Shoplover's Fotografie

Hee,

Ik heb voor mijn laatste verjaardag een Samsung S1070 met 10.2 megapixels gekregen en ik ben wat foto’s gaan maken. (ik weet het: ik ben geen prof en ze zijn niet zo heel bijzonder, maar het is maar een hobby.)
ik zou graag wat tips willen om het nog beter te maken. :grinning:

1. spekkies

http://i630.photobucket.com/albums/uu29/jamskieee/spekkies.jpg

1. plantjes

http://i630.photobucket.com/albums/uu29/jamskieee/plantje.jpg

3.bloemetjes

http://i630.photobucket.com/albums/uu29/jamskieee/flower.jpg

zometeen volgen er meer, me pc doet heel sloom

ik vind het niet echt orgineel. dit zie je zoveel. verder vind ik het beetje te bewerkt.

Zat je lekker met je nagel in dat spekje?

:smirk:

idd, onorigineel, overbelicht, te makkelijk standpunt zegmaar. misschien leuker om wat originelers te verzinnen en daar dan ook echt over na te gaan denken en goed uit te werken. :] succes!

Ik vind ze ronduit lelijk. Het is onorigineel en nog slecht ook.

bedankt

XD, ja ik zat met me nagel in dat spekje denk ik XD.

oke is goed, bedankt voor je advies

heb je deze foto’s met flits genomen?
want vaak help het al veel als je de flits afzet, ze zijn nu nogal overbelicht.
ook qua compositie vind ik ze niet goed, probeer van 1 onderwerp een paar keer uit een andere hoek foto’s te nemen , en zo zien welke het best is.

1 : Niet mooi geschikt, geen goede belichting.
2 : Niet speciaal, gewoon even een foto van een plant maken kan iedereen.
3 : Zelfde als de 2de en overbewerkt.

Sorry als ik een nogal hard overkom, maar ik geef gewoon mijn eerlijke mening waar je misschien wat uit kan leren :]

Ze zijn alledrie overbelicht, de laatste twee nog erger dan de eerste.
En het maakt niks uit of je samsung 10 megapixel heeft of niet. Het beeld maak je zelf, je toestel legt het alleen vast.
Dus ga eerst oefenen en wees strenger.

overbelicht.

Nee… niet echt wat moios ofzo.

ja ze hebben wel gelijk,
als goeie foto’s wilt moet je er echt veel aan doen.

• let op over- en onderbelichtheid
  • maar nuttig gebruik van zonlicht, geen lampen
  • wees origineel
  • bewerk je foto’s wel, met contrasten en licht maar niet te veel
  • maak het onderwerp interessant door het niet in het midden te zetten, maar het bijvoorbeeld vanaf onder of boven te fotograferen, of het onderwerp ergens in een hoek te zetten.

dit kan ik bijna wel naar iedereen hier op het forum sturen, meiden, jullie hebben het gewoon niet. snap dat dan.
sommige mensen hebben het nét niet en kunnen nog goed leren.
anderen kunnen wel leren maar zullen het nooit krijgen.
en van die laatsten,ben jij één.

sorry, ik vind ze ook niet mooi. Misschien kun je eens veel naar foto’s op sites als flickr en deviantart gaan bekijken, tijdschriften doorbladeren, ideeën opschrijven enzovoorts. En vooral veel foto’s maken! Hoe meer je er maakt hoe groter de kans op een goede foto. Dan kun je misschien ook het verschil zelf zien tussen een goede of een slechte foto.

Gewoon lekker blijven oefenen! Nee, ze zijn inderdaad niet zo mooi, maar oefening baart kunst. En als het toch geen kunst blijkt te zijn, heb je toch in ieder geval lol gehad? Volgens mij heet dat een hobby. Ik zal ook nooit Anky de tweede worden, dat wist ik negen jaar geleden ook al wel, toch rijd ik nog steeds paard. Vind sommige reacties toch wel een beetje… Lullig.

Ooh ik heb zin in spekjes zeg!

Ontopic: Te bewerkt en alles wat al gezegd is :stuck_out_tongue:

mooi gezegd
ja offtopic.