Shoppen, Liegen en Verliefd zijn.

Ik stap op mijn grijze fiets, en rij de poort uit.
Mijn fiets piept als ik rij, mijn fiets heeft dringend een opknapbeurt nodig.
Ik droom teveel en rij door rood.
Mensen toeteren,ik schrik.
Er schiet net een blauwe auto voor me langs.
Ik zucht diep, dit is al de zoveelste keer in de maand dat ik naar Chelsea
moet fietsen omdat ze ‘‘Liefdesverdriet’’ heeft.
Eigenlijk zou ik tegen haar eens duidelijk moeten zeggen dat ik het zat ben,
maar ze is en blijft mijn beste vriendin, en je kan met haar lachen.
Ik rij Chelsea’s straatje in, en zet mijn fiets opslot.
Als ik aan bel, lijkt het wel alsof Chelsea voor de deur lag, want ze doet meteen open. “Haai Kimmie” en Chelsea geeft me een dikke knuffel.
Ze huilt in mijn armen, en ik klop rustig op haar rug.
“I-I-Ik haat h-h-hem” snikt ze.
“Chels” ik hou me in, dit is niet het goede moment om te zeggen dat ze een slet is.
“Wat” vraagt Chelsea.
“Niks laat maar.”
“Ik ben zo blij dat je gekomen bent” zegt Chelsea vrolijk.
Ik zucht, het is al bijna een gewoonte, dat ik elke keer kom als het uit is, ook
al heb ik wat anders.
“En ik snap mijn wiskunde niet” zegt Chelsea.
O natuurlijk, dat ook nog.
“Ik zal je helpen” zeg ik geïrriteerd.

“Heb je Chelsea een beetje getroost” vraagt mijn moeder als ik weer thuis ben.
Je bedoelt geholpen met haar wiskunde?" vraag ik.
Haal Kiki even bij de televisie weg, we gaan eten.
Ik loop naar Kiki toe, en zet de tv uit. "Dat was het spannendste stukje van Bambi" gilt ze.
“We gaan eten” zeg ik rustig. Mama heeft de borden al opgeschept, ik zet Kiki in haar stoeltje, mama lijkt tegenwoordig erg moe. Alleen ze zegt dat er niks aan de hand is, maar in het weekend ligt ze in bed, en dan moet ik Kiki verzorgen. Als Kiki eindelijk haar bordje leeg heeft, ruim ik samen met mama af. Kiki kruipt uit haar stoeltje en rent alweer naar de tv. Zie ik vanuit mijn ooghoeken. Ik gaap, en mama zegt dat ik maar vroeg moet gaan slapen. Want me horoscoop heeft gezegd dat het morgen een vermoeiende dag wordt.

Als ik wakker van het licht wordt, kijk ik op mijn wekker, kwart over zeven.
Ik stap uit bed, en wrijf even in mijn ogen. Eindelijk is het vrijdag, bijna weekend. Ik loop naar de badkamer en begin met mijn haar, het zit weer helemaal in de war en vol klitten.
Ik zet de douche aan, en stap eronder. Ik voel dat het warme water mijn lichaam streelt. Ik was me snel, stap onder de douche vandaan, en droog me af met die lekkere warme handdoek van de kachel.
Ik pak de föhn en föhn me haren,als ze droog zijn pak ik de stijltang en stijl mijn lange haren. Het zit niet meer om krullen te hebben. Dan moet ik nog wat leuks aantrekken, ik trek mijn favoriete spijkerbroek uit de kast en een leuk paars hemdje, ik ren naar beneden. Nog maar een half uur om naar school te fietsen. Meteen als ik aan de tafel zit begint mijn moeder te zeuren. "Heb je nou alweer je haren gestijlt, dat heb je gister ook al gedaan, je doet het te vaak Kimberley, en dat is slecht." Ik negeer haar opmerking, en prop mijn boterham met hagelslag naar binnen, en drink mijn thee veelte snel op, waardoor ik mijn tong verbrand. De tranen schieten in mijn ogen.
“Wat een haast” zegt mama. “Ja ik heb nu nog maar 25 minuten” zeg ik.
“Nou doei” ik geef Kiki en mama snel een dikke knuffel en kus.
“Doeg” zeggen ze in koor.

Ik stop mijn sleutel in mijn kluisje, en prop mijn jas erin.
Chelsea loopt naar mij toe.
“Ik ben verliefd.” ik zucht wat dacht ik gister.
“Op wie” zeg ik.
“Boy, hij is zo cute” zegt ze verliefd.
“Ja, hij is heel leuk” zeg ik.
Shit, ik was ook op hem, en het leek de goeie richting op te gaan maar Chelsea zou hem nu wel weer krijgen.
“Zal ik met hem praten ?”
“Wat jij wil.” het blijft bij Chelsea nooit bij praten, flirten bedoelt ze.
“Loop je wel mee dan” zegt ze giechelend.
“Nee ik wacht hier.”
“Please” zegt ze smekend.
“Nee !”
“Chagrijnig of zo…” zegt ze boos, en als een olifant stampt ze weg.
Ik ga ergens anders heen ik hoef niet te zien hoe ze hem verleid.
Als het half negen is gaat de bel. Chelsea loopt boos naar mij toe.
“Hij wil me niet” zegt ze kwaad.
Ik probeer mijn lach in te houden. Boy die Chelsea negeert, wat een grap.
Dit is Chelsea nog nooit overkomen, maar eigenlijk ben ik ook wel opgelucht.
“Is hij op iemand anders dan” vraag ik, en we lopen de trap op.
“Ja en raad eens.”
“Nou, zeg het eens” vraag ik nieuwsgierig.
“JOU !” zegt ze kwaad.

Ga maar verder.
Een tip lees het even na,want veel zinnen kloppen niet.

Ik stap op mijn grijze fiets, en rij de poort uit.
Mijn fiets piept als ik rij, ik heb dringend een nieuwe fiets nodig.
Ik droom teveel en rij door rood.
Mensen toeteren, ik schrik.
Er schiet net een blauwe auto voor me langs.
Ik zucht diep, dit is al de zoveelste keer in de maand dat ik naar Chelsea
moet fietsen omdat ze ‘‘Liefdesverdriet’’ heeft.
Eigenlijk zou ik tegen haar eens duidelijk moeten zeggen dat ik het zat ben,
maar ze is en blijft mijn beste vriendin, en je kan met haar lachen.
Ik ben er bijna het is nog vijf minuten fietsen.
Als ik bij Chelsea’s huis ben, knuffeld Chelsea me.
Ze huilt in mijn armen, en ik klop rustig op haar rug.
“I-I-Ik haat h-h-hem” snikt ze.
“Het is toch…” ik hou me in, dit is niet het goede moment om te zeggen dat het wel logisch is.
“Wat” vraagt Chelsea.
“Niks laat maar” zeg ik.
“Ik ben zo blij dat je gekomen bent” zegt Chelsea vrolijk.
Ik zucht, het is al bijna een gewoonte, dat ik elke keer kom als het uit is, ook al heb ik wat anders.
“En ik snap mijn wiskunde niet” zegt Chelsea.
O natuurlijk, dat ook nog.
“Ik zal je helpen” zeg ik geïriteerd.

“Waar was je” vraagt mijn moeder als ik weer thuis ben.
“Bij Chelsea” zeg ik.
“Kim, ik snap dat je om haar geeft en dat het je beste vriendin is, maar
je moet niet de hele tijd doen wat zij zegt.”
“Ik weet het, maar ik ga naar boven, want ik ben ontzettend moe.”

Als ik wakker word kijk ik op de wekker.
07:15.
Ik stap uit bed, eindelijk is het vrijdag, bijna weekend.
Ik loop de badkamer in en begin met mijn haar.
Mijn haar zit weer helemaal in de war en het zit vol met klitten.
Ik zet de douche aan, als ik eronder stap voel ik het warme water mijn lichaam
strelen.
Ik was me ,stap onder de douche vandaan,en droog me af.
Ik pak de föhn en föhn me haren,als ze droog zijn pak ik de stijltang en stijl mijn lange haren.
Ik heb namelijk krullen haar en het zit echt niet.
Als ik klaar ben heb ik nog maar een half uur om naar school te fietsen.
Ik drink en eet snel me eten op.
Ik geef me moeder een dikke knuffel.
“Doeg mam, dag Kiki” zeg ik
“Doeg.”

