Shampoo voor jeukende hoofdhuid

Hallo, ik vind dit stiekem wel een beetje eng om te vertellen omdat dit altijd door andere mensen vaak als ‘‘vies’’ word gezien. Ik ben gezegend met een geweldige hoofdhuid die uit zichzelf dikke wondjes aan maakt die ongelofelijk jeuken, daar heb ik echt heel erg last van en je kan het ook zien zitten. Het doet pijn en jeukt vreselijk.

Nu heb ik laatst iets geweldigs ontdekt namelijk shampoo tegen jeuk en roos én het is een shampoo en conditioner in een. Deze shampoo werkt echt perfect maar na 2 dagen begin ik al weer jeuk te krijgen.

Zijn dit soort shampoo’s heel agressief en dus ook niet goed om zeg maar om de 3 dagen te gebruiken?
Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben, wat doen jullie er tegen?

Als mijn hoofdhuid jeukt neem ik een shampoo met mentol in. Laat ik 20 min intrekken en was ik het uit.

is het geen eczeem of andere huidaandoening? het klinkt niet zo gezond. dokter misschien?

Mijn vader heeft het ook maar dan nog veel erger en heeft zo veel dingen uitgeprobeerd via de dokter maar helemaal niks hielp, zelfs iets van zeezout en weet ik veel wat voor gekke dingen allemaal. Als het bij hem al niet helpt helpt het vast bij mij ook niet en ik durf eigenlijk ook niet om van die rare dingen in me haar te smeren haha. Maar ja misschien moet ik de dokter toch maar eens onder ogen komen haha

Dankje dat kan ik wel eens proberen, heb je er dan lang geen last meer van?

Misschien een shampoo gebruiken zonder sulfaten.

Ongeveer een maand soms langer. Het helpt goed

Ik heb hier ook soms last van, gelukkig niet heel extreem maar heb wel soms kleine wondjes die jeuken. Ik heb niet echt tips, maar weet wel dat je geen shampoos en andere haar producten waar parfum in zit moet gebruiken. Hierdoor irriteert je hoofdhuid alleen maar meer.

Misschien kun je niet goed tegen parabenen/siliconen/sulfaten? Heb je ook snel last van de huid in je gezicht als je hier producten voor gebruikt om schoon te maken/te verzorgen?

Oja klopt, deze shampoo ruikt ook echt nergens naar haha

Nouja ik heb alleen eczeem in mijn HOE HEET DAT NOU armholtes ofzo? ahahah

Heb precies hetzelfde… Hoop dat ik er iets op vind :s

elleboog? :stuck_out_tongue:

Als je bij de huisarts langs gaat (doorverwijzing vragen naar dermataloog) en deze stellen eczeem of psoriasis bij je vast, kan je een zalfje krijgen die het jeuken tegengaat + ook nog een shampoo. Dus het heeft wel degelijk nut om langs te gaan.
Houdt wel rekening dat deze meestal ook maar tijdelijk werken!

Ja maar dan de binnenkant haha

dit klinkt zoo herkenbaar!
ik gebruik nog wel s appelazijn en laat dat eventjes intrekken, maar ik heb daar vaak niet zoveel zin in :flushed: het helpt wel tegen jeuk en tegen schilfertjes .
(ik heb ook eczeem op die plek en nog op meer plekken, en voor de rest een megadroge huid)

Misschien dat een shampoo zonder poespas ook kan helpen om je hoofdhuid wat te kalmeren, shampoo van Neutral wellicht?

nou ik zou zowiezo eerst naar een huidarts gaan en eens goed laten kijken,en een hele zachte shampoo kopen, in Neutral zit ook nog erg veel rotzooi. Probeer eens een natuurlijke shampo zonder parabenen, sls en andere rotzooi,misschien kalmeert je hoofdhuid daar ook wel van, succes

Ik heb ook al een tijd last van een jeukende hoofdhuid. Wat ik heb gemerkt is dat de shampoo van Zarqa goed werkt bij mij. Beter dan die van Andrelon zelfs. Maar ja, die shampoo is €11. Ik blijf nog een tijd Andrelon gebruiken totdat ik genoeg geld heb voor Zarqa.

Het schijnt dat kruidenshampoo er heel goed tegen werkt. Mijn zusje had hier ook last van en ze kreeg dit voorgeschreven door de dokter.

Dus mss kan je eens beter langsgaan bij de dokter? Want je kan er niet te lang mee blijven zitten zeker als het zo’n pijn doet…