Shakes met melk

Hoii!

Sinds kort ben ik begonnen met het volgen van een programma om wat gezonder te leven en wat af te vallen. Nu ben ik wat shakes aan het proberen. Je voegt een scoop vanille / chocolade / etc poeder toe aan een glas melk en klaar is je shake. Nu ben ik zelf geen melkdrinker op af en toe een glaasje halfvolle melk na. Hebben jullie tips welke melk lekker is om een shake mee te maken?

Cocosmelk zonder suiker. Caloriearm, geen overbodige suikers, minder lactose (bloating) en smaakt lekker.

Wat voor shakes neem je?

Ik heb nu 2 poeders, cacao en vanille van Juice plus. “De shake is volwaardige voeding en bevat goede vezels, koolhydraten en veel verschillende plantaardige proteïne.” Er wordt geadviseerd om het met magere melk te doen, maar ben daar geen enorme fan van.

Waarom neem je deze shakes? Denk je dat je onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt als je gewoon eet? Het is best een dure oplossing.

Zelf neem ik alleen een eiwitshake als ik te weinig eiwitten kan nemen en na een zware krachttraining.

Ik ben momenteel bezig met afvallen en via 4Health / Juice Plus ben ik daar terecht gekomen. Zij gaven het advies om dat eens uit te proberen. Mee eens dat het een dure oplossing is, maar wilde het simpelweg gewoon proberen. Vandaag heb ik het er toevallig nog over gehad of het een slimme keuze is, dus ben in dubio om het toch op een andere manier te proberen.

Zelf vind ik shakes altijd lastig uitrekenen wat ik dan nog kan eten. Ik weeg nu alles om een idee te krijgen hoeveel ik nu eet. Ik was wat zwaarder geworden en werd wat te hoog in mijn vetpercentage. Ik ben er nu achter dat ik toch te veel tussendoortjes nam en te veel energierijke producten. (Pindakaas met name haha).

Kan ik mij wel in vinden inderdaad als ik daar even goed bij stilsta. Gaat vaak wat ‘onbewust’ en heb altijd wel moeite met het letten op eten. Dan gaat het eventjes goed, maar al snel neig ik dan weer naar een lekker tussendoortje :sweat_smile:

Wat je op je brood smeert was een eye-opener. Pindakaas 15 gram of 25 gram. De smaak is hetzelfde, maar de calorieën niet. Ik nam wel eens een handje cashewnoten, bam, weer een boel calorieën.
Even alles wegen en in een app invoeren geeft een mooi overzicht en vooral bewustwording. Ik gebruik een betaalde versie van MyFitnessPall. Je hoeft dat maar even te doen, anders ben je te obsessief bezig met calorieën.

Probeer niet te snel af te vallen. Het meest belangrijk voor de lange termijn is dat je een andere eetgewoonte aanleert. Dus, je bent niet op dieet, maar je gaat anders leven en eten.

Het is ook goed te realiseren dat alle lekkere producten zo gemaakt zijn dat je er te veel van gaat eten. Fabrikanten willen dat je veel eet. Dat is meer verkoop. Je hersenen hebben een voorkeur voor suiker en vet, omdat het in de oertijd schaars was. Tegenwoordig is het in overvloed en eet je al snel te veel. Dus, kun je het beste dat soort overbodige snacks niet meer eten en niet in huis halen. Koekjes enzo, gewoon niet kopen. Het is even wennen, maar dan mis je het niet meer. Het is uit je systeem zeg maar.

Thanks voor je berichten! Ga daar zeker wat mee kunnen.

Hey! Mijn naam is Bibi en ik ben zelf ook aan het werken aan een gezondere relatie met voeding en beweging. Mij lijkt het super leuk om een groepsapp te starten waarbij iedereen die dat nodig heeft en wilt advies kan vragen of extra motivatie kan geven. Gewoon die extra stok achter de deur. Mijn instagram tag is Bibbie_giving_it_her_best.