Shisha pen

Je zou niet denken dat het fashion is, maar dat is het wel!
Ik was afgelopen kerst op vakantie in Engeland, en ik zag ze overal: luxe shishapennen!
Ik had geen flauw idee wat dit waren, maar ik zag dat ze gerookt werden door veel mooie meiden, en dat elke keer als ze een hijs namen er een lichtje brandde. Dat zag er zoooo vet uit, vooral omdat het donker was toen.
Blijkbaar vallen ze -volgens foto’s en artikelen op google- ook in de smaak bij beroemdheden waaronder Sean Kingston, Ciara, en L Marshall. De reden hiervoor is omdat ze niet schadelijk zijn voor de gezondheid (geen teer, tabak en nicotine). Dat betekend dat minderjarige rokers eindelijk legaal kunnen roken :sunglasses:!
De shishapen wordt verkocht onder het merk Eshish, wat je in Nederland kunt kopen bij MyShish (een nederlandse webshop), want anders zou je deze uit engeland moeten bestellen.
In sommige kleine winkeltjes en primera’s worden ze ook al verkocht maar ik hoorde dat deze smaken niet zo denderend vanwege de nicotine die eraan is toegevoegd.

Zijn jullie ook al bekend met de shishapen? Hebben jullie hem al geprobeerd, en zoja wat vinden jullie ervan? :wink:

Ik vind het maar vreemd. Ik erger me overigens echt dood aan de foto, sorry.

Het is nog schadelijker dan roken.

Edit: De shishapen is niet schadelijk geloof ik. Sorry. Waterpijp wel.

Ik vind het best wel achterlijk. Waarom zou je het doen? Je krijgt er geen lekker gevoel van, niks. Het is gewoon een elektrische sigaret zonder nicotine, gaaf hoor!

‘Mooie meiden’.

*Kijkt naar foto*

Nee.

Wat rook je dan precies? Gezien er wel rook vanaf komt…

Je “rookt” dus een pen omdat het er “leuk” uitziet… Ok.

haha

Wat vreselijk kansloos :’)
Roken voor een lekker smaakje, ja vast, dan kun je toch ook kauwgom eten? Puur weer zo’n hype die inspeelt op jonge kinderen omdat het er zo ‘cool’ uitziet en roken zo ‘stoer’.

Het maakt niet uit dat het niet schadelijk is, met dit soort zooi leer je kinderen verkeerd gedrag aan, namelijk dat roken goed en leuk is.

My thoughts exactly
:bowing_man:

Ik gebruik zo’n ding om van de sigaretten af te komen. In principe kun je ze ook zien als elektrische sigaretten.

http://www.pipeline-elektronische-sigaret.nl/104-205-thickbox/e-sigaret-ecab-joyetech.jpg

Je kunt ze als shisha roken (dus zonder nicotine, maar met smaakje) en als elektrische sigaret (met smaakje en wat nicotine). De nicotine kun je weer doseren door middel van die ‘vapes’ die je er in moet doen.

Het helpt wel moet ik zeggen…

Oftewel een elektrische sigaret die er hip uitziet.

Doet mij een beetje denken aan een vibrator.

Deze gaat langer mee dan degene die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik vind 'm er niet hip uitzien, het doet me denken aan een crackpijp. Ik voel me er ook behoorlijk voor schut mee, eerlijk gezegd.

Ik vind 'm eerlijk waar er leuk uitzien. Als ie jou helpt met stoppen met roken is het super, maar ik vind het fout dat er nu eigenlijk aan kinderen wordt geleerd dat roken gaaf is.

Toevallig moest ik laatst werken met kinderen (en toen rookte ik nog gewone sigaretten, zeg maar) en die wisten mij haarfijn uit te leggen dat roken heel slecht voor je is en dat ik maar niet meer moest roken… Ik denk dat zij best voor zichzelf kunnen denken, zolang ze maar niet te beïnvloedbaar zijn.

Mijn veertienjarige zusje kwam er trouwens net pas achter dat wiet roken legaal is in Nederland en vond het belachelijk. Toen ik haar vertelde dat ik weleens (lees: drie keer) heb geblowd zat ze me met grote, judging ogen aan te kijken.

Dit valt niet onder Fashion, daarnaast vind ik het niet de bedoeling dat roken (of een variant daarvan) wordt gestimuleerd door het een trend te noemen. In ieder geval niet op een website als Girlscene, waar een hoop jonge meiden zijn.
En gezien dit het eerste bericht van de TS is, is er de kans dat dit sluikreclame is doordat de Nederlandse webshop heel “terloops” genoemd wordt.

Slotje dus.