Ik stop mijn sleutels in mijn kluisje.
Mijn jas prop ik erin.
Chelsea loopt naar mij toe.
“Ik ben allang op iemand anders.”
Wat dacht ik gister…
“Op wie” zeg ik.
“Boy, hij is zo cute” zegt ze verliefd.
“Ja, hij is heel leuk” zeg ik
En inderdaad, hij is heel knap, en ik ben ook verliefd op hem,
maar Chelsea zal wel weer met hem krijgen.
“Zal ik naar hem toe lopen ?”
“Wat jij wil.”
“Loop je wel mee dan” zegt ze giechelend.
“Nee ik wacht hier.”
“Please” zegt ze smekend.
“Nee !”
“Chagerijnig ofzo…” zegt ze boos, en ze loopt weg.
Ik ga ergens anders heen,ik hoef niet te zien hoe ze hem verleid.
Als het 08:30 is gaat de bel.
Chelsea loopt boos naar mij toe.
“Hij wil me niet” zegt ze boos.
Ik probeer mijn lach in te houden.
“Is hij op iemand anders dan ?” vraag ik, en we lopen de trap op.
“Ja en raad eens.”
“Nou, zeg het eens” vraag ik nieuwsgierig.
“JOU !” zegt ze kwaad.
--------------------------------------------------------------------------------

Zoiets?
Paar kleine aanpassingen.
Niet dat ik zo’n prof ben hoor,ik probeer je tehelpen :grinning:.

Dankje :grinning:
Ik pas meteen ff aan :wink:

leuk verhaal hoor, maar alles is in tt geschreven.
verhalen schrijf je op en dat DEED je, niet NU begrijp je.
dus miss is het handiger als je het in vt schrijft (:

en verder :grinning:

verder! :slightly_smiling_face:

WAAAAHH SNEL VERDER :beer:

[b]Leuke reacties, en leuke tips :slightly_smiling_face:
Maar ik ga morgen weer verder omdat ik nu ziek ben.
Ieder geval is er een stukje geplaatst voor 5 uur denk ik.
of 4 uur :slightly_smiling_face:

X[/b]

[b]Ik had nog ff tijd, dus ik schrijf een klein stukje.

X[/b]

