shit! volwassetand wiebeld?

HELP! Ik heb 2 tanden die al zijn gewisseld (ja dat weet ik zeker) alleen die kunnen nu een heel klein beetje bewegen!? Heb ik te onsterke tanden, en hoe kan ik ze sterker maken? Ik kan pas over een week een afspraak maken met de tandarts, maar ik word helemaal gek en ben bang dat ze écht los gaan zitten…
Weet iemand tips, waardoor je tanden toch wat sterker worden?
Ik zit er echt heel erg mee!

het ligt eraan. soms voelt het bij mij ook alsof hij los zit, maar dan lijkt het zo. als het echt los it, zou ik even naar de tandarts gaan.

Dat gevoel heb ik ook wel eens, maar er is er nooit een uitgevallen. En voor sterke tanden, tja… melk drinken?

Maar wat voelen jullie dan? :stuck_out_tongue:
want bij mij kan het gewoon een heel klein beetje bewegen.

Ik heb een beugel dus mijn tanden staan allemaal zowiezo los xD
aan mij heb je niks.

Gewoon alsof ‘ie een beetje heen en weer beweegt. Maar eigenlijk heb ik het bij elke willekeurige tand waar ik aan wiebel, merk ik nu :’)

Ja soms dan kan je ze idd een beetje bewegen maar dan ineens na weetikhoeveeldagen denk je; hee ik kan m niet meer bewegen.
soms zitten ze een beetje los

Bij mij ‘wiebelen’ ze ook allemaal, ze bewegen als ik met mn tong ertegenduw zegmaar
maar dat is altijd al zo geweest dus ik denk niet dat ze eruitvallen

Als het maar een heel klein beetje wiebeld zou ik me niet zoveel zorgen maken. Wanneer je dan bij de tandarts bent gewoon even vragen hoe het zit.

Ik heb het ook! 1 voortand en een kies. Heb het al is gevraagd aan de tandarts en die zei dat het normaal was. :slightly_smiling_face:

ik heb dat ook een beetje bij mn tanden hoor… lijkt me ook niet dat ze muurvast staan toch?!

gewoon niet aanzitten
en als ht erger wordt
kan je heus wel eerder naar de tandarts.
xxx

Nou, ik kan mijn tanden absoluut niet wiebelen hoor… Ik zou voor de zekerheid toch naar de tandarts gaan. Als hij/zij zegt dat het oke is, dan weet je het pas zeker dat het geen kwaad kan.

Ze zullen er heus niet uitvallen, over een weekje naar de tandarts maar ik denk niet dat het wat is. Of ontstoken tandvlees? Dan gaan je tanden ook losser zitten, maar meestal voel je dat wel.

Dus het is eigelijk best normaal? want ik had het eigelijk nooit gehad, en ik ben nog steeds bang dat ie eruit valt. :flushed:

je moet er niet aan gaan wiebelen ze groeien vanzelf wel weer vast ik heb het ook wel eens

Ik vraag me af of je op het moment dan wel gezond tandvlees hebt… Bloed het ook wel eens, en is het roze?

@ isfet
niet iedereen heeft roze tandvlees,
ik heb het van mn vader geerfd en de mijne is bruin-achtig
echt superlelijk maar dat betekent niet dat ik al mn hele leven ongezond tandvlees heb

btw; ik denk niet dat ze horen te wiebelen, mijne zitten muurvast

Mijne wiebelen soms ook wel hoor, zal wel normaal zijn als ik hier lees dat veel mensen daar last van hebben. :stuck_out_tongue: Ik maak me er ook niet druk om, zolang ze maar lekker blijven zitten :slightly_smiling_face:

Ik kan mijn voortanden ook bewegen, zal wel niks ernstigs zijn. c: