Shoppen in Rotterdam: hoe en wat?

Hai meiden!

Ik heb even gezocht naar topics over Rotterdam als shoplocatie, maar moest dan nogal zoeken in alle topics en ik kreeg er niet zo veel uit…
Morgen ga ik namelijk shoppen met een vriendin in Rotterdam. We zijn hier allebei nog nooit geweest en daarom was ik op internet een beetje aan het rond kijken hoe we er komen enzo.

Mij leek het namelijk leuk om ook naar de Primark te gaan. Ik zag dat dit bij station Rotterdam Alexander zit. Dus daar zouden we eerst heen kunnen gaan en dan Rotterdam zelf in.

Maar is het zo dat als je bij station Rotterdam Centraal uitstapt, dat je dan direct het centrum in loopt met winkels zoals Zara, Mango, Hunkemöller, SIX, H&M?
Ik vond namelijk verschillende straatnamen waar bekende winkels zitten, maar het is voor mij niet helemaal duidelijk waar die precies zitten en of dat te voet te bereiken is.

Verder, iemand nog tips waar je écht geweest moet zijn als je Rotterdam in gaat?

Bedankt alvast!

Je kunt vanaf Rotterdam centraal prima naar het centrum lopen hoor! Staan ook bordjes, en dan loop je vanzelf naar de ‘koopgoot’, daar heb je echt van alles :slightly_smiling_face: Dat is niet ver lopen.

Okee, dankje!! En dat zijn dan gewoon winkels zoals ik net op noemde? Niet alleen de Bijenkorf of dure merken?
Op de site van Rotterdam zelf, worden namelijk alleen grote en dure merken genoemd haha. Niet de standaard winkels wat wel betaalbaar is voor een student.
Neem aan dat die er gewoon zitten, maar was voor mij niet helemaal duidelijk waar!

Centrum staat inderdaad gewoon aangegeven vanaf Centraal Station.
Bij Rotterdam Alexandrium zit trouwens ook een overdekt winkelcentrum met veel bekende ketens.

Oja, ik heb net even de koopgoot opgezocht! Dankje:) Daar heb ik wat aan!

Oke, dankje, goed om te weten!

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.0.html (en daar kan je ook de zoekfunctie gebruiken om te zien of er eerder al wat over Rotterdam is gezegd!)