Eindelijk heeft de docent : Mvr Bakemá ons stil gekregen.
Chelsea wou niet naast me zitten, omdat ze boos op me is.
Kan ik er wat aan doen dat hij op me is.
Maar ze kan niet iedereen krijgen.
Ik grinnik, ik vind haar wel een aanstelster.
“Mvr Kimberley, mogen we meegenieten?” ze kijkt me met een strenge blik aan. “Nee” zeg ik, en rol met mijn ogen.
Bakemá ziet er altijd zo stom uit, een bril op het puntje van haar neus en een lange rok aan, en een stom bloemetjes shirt erop. En die naam alleen al, Bakemá.
Ik zucht, Chelsea zit nu met Sandra te kletsen, ik voel een steek van jaloezie. Ze is een verwend kind, maar wel mijn beste vriendin, immers dat denk ik. Ik kijk weer naar mijn saaie geschiedenisboek.
De les duurt nog 20 minuten.
Ik tik met mijn nagels op tafel.
Mevrouw Bakemá draait zich om, “Mevr Kimberley wilt u daar mee ophouden.”
Ik stop even en ga daarna weer verder.
“Mevr Kimberley, stop daar eens mee” zegt ze geïrriteerd.
Altijd mij weer, terwijl de halve klas zit te kloten.
Als ik mijn stoel een paar keer verschuif, wordt mevrouw Bakemá boos.
“Kimberley, ga maar de klas uit” schreeuwt ze. De klas gaapt me aan.
“Graag” mopper ik. “O ja, ik heet gewoon Kimberley” schreeuw ik tegen Bakemá. De klas lacht en ik kijk ze boos aan.
Ik pak mijn spullen in, en gooi met de deur.
Dat was makkelijk, en zet mijn tas neer. Ik ga toch niet naar de directeur dan krijg je zo’n hele preek. Ik loop de aula in, nog een kwartier wachten voor dat de bel gaat. Ondertussen strompel ik naar de kantine en de kluisjes. Zo gaat de tijd wel snel om. Ik loop naar buiten en wacht nog vijf minuten dan gaat de bel. Snel loop ik naar de trap om te kijken of Chelsea er al aankomt. Misschien kan ik het nog goed maken.
Chelsea loopt kletsend met Sandra de trap af.
“Hoi” zeg ik.
Chelsea en Sandra lopen door.
“Hallo, hoor je me niet?” vraag ik.
Sandra kijkt om, en zegt : “Ga weg, durf je wel het vriendje van je vriendin af te pakken.”
Ik kijk verbaasd. “He, nou snap ik er helemaal niks meer van.” Ze lopen gewoon door, ze luisteren niet een naar mijn verhaal. Ik voel me rood worden. “Chels, je had niet eens met hem!” schreeuw ik.
Chelsea kijkt mijn kant op. “Ik vond hem leuk !” gilt ze.
“Ik word hier echt niet goed van, jij denkt echt dat je heel wat bent” schreeuw ik. Mijn ogen worden nat, en ik zie bijna niks meer.
De hele school staat te kijken hoe wij kibbelen, maar het kan me niks schelen.
Chelsea wilt mij achterover duwen, maar ik zet een stap opzij.
Ik duw haar terug, waardoor Chelsea echt achterover valt. Ik zie allemaal mensen naar haar toe lopen. “Kijk een wat je gedaan hebt” zegt Sandra.
Ondertussen trekt ze Chelsea omhoog.
“Bemoei je er niet mee” gil ik.
Sandra trekt Chelsea mee, en zegt “Kom Chelsea die bitch heb je niet nodig.” Ik zie nog steeds niks door mijn tranen. Iemand pakt mij vast, en drukt zich met gespierde armen tegen zijn borstkas. Ik huil wel tien minuten lang, totdat ik door hem dat ik tegen iemand loop te snotteren en jammeren. Ik sta op en zeg de hele tijd ‘Sorry.’ Mijn tas gooi ik over mijn schouder, en loop weg. Die jongen, komt naar me toegerent, en roept “Wacht.” Ik kijk niet achterom en loop gewoon door, naar de uitgang. “Wacht nou” zegt de zelfde stem, en ik voel een hand op mijn schouder. Net als ik recht in zijn gezicht wil zeggen ‘Rot een eind op’ kijk ik recht in de gezicht van Boy. “Hé” zegt hij. Ik voel dat ik duizelig wordt, omdat hij me nog steeds vast heeft, en ik recht in zijn blauw/groene ogen kijk. “Je mag me nu wel weer los laten hoor.”
“O sorry” en hij laat me weer los. Ik voel mijn schouder gloeien. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[i]“Ik heb gehoord, die ruzie van Chelsea en jou, dat ging toch niet om mij?” [/i]“Nee niet echt” zeg ik verlegen, maar het ging wel om hem, misschien ben ik nu wel mijn beste vriendin kwijt. Even is het stil, maar eindelijk vraagt Boy me iets. “Kan je een keer met mij naar de bioscoop, tenzij je daar niet van houdt, dan kunnen we ook ergens anders heen.” Ik heb moeite om mijn lach in te houden, ik dacht dat alleen meisjes ratelden.
“Ja, dat wil ik wel, maar hoelaat?” Hij denkt na. “Morgen, om vijf uur?”
“Oké.”
Eigenlijk had ik met Chelsea afgesproken, maar we hebben ruzie, dus denk maar niet dat ik met die stomme snol afspreek. Ik zeg Boy gedag. Ik heb misschien wel ruzie met Bakemá en Chelsea, maar waarom voel ik me toch een beetje blij ?

Dat hoeft niet persé hoor ? Verhalen worden ook de tt geschreven, dat is niet fout. Het is maar wat je zelf het leukst vindt.

Up ?

Geen UP voor mij ?

