shit! volwassetand wiebeld?

Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik ze kan bewegen, maar heb nog nooit wat gehad. Volwassentanden vallen er echt niet zomaar uit hoor.

Nee, het bloed nooit er is lichtroze en donkerroze.
gewoon normaal dus.
me vriendin zij dat als ik er vanaf bleef, dat hij wel morgen weer vast zou zitten.
niet gebeurd . :stuck_out_tongue:
Ik kan hem ong. naar allebij de kanten 1.5 milimeter bewegen.

melk drinken worde je tande tog ook sterker van? btw mijn tanden kunnen ook een beetje bewegen,

ieders tanden kunnen geloof ik wel een beetje bewegen, je hebt immers niet een heel stalen frame in je mond wat het bij elkaar houdt. als je tant wiebelT zou ik me er niet echt druk om maken hoor, zit er gewoon even niet aan. als ie morgen nog meer wiebelt dan zou ik geen bijtdingen eten en alsnog een keer de tandarts bellen.

Welke tanden zijn het?

Nou ik heb gehoord dat je tanden tot je 20e naar elkaar toe groeien, dus misschien wiebelt het daarom.

Mijn volwassentanden bewegen ook altijd een beetje! Dat doen ze al zo’n 3 jaar ofzo, ik merkte het toen m’n beugel eruit ging. Niet teveel drukte om maken (:

het kan dat je tandvlees een beetje geïrriteerd is, heb ik ook wel eens, en dan wiebelt hij een beetje. als het zo blijft kan je het vast wel aan je tandarts vragen.

Het kan dat je 2 ‘wiebelende’ tanden erg krap zitten tussen je andere tanden en daarom gaan verschuiven. Dat zelfde effect heb je ook met een beugel maar je tanden worden niet opzij geduwd door je andere tanden maar de beugel trekt ze opzij.

Moet je misschien over een tijdje ook een beugel?
Want dan is dat geen probleem van je wiebelende tanden want de beugel zet ze weer stevig op zijn plek. En gewoon om de risico’s te vermijden, ga nog even langs je tandarts.(misschien weten je ouders wel wat het is?)

Ik heb dit ook, en was er helemaal in schock van toen ik het voor het eerst merkte. Dus was ik naar de tandarts gegaan. Die zei dat tanden soms een beetje schuiven of dat tandvlees geiriteerd is, en dat het dan een beetje los staat. Het is gewoon normaal en iedereen heeft dat, niet te veel aan zitten dan zit hij zo weer vast.

.

Van onder , als je bij de voortand bent 2 tanden verder.

De tandarts is niet open in de vakantie, alleen de eerste hulp bij ongelukken maar ik denk dat zij er wel raar van opkijken :grinning_face_with_smiling_eyes:

volgens mij schuiven ze inderdaad , dankje ! :slightly_smiling_face:
het is trouws wel heel erg vervelend met eten want de tand mag niet losser zitten
sorry voor de 3 reactie’s achter elkaar.

up up up !
ik heb er heel erg last van en het is niet vaster gaan zitten, maar ook mijn anderen tanden kunnen een beetje wiebellen heb ik gemerkt.

maak je er niet te druk om, ik heb er ook last van en het is best normaal.
ik weet niet of je misschien een beugel hebt of hebt gehad?
maar misschien is je tandvlees gewoon een beetje geiriteerd,
soms duurt het maar een dag, en bij een ander misschien iets langer.

Bij mij knakken ze de hele tijd :’) Maar dat is omdat ik een beugel heb en sinds kort stiekjes om ze naar elkaar te trekken.