shampoo+conditioner

hee meiden!
ik heb een vraagje;
ik heb nu zelf half-lang haar en gebruik shampoo, conditioner én 1x per week een haarmasker maar toch heb ik altijd een week nadat ik naar de kapper ben geweest alweer gespleten haarpunten.
ook pluist mijn haar heel snel.
zijn er meer meiden met dit probleem, en welk merk shampoo denken jullie dat hier het beste tegen werkt?
ik zat te denken aan die nieuwe soort van elvive, arginine resist ofzo aangezien dat je haarvezelf zou versterken.
Tips zijn zeker welkom, alvast bedankt <3

Same here !! ik heb ook de elvive arginine resist gekocht (hij is nu op) maar ik vind mijn haar juist heel droog aanvoelen daarna dus die ga ik niet meer kopen!
maargoed, ik wil ook wel weten wat je het beste tegen gespleten haarpunten kan doen! (ik fohn en stijl mijn haren niet)

Ik heb Elvive totalrepair 5 shampoo + conditioner, ruikt super lekker en mijn haar glanst gewoon heel mooi en natuurlijk :slightly_smiling_face:
Zijn het echt gespleten haarpunten? Of gewoon droog haar en/of dode punten?
Ik weet wel dat als je lekker warm hebt gedoucht je altijd moet afsluiten met een koude douche, goed voor je lichaam maar ook zeker goed voor je haar omdat dan die haar schubben? ofzo goed dichtsluiten en je geen droog en pluizig haar krijgt :slightly_smiling_face:
Weet niet of dit nuttige info was maar oke

Ik heb Elvive totalrepair 5 shampoo + conditioner, ruikt super lekker en mijn haar glanst gewoon heel mooi en natuurlijk :slightly_smiling_face:
Zijn het echt gespleten haarpunten? Of gewoon droog haar en/of dode punten?
Ik weet wel dat als je lekker warm hebt gedoucht je altijd moet afsluiten met een koude douche, goed voor je lichaam maar ook zeker goed voor je haar omdat dan die haar schubben? ofzo goed dichtsluiten en je geen droog en pluizig haar krijgt :slightly_smiling_face:
Weet niet of dit nuttige info was maar oke

Ik gebruik Bumble and Bumble shampoo + conditioner, maar dat is wel behoorlijk duur, dus ik weet niet of je dat er voor over hebt. Het werkt voor mij wel heel erg goed :slightly_smiling_face:

Ik heb hetzelfde probleem :s

Search&destroy doen (google het!), geen hitte op je haar gebruiken, je haar in een vlecht/knotje doen als je gaat slapen, je haar niet te vaak wassen en ook niet met te heet water (het liefst van al zelfs naspoelen met koud water), … kan ook al wat helpen.

Ik had ook die arginine resist van l’oreal en ik vind men haar ook elke keer droog aanvoelen!!! Hij is nu ook op bij mij maar ik ga hem nooit meer kopen! Ik ga nu John Frieda of Guhl proberen. Best duur maar met die Nivea shampoos bv. merk ik echt helemaal niks!!!

mn haar is niet echt droog maar als ik gewoon naar mn haar kijk van dichtbij zie ik dat de haar zegmaar in tweeen splijt dus dat lijken me dan gespleten haarpunten.
ik slaap al altijd met mn haar in een knotje en spoel mn haar ook altijd na met koud water.
ik heb pas geleden gebruikte ik altijd die wella producten, waren opzich wel goed maar was er toch nog niet helemaal tevreden over.
heb aussie ook al geprobeerd, de deep conditioner maar vond nou niet echt dat mn haar daar super zacht door werd.

root awakener van john frieda, j haar wordt er super zacht en glanzend van (bij mij in ieder geval)

proteine erin gooien mss

werkt guhl eigenlijk goed?

^ ja bij mij wel, En het ruikt ook nog es lekker :slightly_smiling_face:

met een knot in je haar slapen is toch heel slecht, dan breekt het toch sneller?

Wat ik altijd een fijn product vind is zijde van de kapper. Het is een oplossing voor zolang het in je haar zit, dus als je het wast heb je het effect niet meer en moet je het opnieuw gebruiken. Het geeft een glas aan je haar, maar omdat het een olie achtige substantie heeft, verminder het ook gelijk wat van de ‘pluisheid’ van je haar.

Zelfde probleem! Ik gebruik alleen natuurlijke shampoo zonder parabenen, en af en toe een haarmasker van de kapper (niet vaak genoeg), en verder gewoon serum. Mijn haar is niet super pluizig, maar wel droog en heb veel gespleten/dode punten, niet echt zichtbaar maar toch.

al die dingen die op shampooflessen staan zijn pure onzin, van haarversterking tot vitamines die in de haarschacht door zouden moeten dringen ofzo :’) dat kan gewoon niet… het beste is om je haar niet zo vaak te wassen, hooguit 2x per week en iets van een leave in conditioner of een heeel klein beetje olie in je haar laten, zodat het minder droog wordt. bij mij helpt argan olie heel goed.

@hierboven, 2 keer in je week je haar wassen. Dit klinkt best vies… In het begin zal je haar ook erg vet zijn als je het maar twee keer wast. Maar hoe langer je dit ritme aanhoudt, wordt je haar steeds minder vet. Ook wanneer je het niet wast. Het is veel gezonder voor je haar om het niet iedere dag nat te maken en te wassen. Daardoor kan je haar ook erg pluizig worden.

Minder van die commerciële troep in je haar doen. Probeer siliconen en sulfaten te vermijden en ja dan kom je snel uit bij een merk dat ke niet snel bij een drogist kunt kopen of waar geen reclame’s van zijn.

Aan te raden is:

• Inecto
  • Lush
  • Satijnen kussensloop
  • Elastiekjes zonder metaaltje
  • Haar aan lucht laten drogen
  • max. 3x in de week je haar wassen (liever nog minder)
  • Haar met koud water naspoelen na het haren wassen
  • Je haar niet echt afdrogen met je handoek, gewoon erin doen en niet wrijven ofzo
  • Zo min mogelijk hitte gebruiken en als je het toch gebruikt heatprotector gebruiken
  • leave-in conditioner gebruiken
  • Veel water drinken + letten op je voeding (Vitaminde B helpt goed tegen droog haar)
  • Natuurlijk haarmasker (dus zelfgemaakt of van een merk waarvan je zeker weet dt het natuurlijke producten gebruikt en niet allemaal chemicaliën erin propt) gebruiken zodat je zeker weet dat er geen vies spul in zit.

Geloof me meid, ik heb al jaren hier last van en geloof niet meer in die reclame troep. Ze leggen alleen maar een laagje om je haar heen en laat je haar er mooi uitzien maar doet niets goeds voor je haar. Als ik jou was zou ik heel google youtube afzoeken, je kunt veel handige tips vinden!

Succes en je kan me altijd noten!