“Ik ben thuis” gil ik heel hard. Ik loop naar de keuken toen waar een briefje op tafel ligt.

Ik ben werken, kom om acht uur thuis. Vergeet je Kiki niet op te halen?
Op de koelkast heb ik een boodschappenlijstje, en dingen die je vandaag met Kiki moet doen.
Doe je je huiswerk ?
X Mam

Dat is waar ook, ik moet Kiki nog van de peuterspeelzaal halen. Tot drie uur heb ik nog het rijk alleen. Uit de koelkast haal ik een fles cola. Mijn huiswerk pak ik erbij. Helaas snap ik er niks van, en ik moet nog heel veel dingen opschrijven. Ik moet ook zoveel onthouden, als tiener heb je het maar druk. Mama die drie keer per week werkt, een vervelend maar lief zusje, huiswerk, vriendinnen, en uitgaan. Al heb ik nu geen vriendinnen meer, ja ergens ver weg in Groningen. Die je niet iedere dag kan opzoeken. Mischien kan ik beter op de computer gaan, ik snap het toch niet kan me niet eens concentreren, en mama weet nog niks van die ruzie.

Als ik boven ben, log ik in op mijn MSN.
Email: Kimberley_love@hotmail.com
Wachtwoord: *******

Mijn wachtwoord was, Chelsea, maar ik ga hem zo snel mogelijk veranderen. Ik kijk wie er online zijn, dan springt er een berichtje omhoog. Chelsea praat tegen me.
ChelsealovesSandra: Haai stomsletje.
Mijn ogen beginnen te prikken, en denk meteen weer terug aan onze ruzie. De tranen stromen over mijn wangen. Ik huil vanwege zij een vriendin heeft, ze scheld, en we ruzie hebben. Ik dacht dat ze mijn vriendin was, waarom, denk ik bij mezelf. Wat heb ik verkeerd gedaan?
Hou je flink Kimberley, ze is het niet waard.
Kimberley: Hé stommesnol.
Op MSN is het moeilijker je gevoelens uit te drukken, maar makkelijker om alles tegen elkaar te zeggen. Ik zou dit nooit in Chelsea’s gezicht durven zeggen. Na ja misschien nu dan.
ChelsealovesSandra: Eigenlijk heb ik geen zin om met jou te praten, ik ga je blokkeren.
Dit lijkt net zo’n kind dat zegt: ‘Ik wil niet met jou spelen, ik vind jou stom!’
Kimberley: Moet je doen, schiet je lekker veel mee op.
Voor dat ze wat terug kan zeggen klik ik op de afmeld knop, ik kan Boy krijgen zij niet. Ik zoek nog een paar dingen van Napoleon op, en sluit daarna af, ik moet Kiki nog ophalen.

Ik pak mijn moeders fiets, waar ik net op pas, gelukkig is het maar vijf minuten fietsen. Als ik bij de peuterspeelzaal aan kom, zie ik Kiki op de schommel zitten. Ze zwaait naar mij, en ik loop naar haar toe. “Kom je mee?” terwijl ik dat zeg, til ik haar van de schommel af, waardoor Kiki gaat gillen. “Neee” gilt ze. “Ja” schreeuw ik. Snel zet ik haar in het stoeltje en maak haar vast. Onderweg verteld Kiki haar hele verhaal, wat ze allemaal gedaan heeft. Ik kijk naar Kiki, ze heeft kort blond haar, met één staartje aan de zijkant en een snoezig roze jurkje aan. Mama heeft ook stijl blond haar. Zou ik het haar van mijn vader hebben? Misschien heeft hij ook wel zwart/bruin krullen haar. Ik zet de fiets tegen het schuurtje, en haal Kiki eruit. Kiki loopt richting de deur, en ik maak de deur open, ze rent naar binnen. Het is kwart over drie. We hadden nog één les uur, en dat was wiskunde, dat snap ik toch wel. Dus dat was niet zo erg om te missen. “Wil je wat drinken?” vraag ik aan Kiki.
“Nee, heb al gedronken net.” Ik pak het lijstje van de koelkast af, en kijk wat ik vandaag met Kiki moet doen.

[i][b]- Als Kiki moet plassen op het potje.

