Hey meiden,
Ik ben best benieuwd naar het gebruik van sexting
Ik weet niet hoeveel het wordt gebruikt en wat jullie ervaringen zijn.
Hier eerst even wat uitleg:
Sexting is een begrip wat nog niet zo lang gebruikt wordt. De term sexting is een combinatie van de Engelse woorden ‘sex’ (seks) en ‘texting’ (‘sms’jes verzenden). Sexting is het verzenden (en ontvangen) van seksueel getinte beelden of tekstberichten door middel van een mobiele telefoon of internetapplicaties zoals WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram en Twitter.
Voordelen:
- het kan goed zijn voor je relatie
- het is spannend
- …
Nadelen - het kan verspreid worden
- het kan op internet terecht komen
- het is soms dom
- het is gevaarlijk
Wat is jullie mening over sexting? Ik zou heel graag willen weten hoe mensen nu denken over sexting. Ik heb een vragenlijstje gemaakt en dan weten jullie ook een beetje hoe anderen er over denken!
Zouden jullie willen reageren met de antwoorden??
1 Wat is je leeftijd?
2 Uit welke provincie kom je?
3 Welke studie heb je gevolgd of volg je op de middelbare? (vmbo, havo, vwo)
4 Weet je wat sexting is?
Sexting komt van de woorden ‘sex’ en ‘texting’ en het bestaat uit het verzenden en ontvangen van seksueel getinte foto’s, filmpjes of berichten. Voorbeelden zijn foto’s in lingerie of naaktfoto’s, filmpjes van seksuele daden of strippen en berichtjes die seksuele gedachten oproepen.
5 Ken je iemand die wel eens een seksueel getinte foto of filmpje van zichzelf heeft verzonden?
- Ja, ik heb het zelf gedaan
- Ja, iemand in mijn omgeving
- Ja, ikzelf en iemand uit mijn omgeving
- Nee
6 Ken je iemand die wel eens een seksueel getinte foto of filmpje van een ander heeft ontvangen? - Ja, ik heb het zelf ontvangen
- Ja, iemand in mijn omgeving heeft het ontvangen
- Nee
7 Ken je iemand die wel eens een seksueel getint berichtje heeft verzonden? - Ja, ik heb dat zelf gedaan
- Ja, iemand uit mijn omgeving
- Nee
8 Ken je iemand die wel eens een seksueel getint berichtje van een ander heeft ontvangen? - Ja, ik heb het zelf ontvangen
- Nee
9 Ken je iemand die wel eens een seksueel getinte foto of filmpje van iemand anders heeft doorgestuurd? - Ja, ik heb het zelf gedaan
- Nee, heb ik nog nooit gedaan, maar wel ooit ontvangen
- Nee, ik heb nog nooit een foto of filmpje ontvangen
10 Wat zou je doen als er een seksueel getinte foto of filmpje van jou rond zou gaan over het internet zonder jouw toestemming?
11 Sexting vind ik…
12 Zijn er mensen in jouw omgeving waarvan je weet dat ze last hebben van de gevolgen van sexting of heb je zelf last van de gevolgen?
- Ja, ik heb zelf te maken (gehad) met de gevolgen van sexting
- Ja, degene die een foto/filmpje/berichtje van zichzelf verzond
- Ja, degene die een foto/filmpje/berichtje van een ander ontving
- Ja, degene die een foto/filmpje/berichtje van een ander doorstuurde
- Nee
13 Sexting is strafbaar in Nederland als het om minderjarigen gaat. Vind je dit terecht? - Ja, de verzender en ontvanger vind ik strafbaar
- Ja, de verzender alleen vind ik strafbaar
- Ja, de ontvanger alleen vind ik strafbaar
- Nee, ik vind sexting niet strafbaar
14 Ben je bekend met de campagne #Geenhoofd van BNN?
15 Ben je bekend met de campagne Sexting = Onuitwisbaar?
16 Ten slotte, vind je dat er meer voorlichting moet zijn op scholen over sexting? - Ja, op de basisschool en voortgezet onderwijs
- Ja, op het voortgezet onderwijs
- Nee
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen enzoo!
Liefs van mij