Shipping naar Nigeria

Oke meiden ik heb jullie hulp nodig!
Een man heeft mijn Blackberry overgekocht voor ¤300 incl verzendkosten. Ik dacht dat hij gewoon van Belgie of Nederland was aangezien hij vlot Nederlands sprak. Ik heb ook naar zijn adres gevraagd maar hij gaf dat toen niet + hij heeft het gekocht op de site 2dehands.be. Een Belgisch site dus. Nu blijkt dat hij van Nigeria is.
Dus ik vroeg me af hoeveel een pakketje versturen naar Nigeria kost? Heeft iemand daar een idee van?
En ik wou maar ¤200 voor de blackberry en hij betaalt 300 dus opzich hoop ik dat het max ¤ 100 kost om het te verzenden.
Bedankt!

Hoe heeft hij betaald?
Bij dit soort dingen gaan er namelijk wel wat alarmbelletjes rinkelen. Heel veel mensen zijn opgelicht door dit soort praktijken. Volgens mij raadt Marktplaats ook aan om geen spullen op te sturen naar Afrika.

Ik ga even googlen.

Ik zou het niet doen dit. Google maar eens op ‘Marktplaats Nigeria’, je vindt alleen maar verhalen van oplichting.

Via paypal. Maar ik moet het nog ontvangen. Dus als ik het niet ontvang ga ik het ook niet opsturen. Damn! Hoe kon ik zo dom zijn!

NIET DOEN! Oplichting!

Meestal word je opgelicht als je iets verkoopt voor een groot bedrag en het moet naar Nigeria.

Maar hoe lichten ze mij dan op? Wat kan hij doen? Want zo lang ik het geld niet ontvang ga ik het pakket ook niet opsturen.

Oke dit is wat ik ga doen. Ik zeg dat het niet door gaat en als ik het geld wel ontvang dan stort ik het gewoon terug op zijn rekening?

Ik zou het echt absoluut niet doen!

Volgens google gebruiken ze een neppe Paypal waardoor je het geld dus helemaal niet krijgt maar je wel je spullen kwijt bent.

Oke bedankt! Ik zeg gewoon dat het niet door gaat.

Ah man, ik voel me zo dom! Maar het is de eerste keer dat ik iets via paypal verkoop nzo.

Gewoon niet doen, mijn zus is ook een keer opgelicht, was ene of andere land in Afrika. Ze was haar laptop wel kwijt en dat klopt van die neppe Paypal gedoe, dus als ik jou was zou ik het gewoon niet doen.

Dat is oplichting. Dat je daar nog niks van hebt gehoord! Niet meer op reageren en niks versturen dus.

als hij z’n adres niet wil geven zit er al iets niet snor

Niet doen inderdaad, Nigeria staat hier (op dit gebied) echt bekend om!

Ah en ik zie nu ook dat ik een mail heb aangekregen van Paypal dat hij betaalt heeft (zogezegd dan). Maar ik heb dit weekend pas mijn bankrekeningnummer ingevoerd. Dus dan zou ik eerst toch een mail moeten krijgen dat mijn paypal account geverifieerd is?

Ik ben niet bekend met dingen verkopen via internet. Nee zal ik niet meer doen(:

ja het staat ook op martkplaats dat het land hierom bekend staat

@ ts dat weet ik niet zeker , over je vraag vn paypal

Maakt niet uit. Die paypal mail klopte toch al niet. Er stond iets van Ebay nzo dat hij het daarop had gekocht maar ik verkoop helemaal niet via Ebay (:

volgens mij heeft mijn vriend ook ooit zoiets gekregen toen hij zijn gitaar wilde verkopen via internet, die persoon wou het dus naar nigeria sturen en hij zou zelf de verzendkosten betalen ofzoiets… mn vriend is er niet op ingegaan, weet nu wel zeker dat dit niet te vertrouwen is :’)