• Limonade drinken
  • Koekje, geen chips
  • Wandelen
  • Speeltuin
  • Spelen met de poppen
  • Lego
  • Kleuren
  • Tekenen
  • Televisie laten kijken.

Zorg je goed voor haar, hieronder staat het boodschappen lijstje, en in het noodpotje honderd euro.
X Mam.[/b][/i]

Ik weet zelf heus wel, wat ik met Kiki kan doen, we gaan samen eerst boodschappen doen, en dan. Ik kijk naar buiten, het is lekker weer, we kunnen een ijsje gaan eten, vlak bij de speeltuin, op het terras.
“Kom we gaan boodschappen doen.”
“Geen televisie?” vraagt Kiki.
“Nee” ik laat haar vandaag geen tv kijken, alleen als ze moe is.
We gaan vandaag wat gezelligs doen. Ik haal het boodschappenlijstje van de koelkast, en stop het in mijn zak.

Ik voel de koude lucht langs mijn lichaam waaien, buiten is het warmer.
Had ik toch nog maar een vestje aangetrokken voor koude boodschappenland. Kiki pakt een kinderkarretje, ondertussen bekijk ik het boodschappenlijstje.

[i][b]- Limonade - Cola

• Brood - Hagelslag
  • Jong belege kaas.
  • Worst - Heinz ketchup
  • Boekje voor jou en Kiki
  • Chocolade - Chips
  • Aardappeltjes - Sla
  • Gehakt - Boontjes
  • Koekjes - Soepstengels
  • Tomatensoep[/b][/i]

Ik zie dat Kiki probeert weg te lopen, maar ik pak haar zo snel beet dat ze schrikt. “Niet weglopen.” en we lopen weer verder.
“Waar is de limonade en de cola.” Kiki wijst, je kan wel zien dat zij altijd met mama boodschappen doet. “Goed zo” zeg ik, en zie dat Kiki straalt.
Ik streep door wat we al hebben.

[i][b]- Limonade

• Cola
  • Brood
  • Hagelslag
  • Jong belege kaas.
  • Worst
  • Heinz ketchup
  • Boekje voor jou en Kiki
  • Chocolade
  • Chips
  • Aardappeltjes
  • Sla
  • Gehakt
  • Boontjes
  • Koekjes
  • Soepstengels
  • Tomatensoep[/b][/i]

“Kom we gaan koekjes halen” zeg ik tegen Kiki. Kiki rent alvast naar de afdeling ‘Bakker’ en zoekt koekjes uit. Snel pakt ze ook een stukje cake die ze mag proeven. Ik pak ook een stukje. “Kiki waar ligt het brood?” Ik
had het al lang gezien, maar Kiki straalt als ze ook wat goeds kan doen.
We pakken ook de chocolade en chips, en lopen naar de kaas en worst afdeling. Kiki pakt ook een stukje kaas en worst, en eet het op.
Alleen nog een boekje voor ons. Kiki versnelt haar pas, en rent naar de boekjes. Ik lach, ze is zo schattig. “Deze wil ik” en ze houdt een Pompoen boekje in de lucht. “Leg maar in het karretje.” Ik heb me keuze ook snel gemaakt en pak de cosmogirl. Het is best rustig, dat had ik nu niet verwacht. Ondertussen is het al vier uur, en dan is het het drukst. We rekenen af, en pakken de boodschappen weer in. We wonen vlak bij het centrum, het is maar drie minuten lopen, dus lopen we met de zware boodschappen tassen naar huis. Kiki houdt de deur voor me open, en ik laad de boodschappen uit. “Mag ik tv kijken” zegt Kiki smekend. Ik zucht, “Nee Kiki, als je lief bent gaan we zo nog wat leuks doen.”
“Oké dan.” Na vijf minuten ben ik klaar met alles en kunnen we een ijsje gaan eten. “Kom je Kiki, dan gaan we wat leuks doen.”

