Show jou kooi! (dieren topic)

Heee meiden,
Het leek me leuk om even inspiratie op te doen van andere hun kooien van hun hamsters of andere knaagdieren of als je een reptiel of vis hebt om daar gewoon een foto van te plaatsen van de kooi/aqaurium/terranium etc.

Ben benieuwd ik wil deze week een hamster op gaan halen als ik m’n moeder zo ver heb en wil wat inspiratie op doen voor de kooi en ik zag nog geen forum over dieren dus bij deze. En uiteraard als ik me moeder zo ver heb post ik foto’s van de kooi en hamster :slightly_smiling_face:

Liefs Britt,

Here you go: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-huisdierentopic-voor-vragen-tips-300279.0.html

Waar ga je je hamster halen? En wat voor kooi heb je?

Hier zit mijn hemster in:

Ondertussen is de inrichting wel weer iets veranderd.

Het is trouwens de Alaska van Zooplus, 84 x 48,5 x 44.

Aaahh leuk met die brug/trappetjes! vet leuk ingericht :)Ik kan een kooi krijgen van mn zus maar misschien dat ik zelf er 1 wil halen met buizen. Maar moet mn moeder even overtuigen haha,
Ik heb vamiddag gekeken bij de dierenwinkel in Schagen en daar hadden ze wel echt een schattig hamstertje. Beetje wit met bruin.

Ik doop dit topic dan bij deze gewoon om in alleen show je kooi :stuck_out_tongue:

Kooien bij dierenwinkels zijn heel vaak enorm duur en veel te klein. Voor een dwerghamster moet hij minimaal 50x30 zijn, maar dit is alsnog heel erg klein en veel mensen hebben liever groter (sowieso is groter altijd beter!). Die Alaska bijvoorbeeld is echt een paradijsje en die is maar €40. Voor een Syrische hamster is deze ook geschikt, hiervoor is het minimum 70x40. Een looprad moet voor een Rusje minstens 16cm doorsnee zijn, voor een Syr zelfs ongeveer 30cm.

Ook raad ik je aan een hamster te halen bij een fokker of opvang. Bij de dierenwinkel steun je namelijk de broodfok en als je ziet hoe dieren er bij zulke fokkers bijzitten… dat wil je echt niet. Kijk anders eens op het hamsterforum, daar zitten ook een aantal fokkers die momenteel nestjes hebben en ook veel opvangertjes die nog een huisje zoeken! En daar kun je je gelijk helemaal inlezen over hamsters. :grinning:

(Hopelijk kom ik niet over als een zeurkous, het komt alleen veel te vaak voor dat mensen door verkeerde inlichting opeens zitten met een veel te kleine kooi, een loopbal, meerdere hamsters samen (kan echt niet!) etc etc. Da’s gewoon zielig. :p)

Meerdere hamsters dat wist ik inderdaad. En een loopbal is dus ook niet helemaal oke? dat vroeg ik me dus echt af of ze dat nou wel of niet leuk vonden. En ik zal zeker even gaan kijken op het hamster forum voor nestjes. Maar nog blijf ik de dieren in de dierenwinkel dan ook zielig vinden want die moeten ook een thuisje hebben. Me zus heeft zich ook al aardig ingelezen en heeft er zelf ook één. Tanqs voor de info !

Ja en daardoor bestaat de broodfok nog steeds. Mensen zien zielige diertjes en willen ze redden. Helemaal leuk natuurlijk, maar daarvoor komt gewoon een nieuw hamstertje in de plaats en zo blijven ze fokken.

Er zijn wel voorstanders van loopballen, maar ik vind ze helemaal niks. Hamsters lopen graag los omdat ze willen onderzoeken, en dat kan niet in zo’n bal, ze kunnen nergens aan ruiken of iets. Bovendien móeten ze altijd stilzitten of rennen, een stukje lopen ofzo kan niet want dan rolt die bal door. En dan kunnen ze ook nog heel hard tegen dingen aanbotsen waardoor ze zich kunnen bezeren (ze kunnen zelfs hun nek breken).

Oja en hamsterwatten zijn heel gevaarlijk! Nooit gebruiken, wcpapier vinden ze net zo tof als nestmateriaal.

Okee einde rant :’)

Topp!!! Tanqss voor de handige tips en weetjes ! =D ik ben al druk aan het rond kijken op het hamster forum

Slotje.