Shoppen in Londen

Originele topic:
Hai allemaal,
Ik heb met mijn ouders afgesproken dat als ik slaag voor mijn examens ik in de zomervakantie een dagje mag gaan shoppen in Londen (jeuh!). Nu heb ik al een beetje rond zitten kijken op internet, en de ferry’s en veerboten die ik had gevonden kon je alleen op met een auto (wat ik dus niet kan). Ik had ook gekeken op de site van die Eurostar trein maar volgensmij mag je daar alleen op als je 18+ bent? Met het vliegtuig kan denk ik ook niet want dat neemt teveel tijd in beslag.

Is er iemand zonder auto van beneden de 18 die ooit 1 dagje naar Londen is geweest om te shoppen (of voor mijn part om te touwtjespringen op straat XD) en hoe ben je er gekomen?

Ik weet dat het best een vaag topic is maar het is gewoon nogal onduidelijk voor mij haha :’)
--------------------------------------------------------------------------------------------
MAAR DAN! XD

Ik heb nu het antwoord op mijn vraag, en ik kwam op het idee om hier een algemeen Shoppen in Londen-topic van te maken. Show hier dus al je aankopen in Londen, geef tips van leuke winkels/straten/markten om naartoe te gaan, leuke dingetjes etc. Gewoon vanalles over Londen (:

x

Ik ben met het vliegtuig gegaan, maar ik was er 4 dagen. Als je gewoon met ryanair gaat, je neemt een vroege vlucht heen, checkt in via internet (dan hoef je er niet 2 uur van tevoren te zijn) en gaat savonds laat weer terug?

Ik heb eigenlijk geen idee, maar waarom zou je niet op die Eurostar trein mogen als je nog geen 18 bent?

ga met ryanair, dat ga ik ook doen voor een dagje!

Oh grapje het kan toch wel :’)
Heb je eigenlijk nog een goedkeuring van je ouders nodig als je er bent? Als er iemand komt controleren in de trein/boot/het vliegtuig ofzo? (Weet niet of dat gebeurt :’))

Wat is nu de snelste manier?

Je kan makkelijk 's morgens weg gaan met het vliegtuig naar Londen en dan kom je 's avonds laat weer terug. Neemt echt niet veel tijd in beslag. Je moet gewoon even letten op de goedkope tickets. Geen idee hoeveel het kost want ik heb nog niet zelf hoeven betalen Ik vlieg altijd naar heathrow en vandaar ga ik met de trein verder. Je koopt gewoon een oysterkaart(engelse ov) voor 5 pond en zet er nog wat ponden bij. Pakt de metro en je bent in ong. 1 uur in het centrum.

Lol, heb ik dan geluk dat ik dan net 16 ben :’) Anders had ik het kunnen schudden haha. Wel balen dat die vlucht vanuit Eindhoven gaat.

eurostar kan prima hoor, als je gewoon legitimatie bij hebt, waarom niet?

vliegtuig kost niet teveel tijd, zeker omdat er een uur tijdverschil is.
vertrek je om 8u, dan ben je om 8u ook daar :slightly_smiling_face:

Ik zie het haha! Dat is zeker wel handig ja.
Ik denk dat ik gewoon per vliegtuig ga, bij ryanair kan je inderdaad hele goedkope tickets krijgen als je er op tijd bij bent (:
Dankjullie!

Je moet sowieso je ID meenemen, volgens mij hoeven je ouders niet constant achter je aan te lopen ofzo.

Ik weet niet waar in Nederland je woont, je kunt ook vanuit Dusseldorf-Weese vliegen, dat is een kwartiertje over de grens ofzo.

ik zou ook gewoon met het vliegtuig gaan! en dan inderdaad naar heathrow en daar een dagkaart voor de metro kopen voor 6 zones (volgens mij is het 6 zones iig!)

Het was dus de bedoeling om zonder ouders te gaan haha. Maar ok (:

Is het misschien een leuk idee als ik hier een topic van maak waar je elkaar tips kan geven over leuke plekjes in Londen om heen te gaan, en om je aankopen daar te showen enzo? Volgensmij is er nog niet zo’n topic, ik zal het even opzoeken.

Vliegtuig is zéker veel sneller dan de trein. Als je online incheckt, 1,5 uur van te voren aanwezig bent + zo’n 45 minuten vliegen ben je nog 100x sneller dan met de trein. Je hebt alleen handbagage dus hoeft ook niet te wachten op je koffer…

Je kunt trouwens het beste last minute kopen, of een jaar van te voren ofzo (gewoon vroeg) dan zijn de tickets goedkoper.

In Twente dus dat is wel handig ja

Ik dacht dat je dat bedoelde met de goedkeuring van je ouders, haha. (:

Ik ben 2 jaar geleden toen ik geslaagd was met vriendinnen een week naar londen geweest. Een daarvan was toen ook nog geen 18 en wij konden gewoon met de eurostar. Maar 1 dag londen is echt te kort hoor als je daarbij ook moet reizen. Kun je beter vliegen!

Je kan ook met de bus? Alleen doe er dan best lang over, maar is wel redelijk goedkoop :slightly_smiling_face: www.eurolines.nl