Aangekomen bij de speeltuin en het terras, ploft Kiki op een stoel.
“Wat voor ijsje wil jij” vraag ik. “Een heel groot ijsje” zegt ze, en ze maakt een gebaar die wel heel groot is. “Kan je dat wel op?” vraag ik.
“Tuurlijk” zegt Kiki. De ober komt naar ons toe “Al wat beslist?” vraagt hij.
“Ja, één grote aardbeien sorbet voor haar.” zeg ik.
“En dat was het?”
“Ja” zeg ik.
“Een hele grote aardbeien sorbet” gilt Kiki erachter aan.
“Nu krijg je ook een hele grote hoor” zeg ik.
“Waarom nam jij geen ijsje?” vraagt Kiki.
“Gewoon niet, ga jij maar in de speeltuin spelen, ik wacht wel.”
“Niet stiekem mijn ijsje opeten hè” schreeuwt Kiki.
Ik nam express niks, omdat Kiki dat ijsje nooit op krijgt.
Op een terasje zitten is altijd zo gezellig, lekker mensen kijken.
Daar bijvoorbeeld, zit een mevrouw met een te grote hoed, vreselijk.
De zelfde ober brengt het ijsje, en dat ijsje is veelste groot, daar kan je met zijn vijven eten. “Kiki je ijsje!” roep ik. Kiki rent zo hard als ze kan.
“Hé er zit een paraplutje in” en ze ploft op haar stoel.
“Krijg je dat echt op?” Kiki kijkt bedenkelijk.
“Nee, maar jij eet ook mee” zegt ze.
“Vooruit dan maar.” en ik neem zoveel hapjes als ik kan.
Als de helft op is, kunnen we allebei niet meer, zoveel was het.
“Ik hoef niet meer” zegt Kiki jammerend.
“Ik ook niet.” zeg ik, en roep de ober om te vragen of ik af kan rekenen.

meer! :villagepe

MEER MEER MEER MEER MEER

Als we thuis zijn, zie ik dat Kiki’s oogjes bijna dicht vallen, ik til haar op en sjouw haar mee naar boven. Haar kleren doe ik uit, en doe een schone luier om. Ik stop haar lekker in en geef haar een kus. “Het was leuk vandaag” zegt Kiki. “Vond ik ook” zeg ik. Het is al zes uur, en ik heb nog geen honger. Ik blijf maar een beetje voor de tv hangen, tot dat mama terug komt. Ze ziet er versleten uit. “Hoi mam”
“Hoi lieverd, heb je je huiswerk gedaan.” Dat begint altijd zo of je je huiswerk al gedaan hebt. Ik schud van ‘Nee’ en vertel dat ik ruzie heb met Chelsea, over dat van Boy laat ik achterwegen, mama wil niet dat ik met jongens omga. Ik vertel ook nog de leuke dingen, wat ik met Kiki heb gedaan. Ik nestel me tegen mijn moeder, en ze zegt “Je bent de beste dochter, die een moeder maar kan wensen.”

Eindelijk is het weekend.
Ik word wakker met een glimlach op mijn gezicht, ik ga vandaag uit met Boy.
Ik loop naar beneden.
Mijn moeder, en Kiki zijn al wakker.
“Kimmie” roept Kiki en ze knuffelt me.
“Kiki” zeg ik, en til haar op.
Als ik haar weer neer gezet heb, kunnen we eten.
Ik eet mijn broodje rustig op, dat kan ik van Kiki niet zeggen, die propt haar boterham in haar mond.
“Kiki eet is rustig” zegt mama.
“Nwee, iww vwwwind hewwwt zwwoo lewwwker.” *( Nee ik vind het zo lekker)
en er vallen een paar stukje uit haar mond.
“Jak, Kiki doe normaal”
Als ze het heeft doorgeslikt kan ik weer rustig verder eten.
"Mag ik tv kijken, mama?’’
Is dat kind tv verslaafd ofzo.
“Ja, is goed”
“Mam, wat is er eigenlijk met papa gebeurd?”
“Kimberley, ik wil het daar niet over hebben.”

“Maar, het is mijn vader !” schreeuw ik en sta op.
“Kimberley, doe rustig” zegt ze.
“Nee dat doe ik niet, zo makkelijk kom je hier niet vanaf !” en ik storm naar boven.
Als ik boven ben laat ik me op bed vallen.
Na een kwartier, veeg ik me tranen weg.
Ik kijk op de klok : 1 uur al !
Nu pas merk ik dat dit mijn brunch was.

