shampoo tegen pluizig haar

hee,
ik heb echt ontzettend pluizig/krullerig haar, en vind het echt VRESELIJK.
ik hb al 10tallen shampoo’s geprobeerd maar echt niks helpt, weet iemand misschien een goede shampoo die werkt tegen pluizig haar?
xxx

Ik denk dat de shampoo misschien zelf het probleem kan zijn.
Hoe vaak was je je haar?

Te vaak je haar wassen is inderdaad slecht, verder kan je het beste milde shampoo kiezen voor je haartype. Head and shoulders raad ik je bijvoorbeeld echt af, die shampoo is namelijk erg agressief. Daarbuiten is een voedende en hydraterende conditioner en een masker juist goed tegen pluizig haar. Bijvoorbeeld de Frizz Miracle lijn van Aussie.

^ Wat hierboven wordt gezegd inderdaad, en als je je haar wast de shampoo alleen bovenop doen en niet teveel gebruiken.
Dit doe ik altijd met mijn krullen en dat werkt prima :slightly_smiling_face:
Als ik shampoo over mijn hele haar doe elke dag gaat het pluizen bij mij.

Wat voor een shampoo’s heb je allemaal al geprobeerd??
Je hebt ook shampoo’s met sea kelp (zeekelp:P) die zouden helpen tegen pluizig haar. Heeft iemand hier ervaring mee? Verder niet te veel wassen en misschien mildere shampoo gebruiken.

Ik heb die hele frizz ease line, maar het helpt bij mij voor geen ene reet… Wat bij mij wel helpt is om iets van een handdoek om mn haar heen te houden terwijl het droogt. Wat waarschijnlijk nog beter werkt is een zijden/satijnen doek.

Shampoo ‘helpt’ ook niet tegen pluizig haar. Het haalt het vet en viezigheid uit je haar, dus geen wonder dat je haar daar ook pluizig van wordt. Koop een fles conditioner en doe die na het shampoo-en in je haar.

Oil & Care van Andrelon werkt voor mij, en geloof me ik heb ramp haar. Misschien kun je die eens proberen?

Er is trouwens ook een heel topic over je haar alleen met conditioner wassen, dat schijnt ook heel goed te helpen, misschien kan je daar tips uit halen ?

Die!

Misschien een hele domme vraag, maar ik snap nooit hoe je een handdoek om je haar krijgt en het zo kan laten zitten. Zou je dat kunnen uitleggen?

Heb je krullen? Ik heb krullen en deze waren heel pluizig. Ik gebruik speciale dit pakket: http://www.heerlijkhaar.nl/Alles-voor-de-krul-basis-Crème
ik gebruik de versie met de creme (is niet echt een creme, is op waterbasis). Maar er is ook een versie met olie.

Volg de instructies op de verpakking en wegggg pluizig haar! Geweldig is het! Maar ik weet niet of het ook voor stijl haar is. Succes!

Ik sla mijn haar vaak naar voren en leg dan een handdoek horizontaal over mijn nek en haren heen. Het stuk dat nu bij je buik slingert haal ik naar mijn hoofd toe. Dit trek ik naar mijn haren toe en trek het over elkaar heen als het ware. Dan draai ik de doek een keer om mijn haar heen en sla ik het over mijn hoofd. Zoiets haha. :slight_smile:

thanks girls,
ik was mijn haar zo om de dag, dus dat is niet te vaak toch? haha anders vind ik t vies worden ;p
mijn haar word ook nog eens heel snel vet, en van conditioner al helemaal maar zonder is t ook een ramp. (ja mijn haar is echt 1 grote flob)
maar ik moet dus milde shampoo kopen? zijn er nog meer milde shampoos?
xxxxxxxx

1x in de 2 dagen is vrij vaak, vaker moet je het echt niet wassen. 2 keer in de week is het beste. En je haar went eraan om schoon te zijn als je het vaak wast waardoor het ook weer sneller vet word. Je kunt dat afbouwen :wink:

Van te vaak wassen wordt je haar sneller vet. Als je eens een weekend niks te doen hebt raad ik je aan om even je haar niet te wassen. Shampoo alleen op je hoofdhuid en conditioner alleen in de puntjes (tot ongeveer kinhoogte). Ik vond die bee strong van herbal essences erg fijn, minder pluizig en zacht haar. Shampoo en conditioner van het zelfde merk gebruiken.

Hoe onregelmatiger je je haar wast, hoe beter dat is voor je haar. Zelf heb ik ook last van krullend en pluizig haar. Helaas is het ook redelijk beschadigd waardoor ik genoodzaakt ben het áltijd in te moeten vlechten na het wassen zodat het nog enigszins in bedwang blijft na het opdrogen.
Ik gebruik Kruidvat eigenmerk (wonderbaarlijk, maar die werkt bij mij nog beter dan de dure frizz ease conditioner van John Frieda), die doorzichtige flessen met het oranje spul erin (hier in België, ik weet niet of ze die in NL ook hebben?). Zorg vooral dat je ook conditioner gebruik en als je héél erg pluizig haar hebt kan je na het wassen de conditioner in je haar masseren zonder het eruit te wassen.

Idd niet te vaak je haren wassen. 2x per week is goed, en 1 x per week een masker in je haar. Dit helpt bij mij heel erg goed. En ik doe dagelijks een beetje van zo’n Andrelon pompje erin. Werkt ook best goed

thanks voor de tip!

ik zal eens kijken, thanks! (ik woon ook in belgie) haha
xxx

Als ik last heb van pluizig haar gebruik ik de haarlotion van zwitzal, krijg je baby zachte haartjes van :flushed: