Shoppen in Aken

Iemand nog leuke tips?
Welke winkels zitten daar allemaal? :slightly_smiling_face:
Het gaat dus om Aken in Duitsland (Aachen) :drooling_face:

Is niemand daar ooit geweest? :’)

Je hebt daar een reusachtige boekenwinkel vlak bij de Dom, die ik geweldig vond. Maar verder weet ik het zo gauw niet. : p

heel veel alternatieve winkeltjes en een new yorker komen het eerste in me op

Ik kom daar bijna iedere maand.
Lust for live moet je ook eens heengaan.
En zo’n winkel op de hoek naast backwerk is zo’n turken winkeltje met hele goedkope schoenen (op de 2e verdieping).

Je hebt een hele grote winkelstraat met de Zara, de New Yorker H&M enzo. Daar is het wel leuk om te winkelen :slightly_smiling_face:

Ja, woon niet super ver van Aachen vandaan, maar vind het niet echt een belachelijk leuke winkelstad ofzo.

vroeger ging ik daar liever winkelen dan nu… een heleboel leuke winkels zijn weggegaan spijtig genoeg. Vaak kom ik nu enkel thuis met parfum omdat die daar een pak goedkoper is dan hier in België :slightly_smiling_face:

Verder heb je er nog in een straatje een gothicwinkeltje en een hippiewinkeltje moest dat je interesseren. Ook een winkel waar ze pepperspray en zakmessen en zo van die elektrische schok dingen verkopen (moest je dat nodig hebben, you never know :stuck_out_tongue: ). Ze hebben daar ook wel zo van die 1-euro winkeltjes waar je kan gaan grabbelen, soms kan je daartussen wel van die leuke vintage-look horlogetjes of kettinkjes vinden. Verder the usual “turkenwinkeltjes” met goedkope kleding, handtassen en schoenen. En je kan er ook andere winkels vinden zoals New Yorker, Zara etc.

Der is wel zo’n cool soort bakker-achtig iets waar ze superlekkere taart en koffiekoeken en broodjes verkope moest je honger hebben, helemaal in het begin van de winkelstraat.

Veel plezier alleszinds :wink:

Ik vind Aken echt wel leuk om te winkelen!
Je hebt een lange winkelstraat met de bekende winkels zoals H&M, Zara, New Yorker, Tally Weijl, Mango etc. en tussendoor idd van die goedkope ‘turkenwinkels’ haha.
Als je honger hebt en je hebt zin in een pizza dan moet je echt de winkelstraat uit en een heel stuk naar boven lopen, daar zitten allemaal cheap restaurantjes naast elkaar waar je heerlijke pizza’s krijgt voor 2,50 / 3 euro per stuk…

Ohja, ga zeker ook even langs een DM (drogist), daar is de make-up, shampoo en deo enzo echt stukken goedkoper dan in Nederland!
Altijd als ik in Aken ben dan ga ik een voorraadje deo’s inslaan (8x4 bijvoorbeeld kost daar 1,15 per fles en in nederland soms wel 3 euro :’) of een mascara voor 8 euro wat hier 15 kost; scheelt toch wel veel!)

Oke, die goedkope schoenenwinkel ga ik wel even naar kijken, en inderdaad gewoon de standaardwinkels!

Oohja, daar zou ik ook heen ja! Voor p2 nagellak. Maar die zit dus ook gewoon in het centrum?

DM ligt in het centrum, ja. Alleen je moet wat doorlopen, voorbij de fontein die in het centrum ligt. Er ligt een bakker tegenover en een italiaans restaurantje dacht ik xd

Oh en nog iets! Ga voor super lekkere döner naar Sultan of Kebap, heeerliijjkkk :grin:

er is een hele grote straat indd met HM, New Yorker en dat allemaal. Maar het is een beetje een doolhof vond ik. Mn vriendin en ik dachten we dat we alles gezien hadden was er nog een straat, en nog een! hahaha. Ik heb er trouwens wel mn mooie leren jas gekocht! (A)

en een starbucks! YEAH.

Nou ik winkel niet heeeel vaak in Aken, ookal woon ik er zowat naast :stuck_out_tongue: Maar er is wel een Lush die leuk is…verder wel grote drogisterijen en leuke parfumerieën…(Galleria Kaufhof en Müller), Zara natuurlijk…

Maar omg…gá naar de sausalitos op de markt :stuck_out_tongue: van 5 tot 8 is er happy hour en krijg je enorme cocktails voor maar ¤6 euro of gewone voor ¤3 :stuck_out_tongue: En er is een Starbucks ^^ En mocht je op een dinsdag gaan, dan zou ik de Tijuana aanbevelen (dan is het eten voor de helft vanaf…?? weet ik niet meer en de héle dag cocktail-happy hour :stuck_out_tongue:)

Dus ik ga echt graag naar Aken voor de cocktails en de koffie haha ^^

aken is echt een leuke stad! ben er vorig jaar geweest, maar ben eigenlijk alleen in de ‘standdaard’ winkels geweest (zonde)

Aken is inderdaad een erg leuke stad om te winkelen en te kopen, maar je moet de winkels wel weten te vinden. Gelukkig is Aken van mij uit gezien met de trein in minder dan 20 minuten bereikbaar.

Upje :’)
Iemand echt nog een specifiek winkeltje die ik moet bezoeken of iets?

Wat voor winkels vind je leuk?