shopverslaving

op een (spaar)rekening zetten waarbij het moeilijk eraf te halen is…
of aan je ouders geven (zodat jij ervan afblijft) en dan met je studie terugkrijgen!

Zelfde probleem, had een tijd terug ook een topic erover gemaakt.
Het ergste is nu dat ik ook nog de komende vakantie veel ga shoppen.
Dus dan heb ik niks meer om erna uit te geven…

Ik kan je dus niet helpen heb hetzelfde probleem, kom iedere dag thuis met kleding.

Ja, ik zet ´t ook op een spaarrekening en vraag mn moeder het er nieeet af te halen. Je doet er geloof ik nogal grappig over, maar als je blijft uitgeven komt t er nooit van. Denk aan je doel & probeer je kleding te combineren, zo hoef je niet steeds wat nieuws te kopen. Denk ook eerst; heb ik t nodig??

Succes, xx

PS: Ik kocht ook keiveel en nu zonder al die nieuwe spullen red ik het super. Dus een verslaving… <_<

Laat inderdaad je ouders er over beheren.

Zelf heb ik een flinke studieschuld opgebouwd door het lenen van geld en eht veelvuldig uitgeven hiervan. Nu zit ik nog jarenlang aan schulden vast en van elke euro die ik verdien moet ik een deel naar de ibg sturen. Probeer je de consequenties voor ogen te halen. Als dit niet werkt(zoals bij mij :stuck_out_tongue:) dan kan je altijd nog hulp zoeken. Dit betekent niet perse een psycholoog maar er zijn plekken waar je ermee terecht kunt. Ff googelen dus!

Same here, alleen ik zit niet echt in geldnood ofzo.

Handig om je geld op je spaarrekening te zetten…? Of meer werken ;p?

Ik ben ook verslaafd :’)
mijn geld is meestal binnen 2 dagen al op.
en nu wil ik persé iets hebben, nee geen leding, gewoon iets wat ik nodig heb, maar deze maand kan dat niet vanwege moederdag & de verjaardag van mijn zus, en nu wil mijn moeder me dus geen gled meer lenen >.<

Ik ben ook helemaal verslaafd, meestal is mijn geld ook de eerste dag van de maand helemaal op. Zoo vervelend!!

Een spaarrekening is opzich wel slim.

een lijst maken met dingen die je écht nodig hebt.

Had ik ook. Ik besefte dat ik veel teveel kleding had, en daarom is het denk gestopt. Maar het komt bij mij ook omdat ik zo’n druk leven heb, dat ik geen tijd meer heb om te shoppen! Nu gaat bijna al mijn geld op aan stappen, maarja ik heb het ervoor over :stuck_out_tongue:

gewoon niet gaan.
lijstje maken met wat je écht nodig hebt
voor dat je gaat een budget stellen waar je niet over heen mag, alleen contant meenemen en pasje thuis laten
geld op spaarrekening zetten
als je tóch moet gaan: met een vriendin gaan winkelen die er voor zorgt dat je minder koopt, dat helpt echt

Lastig:P

gewoon niet gaan winkelen!
als je toch weg gaat:
geen pinpas mee nemen,
en zo min mogelijk geld.

Je hebt nu vast al wel genoeg kleding, dus probeer je een maandje in te houden? En idd geen pasje mee maar contant. Vooral heel streng zijn voor jezelf! Ik wou eerst ook altijd heel veel kopen maar toen heb ik een maandje niks gekocht, alleen wat sokken geloof ik, en toen was het helemaal over :slightly_smiling_face:

ik ook ):

Als 't geld op is houdt het op…
Bij mij iig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Niet aanstellen, maar prioriteiten stellen.

mijn geld is ook altijd zo super snel op maarja er zijn ook zulke leuke dingetjes in de winkels!
geen idee… idd contant geld meenemen!

ik ook :slightly_smiling_face:

Iedereen zegt hier van ‘Ja ik ook ook, hihi’.

Maar het kan echt een verslaving zijn, en je kunt er gigantisch in de shit door komen (lees: later geen huis kunnen krijgen omdat je zoveel hebt geleent dat je jezelf failliet moest laten verklaren).

In ieder geval, ik zie een foto van jouw met je vriend (neem ik aan), en ik neem aan dat jullie later samen willen wonen.
Zet het merendeel op een spaarrekening waar je NIET bij kunt. Desnoods knip je de pinpas door.
En zoek hulp.