Shampoo dat NIET voor haaruitval zorgt?

Hoi lieve meiden,
Ik gebruik nu al bijna 2 jaar Head & Shoulders i.v.m met hoofdroos.
Ik lees steeds vaker op het internet dat Head & Shoulders voor haaruitval zou zorgen en ik heb al jarenlang last van haaruitval. Long story short ik heb besloten om te stoppen met H&S en over te stappen, maar weet niet welk product.
Ik wil jullie vragen, welke shampoo gebruiken jullie en zorgt deze voor haaruitval? Wat raden jullie me aan? Kappersmerk of 'n natuurlijke shampoo eventueel? Wil natuurlijk niet 20 euro verspillen aan niks.
Please help!

Ik zou bijna zeggen dat alles beter is dan Head & Shoulders. Head & Shoulders zorgt niet perse voor haaruitval maar is gewoon zo agressief. Dus als je op zoek bent naar niet agressieve shampoos, zou ik vooral kijken naar een shampoo zonder sulfaten.

Ik heb altijd shampoo en conditioner van Syoss, en anders van Andrelon. Ook gebruik ik een haarmasker van Gliss Kur Hair Repair, valt best wel mee als je deze producten haalt qua prijs bij de op=op shop.

Ik lees dat Syoss ook haaruitval veroorzaakt. Valt dat bij jou wel mee?
Het gaat me btw echt niet om de prijs, zolang het iets is dat geen haaruitval veroorzaakt…

Neutral heeft ook een anti roos versie. Volgens mij is die minder agressief als H&S. Daarbij ook nog eens parfumvrij :wink: Zelf gebruik ik shampoo van de Tuinen huismerk (Holland & Barrett tegenwoordig). Daar zit geen SLS dus nog minder agressief ^^

Maar je behoudt altijd wel een beetje haarverlies. Dat heeft iedereen. Er is geen shampoo die dat voorkomt. Dus zolang je geen kale plekken en zoveel dunner haar dan vroeger heb, heb je niks te vrezen.

Gewoon een milde shampoo gebruiken.

Head & Shoulders is echt agressieve zooi. Ik zou gewoon voor een milde shampoo gaan inderdaad, hoef je ook echt niet zoveel geld aan kwijt te zijn.

Ik gebruik zelf Dr. Organic, wat een milde shampoo en een oliemasker beperkt mijn roos (ik heb psoriasis waardoor ik last heb van roos).

Andrelon is een prima shampoo en conditioner. Heb je ook nog heel veel soorten om uit te kiezen. Ander l’oreal.

Ik gebruik Andrélon Care & Repair, zowel shampoo als conditioner en ik merk niks wat betreft haaruitval.