Shoppen in Utrecht?

hee, ik ga morgen shoppen in Utrecht,
en naast dat grote winkelcentrum ben ik er nog niet echt uit waar de ‘normale’ en grotere winkelstraat/straten nou zijn.

dus niet de straatjes met kleine unieke winkeltjes, dat is niet echt binnen mijn budget, maar gewoon H&M, Vero Moda, Only, C&A, Coolcat ga maar door.

weten jullie welke straten dat zijn?
xx

x

Oudegracht voornamelijk. En die straat die daar parallel aan loopt… weet de naam even niet, maar dat is de straat waar je meteen inkomt als je Catharijne uitloopt.

oke dankjewel, iemand nog meer?

Hoogcaterijnen uitlopen inderdaad en dan heb je links de markt als het goed is en dan moet je rechts zijn (niet de straat die langs hoogcaterijnen loopt maar diegene die er parallel aan loopt).

oke ik heb caterijne gevonden, das direct voor het station? of ín het station?

Dat is in het station :stuck_out_tongue: Daar loop je gewoon zo in, en daar zitten ook al veel winkels =)

ah oke :stuck_out_tongue: en dan de rest?
want als ik oude gracht in type bij google maps staan er geen winkels ofzo?
als je namelijk heel ver inzoomt komen er winkelnamen te staan. x

Je moet gewoon catarijnen uitlopen en dan loop je al bijna in/tegen de winkelstraat aan. Als het goed is kun je de Vero Moda zien (daar loop je tegen aan) en die straat is het. Ik denk dat het wel voorzich spreekt als je er bent :wink:

oke, dan moet het wel goedkomen denk ik
dankjexx

Ja, als je Hoog Catharijne uitloopt kom je op een marktplein terecht. Als je dat marktplein overloopt zie je aan je rechterhand een winkelstraat (dat is die parallelle straat). Je kunt deze straat uitlopen en links afslaan aan het einde, of je kan een van de vele kleine zijstraatjes doorlopen en dan kom je dus op de oudegracht terecht (die is niet te missen - er loopt een fucking grote gracht dwars door het midden :wink: ).

@Lunaste, das duidelijk (: die winkelstraat is dus ook ‘gewoon’?x

Yep, voor hoever ik Utrecht ken zitten in Catharijne en die twee straten vooral grotere ketens, minder kleine speciaalzaakjes.

Als je na de oude gracht nog steeds helemaal rechtdoor loopt (meebuigt bij de bocht bij de selexyz) krijg je nog wat zijstraatjes zoals de Zadelstraat waar ook leuke winkeltjes zitten. Als je de Dom aan de linkerhand gepasseerd bent (dat plein is ook leuk qua terrasjes) en je gaat nog steeds rechtdoor, heb je nog wat kleinere kledingwinkels, een dille en camille en bijvoorbeeld ook nog een schilderswinkel. Gewoon een beetje rechtdoor blijven lopen is het moraal van het verhaal, dan zie je wel wat leuke winkels. De Steenweg is ook een grotere straat met wat grote ketens.