‘Oke je kunt gaan.’ Melissa sprong op bij die woorden. Ze raapte haar tas op en liep naar de deur. Ze had net de klik in haar handen toen haar mentor weer begon. ‘Melissa pas een beetje op bij die gozer wil je, hij zit in het verkeerde circuitje en niemand wilt dat jij daar ook in raakt.’ Haar ogen versmalde, u moest eens weten meneer u moest eens weten. Ze deed de deur open en snelde de gang op richting de uitgang.

Leeeeuk!

Dankjewel :slightly_smiling_face:
Nieuw stukje

Toen ze op de parkeerplaats aankwam stond er een zwarte volvo op haar te wachten. Ty zat met zijn vingers op het stuur mee te tikken met het ritme van de nieuwe hit van Di-rect. Melissa opende de deur aan de andere kant en ging naast Ty zitten. Ze slingerde haar schooltas op de achterbank en keek toen Ty aan die nog steeds door de vooruit staarde en op zijn stuur tikte.
‘Waarom ben je zo laat?’ zei die. Geen emotie die herkenbaar was aan zijn stem. Melissa slikte, ‘Meneer Zwavel moest zijn preek weer eens houden. En hij vroeg ook waar je de laatste dagen was.’ Melissa keek ook door de vooruit en Ty starten de auto.
‘Wat heb je gezegd?’ Ty keek haar even nieuwsgierig aan. Melissa keek hem nu recht aan, ‘dat hij dat soort dingen beter aan jou kan vragen.’
Ty knikte als goedkeuring. ‘En verder…?’
Melissa beet op haar lip, ‘Dat het volgens hun niet goed op school gaat en hij vroeg ook hoe het thuis was.’ Zei ze toen het een harde klank door haar stem.
Ty draaide van de parkeerplaats af maar keek Melissa onderzoekend aan. ‘Lekker laten gaan schat.’ Antwoorden hij zachtjes.
Melissa knikte enkel en staarde naar buiten.

Ze reden enkele minuten in stilte verder, alleen de muziek maakte de stilte niet benauwd. ‘Waar gaan we vandaag eigenlijk heen?’ vroeg Melissa nu op een normale toon.
Ty manoeuvreerde door het verkeer in de drukke stad heen. ‘Even stuff halen en dat even afleveren bij de bepaalde mensen en jij wilde geloof ik nog ff de stad in of niet.’ Ty keek haar enkel een seconde aan en letten toen weer op het verkeer.
‘Ja ik wil even nieuwe broek hebben en ik heb er één gezien van replay die ik moet hebben.’ Melissa glimlachte en haalde haar hand door haar blonde haar.
‘Oke eerst dan even een nieuwe broek voor jou score daarna die zaakjes van me broer afhandelen deal?’ Ty keek haar aan toen ze voor een rood stoplicht stonden te wachten. ‘Deal.’

up

leuke stukjes (’: ik ga je verhaaal zeker volgen!

verder. :slightly_smiling_face:

leuuk :’) verder!!

Moooi =D !
Snel verder =D

FFkes een klein stukje
Ty parkeerde de auto in een straat dicht bij de binnenstad, ze liepen samen naar de hoofdstraat en Melissa schoot al snel een paar winkels binnen. Toen ze uiteindelijk met vier tassen liep en een zuchtende Ty naast haar liep had ze er genoeg van.
‘Waar moest jij wezen Ty?’ zei ze met een lach. Ty en Melissa liepen door een paar straten de buitenwijk van de stad in. Hij belde aan bij een gebouw wat er behoorlijk oud uitzag. ‘Laat mij de zaakjes deze keer regelen oke.’ Antwoordde die streng voordat ze naar binnen gingen. Melissa haalde enkel haar schouders op.

De deur werd opengedaan door een lange jongen helemaal in het zwart gekleed. ‘Ik dacht al jullie komen niet meer.’ Antwoorden die arrogant hun kant op. Maar hij liet ze snel binnen. ‘Wij komen altijd.’ Antwoorden Ty schouderophalend. Ze liepen de trap op die kraakte bij elke stap van de jonge mensen die er op liepen. Toen ze in de woonkamer zaten plofte Melissa op de bank neer en zetten haar tassen aan haar voeten. Ty ging naast haar zitten en keek op zijn hoede de ruimte door. De kamer was netjes opgeruimd en stijlvol ingericht. De jongen in het zwart zat tegen over hen op een stoel. Toen er een jongen met geblondeerd haar binnen kwam met een wit T-shirt en een duur merk jeans. ‘Zo Ty nieuw slachtoffertje gevonden zie ik, leuk koppie gaat het zeker goed doen in de handel.’ Zei de jongen een tikkeltje arrogant hij bekeek Melissa schaamteloos.

Btw Bedankt voor de reacties :grinning:

leuk stukje weer! :slightly_smiling_face: verderrrrrrr

Nieuw stukje
Melissa keek hem nu woest aan, ‘Ik zou maar uitkijken met al die rotzooi die je uitkraamt dat kan je kop nog wel eens kosten en dat zou zonden zijn vind je niet.’ Zei ze bits terwijl ze haar nagels bestudeerde.
De jongen lachte enkel, ‘Zo zo madame heeft ook nog pit, alleen zou ik haar toch iets meer manieren bijbrengen Ty klanten houden niet van dat opstandige gedrag.’ De jongen stond tegen de stoel waar de andere jongen in zat aangeleund.
‘Nou Stefano ik zou echt maar een beetje oppassen als ik jou was.’ Zei Melissa enkel. Haar nagels waren nog steeds belangrijker dan de jongens om haar heen.
‘Zo zo Ty wat had ik jou gezegd over mijn werkelijke naam te vertellen tegen je meisjes.’ Antwoorden de jongen met het witte shirt nu dreigend. Ty haalde enkel zijn schouders op hij had Melissa nou lettend in het oog gehouden en moest onwillekeurig lachen. ‘Wie zegt dat ik het van Ty heb Stefano wat dacht je van Tim of Erik.’ De jongen in het zwart keek op toen hij zijn naam hoorde. Stefano keek haar nu lange tijd aan. ‘Weetje wat ik doe met opstandige meisjes. Die laat ik zien wie de baas is.’ Mompelde de jongen nu en hij kwam achter de stoel vandaan en wilde Melissa’s kant oplopen toen de bel ging.
‘Tim ga open doen.’ Commandeerde Stefano de jongen in het zwart. De jongen stond loom op en liep weer naar beneden de trap op. Stefano daar in tegen liep dreigend Melissa’s kant op. ‘Als ik jou was meisje dan zou ik nu maar heel erg gaan oppassen.’ Hij liep nog steeds naar Melissa die haar nagels nog steeds belangenrijker vond. ‘Kijk me aan als ik tegen je praat.’ De minacht droop van Stefano’s stem.

Snel verder!

spannend. :open_mouth: straks doetie der iets aan ofzo… creepy x)

verder. :grinning:

Jaaa,
Ik wil stukje want k wil weten wat er gebeurd:(!