Eindelijk ben ik klaar, het is nu 4 uur en ik heb me best gedaan om er zo mooi mogelijk uit te zien.
Ik heb witte pumps aan, een zwarte skinny, en een roze truitje met een V-hals.
Eigenlijk is het nog wel een beetje bloot en doe een zilver ketting om.
Zo nu ben ik klaar.
Ik loop de trap af, en SMS Boy dat ik klaar ben.
“Wat zie jij er mooi uit” lacht mijn moeder.
“Ja, ik ga met Chelsea uit.”
“Ik dacht dat jullie ruzie hadden” zegt mijn moeder verbaasd.
“We hebben het goed gemaakt”
Was het maar waar dacht ik bij mezelf, dan kon ik aan haar vertellen hoe de date was straks.
“Mag ik ook make-up op” schreeuwt Kiki.
“Nee, daar moet je ouder voor zijn”
zeg ik.
Ik mocht pas make-up op op mijn 14e, na lang zeuren.
“Je gaat toch niet met jongens lopen flikflooien.” zegt mijn moeder.
“Nee, ik weet heus wel wie loverboys zijn en wie niet.”
“Oké, ga dan maar.”
“Doeg”

Ik kijk op me mobiel, ik sta al een kwartier te wachten, en een SMS terug krijg ik ook niet.
Het was ook gewoon een te mooie droom om waar te zijn, Boy en ik.
Als ik terug loop, hoor ik een scooter, ik kijk om.
Het is toch Boy, hij is toch gekomen.
Ik ren naar hem toe.
“Hee boy.” zeg ik.
Als “Boy” zijn helm af doet, zie ik pas dat het Boy helemaal niet is.
“Sorry” stamel ik, en loop weer verder.

verder!

GA JE VERDER?

Heb geen inspiratie, iemand ideeën ?

Ik loop verder. Was het dan toch maar een grapje, misschien wou Chelsea kijken hoe ik zou reageren. O wat ben ik een slechte vriendin.
Ik pak mijn mobiel en zoek Chelsea’s nummer, de telefoon gaat over.
“Haai met Chelsea” , op de achtergrond hoor ik mensen giechelen.
“Hoi met Kimmie” zeg ik
“Sorry Kim, maar als je zin hebt om hierheen te komen kan het niet, ik heb Sandra al, dag !” en ze hangt op.
Fock, ik bel haar nog een keer.
“Wat moet je nou weer”
“Sorry Chels.”
“Ja da… zei jij nou sorry ?”
“Ja, sorry ja…”
“Waarvoor ?”
Tja waarvoor, voor dat ik zo’n slechte vriendin ben, en Chels zelf dan ?
“Alles” zeg ik.
"Oké mooizo, ik had je al gemist, Sandra is niet zo als jij, kom je naar me toe er zijn hier leuke jongens.
“Ja ik kom eraan.”
Als ik heb opgehangen, voel ik armen om mijn middel.
“En waar ga jij dan wel niet heen?”
Ik kijk achterom, BOY!
“Ehm…” moet ik boos op hem zijn ?
“Naar Chels”
“Ik dacht dat jullie ruzie hadden.”
“Ja hadden we ook, maar…”
“Zal ik meegaan ?”
Ik denk na, is het wel zo’n goed idee, hierdoor hebben Chelsea en ik ruzie door gekregen, maar ik had afgesproken met Boy dus, ik knik.
“Kom achterop, Kimmie.” Ik spring achterop, en hou me vast aan zijn middel, we vinden elkaar immers leuk toch?

“Hehe ben je er…, wat doet hij hier”
“Hij, heeft een naam, hij heet Boy, Boy dit is Chelsea.”
“Haha, grappig hoor” zegt ze.
“Mogen wij nog binnen komen, of niet”
Sandra loopt naar Chelsea toe,en fluistert wat in Chelsea’s oor. Chelsea knikt, heb je die slet ook weer. (Sandra)
“Kom maar binnen.”

Iemand ideeen ?