Shopverslaving

Hey girls!
De laatste tijd heb ik nogal een “shopverslaving.” Ik geef geld uit wat ik eigenlijk helemaal niet heb. Ik haal steeds geld van mijn spaarrekening af, en dan beloof ik mezelf dit binnen een maand weer terug te zetten van mijn salaris. Maar zodra ik mijn salaris krijg, kan ik mezelf er niet van weerhouden gelijk weer te shoppen. Ik heb nu onderhand al 200,- van m’n rekening gehaald, zonder het terug te zetten, en ik heb nu ook geen geld meer voor deze maand, terwijl ik m’n salaris pas 3 dagen heb.
Heeft iemand misschien tips om me hiermee te helpen? Ik moet hier echt mee stoppen omdat ik nu geld gebruik wat voor mijn rijbewijs is…

Wat vervelend! Heb je teveel tijd over? Shop je in de winkel of op internet? Als je het op internet doet moet je misschien stoppen met op die websites te kijken en als je in de winkel koopt: Niet naar de winkels toe gaan! Als je thuis bent kun je ook niks kopen en dus geen geld uitgeven :slightly_smiling_face:

Spreek af met je ouders dat zij een bepaald bedrag per maand voor je ‘bewaken’ als jij je echt niet in kan houden.

Een limiet zetten op je bankrekening, dat je per maand maar een bepaald bedrag kan pinnen.

Als je gaat shoppen in de stad, laat dan je pin pas thuis.

Dank jullie wel, ik heb hier zeker wat aan!